کد خبر: 613087
تاریخ انتشار :

آیا روغن ذرت باعث کاهش کلسترول خون می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روغن جزو مواد اولیه‌ای است که هر روز از آن استفاده می‌کنیم چه برای صبحانه که یک نیمروی خوشمزه و مقوی را برای شروع یک صبح پر کار آماده می‌کنیم و چه برای ناهار و شام که قاعدتاً از روغن استفاده خواهیم کرد. حالا که روغن خوراکی بخشی جدایی‌ناپذیر و ثابت از مواد اولیه غذای روزانه ما تبدیل شده است، باید برای حفظ سلامت خود و همینطور جلوگیری از بروز بیماری‌هایی که ناشی از وجود چربی‌های ترانس در برخی روغن‌های خوراکی است، از محصولی استفاده کنیم که علاوه‌بر اینکه فاقد چربی‌های ترانس است، میزان قابل توجهی اسید‌های چرب ضروری داشته و نیاز روزانه ما را تأمین می‌کند.

اما از میان تعداد بالای برند‌هایی که در حال حاضر مشغول تولید و عرضه انواع روغن‌های گیاهی خوراکی مانند روغن ذرت، روغن آفتابگردان و روغن کانولا هستند، کدامیک را انتخاب کنیم؟

چرا باید روغن ذرت استفاده کنیم؟

روغن ذرت بوی ملایمی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را برای پخت‌وپز، تهیه سس و سالاد استفاده کرد. از طرفی، چون نقطه دود بالای دارد، برای سرخ کردن مواد غذایی نیز مناسب است. این محصول به دلیل اینکه فاقد رنگدانه‌های کلروفیل است، در مقابل اکسیداسیون مقاومت بسیار بالایی داشته و به همین جهت ماندگاری آن بیشتر از انواع دیگر روغن‌های گیاهی است. این روغن حاوی مقادیر بالایی از امگا ۶ و امگا ۹ است، ویتامین E موجود در آن به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی، از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است.

یکی از مهمترین خواص روغن ذرت داشتن ترکیب مناسبی از امگا۳ و امگا۶ است که به عنوان مهمترین منبع ضدالتهاب طبیعی، از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری خواهند کرد؛ بنابراین زمانی‌که از روغن ذرت برای طبخ غذا استفاده می‌کنید، نه تنها از مزایای فراوان آن همچون اسید‌های چرب ضروری، ویتامین K، ویتامین E و روی بهره‌مند خواهید شد، بلکه می‌توانید از بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و انواع سرطان جلوگیری کنید.

مهمترین مزیت استفاده از روغن ذرت چیست؟

اسید‌های چرب ضروری و ویتامین E به عنوان یک آنتی‌اکسیدان طبیعی، از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کرده و در نتیجه از بروز سرطان جلوگیری خواهند کرد. از طرفی روغن ذرت حاوی فرولیک اسید است که عامل مهمی در از بین بردن تومور‌های سرطانی سینه و کبد است.

روغن ذرت به دلیل وجود لوتئین عامل مهمی در جلوگیری از پیشرفت آب مروارید بوده، سلامت بینایی فرد را تضمین می‌کند. جالب است بدانید که درصد مناسب اسید لینولئیک در روغن ذرت و نقش مهم این ماده در جذب بهتر ویتامین D، باعث شده تا این روغن ماده‌ای مناسب برای حفظ سلامت و تقویت استخوان باشد.

وجود ترکیباتی، چون فلانوئید‌ها که نوعی آنتی‌هیستامین و ضدالتهاب طبیعی قوی هستند، می‌تواند به بهبود سلامت ریه، جلوگیری از تنگی نفس و بهبود علائم آسم کمک کند.

روغن ذرت دارای ترکیباتی به‌نام فیتواسترول است که از جذب کلسترول توسط بدن جلوگیری کرده و بنابراین کلسترول خون در سطح نرمالی باقی می‌ماند.

با توجه به مواردی که در این مطلب به آن‌ها پرداخته شد، کاملاً مشخص است که استفاده از یک روغن خوراکی مناسب می‌تواند سلامت کل اعضای خانواده و خصوصاً نسل آینده را تضمین کند.

روغن ذرت غنچه به عنوان محصولی که در آن ترکیبی مناسب از اسید‌های چرب امگا۳، امگا۶ و امگا۹ وجود دارد و با داشتن تمام خواصی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانند انتخابی مناسب برای مصرف روزانه باشد. این بار که برای خرید روغن خوراکی به فروشگاه رفتید، تلاش کنید روغنی انتخاب کنید که ارزش غذایی مناسبی داشته باشد و رژیم غذایی شما را بهبود دهد. روغن ذرت غنچه همان محصولی خواهد بود که به قول خودشان با فرمول خاص و به دلیل زیرترانس بودن، دارای فرمول شانس زندگی ماست.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها