کد خبر: 614111
تاریخ انتشار :

اگر این ۶ علامت جسمی را دارید، افسرده هستید !

اگر این ۶ علامت جسمی را دارید، افسرده هستید !
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، درواقع افسردگی نوعی اختلال روان/تنی است، به این معنا که جسم و ذهن را به یک اندازه درگیر کرده و سلامت بدن فرد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد این بیماری می‌تواند واقعاً به بدن صدمه بزند. بسیاری از افراد بی خبر از منبع مشکل جسمانی خود به پزشک مراجعه می‌کنند، اما غافلند از این که مشکلشان ریشه روانی دارد.

خستگی یا ثابت ماندن سطح انرژی پایین

خستگی علامت شایع افسردگی است. گاهی اوقات همه ما سطح انرژی کمتری را نسبت به روز‌های گذشته تجربه می‌کنیم و دوست داریم به جای کار در رختخواب بمانیم و تلویزیون تماشا کنیم. در حالی که ما اغلب معتقدیم که خستگی ناشی از استرس است، افسردگی نیز می‌تواند باعث خستگی شود. با این وجود، برخلاف خستگی روزمره، خستگی ناشی از افسردگی می‌تواند باعث مشکلات تمرکز، احساس تحریک پذیری و بی علاقگی به امور روزمره شود. افراد افسرده اغلب خواب بی کیفیتی را تجربه می‌کنند، به این معنی که حتی پس از یک شب استراحت کامل احساس بی حالی می‌کنند. با این حال، از آنجا که بسیاری از بیماری‌های جسمی، مانند عفونت‌ها و ویروس‌ها نیز می‌توانند باعث خستگی شوند، تشخیص اینکه آیا خستگی به افسردگی مربوط است یا خیر، چالش برانگیز است.

کاهش آستانه تحمل

آیا تا به حال احساس درد کرده اید و با این وجود نمی‌توانید هیچ دلیل جسمی برای درد خود پیدا کنید؟ همانطور که مشخص شده است، افسردگی و درد اغلب با هم پیوند دارند. یک مطالعه در مجله روانشناسی بالینی ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ ارتباط بین افراد افسرده و کاهش تحمل درد را نشان داد، در حالی که مطالعه دیگری در سال ۲۰۱۰ نشان داد که درد تأثیر بیشتری بر روی افراد افسرده دارد. این دو علامت رابطه علت و معلولی مشخصی ندارند، اما مهم است که آن‌ها را با هم ارزیابی کنید، به خصوص اگر دکتر شما دارو را توصیه کند. برخی از تحقیقات از منابع معتبر علمی نشان می‌دهند که استفاده از دارو‌های ضد افسردگی زیر نظر پزشک نه تنها به تسکین افسردگی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان یک ضد درد، با درد مقابله کند.

کمر درد یا درد در عضلات

ممکن است صبح‌ها احساس خوبی داشته باشید، اما هنگامی که در محل کار خود هستید یا پشت میز نشسته اید، احساس کنید کمرتان درد می‌کند. این درد می‌تواند نشانه استرس باشد، کمردرد می‌تواند نشانه‌ای از پریشانی روانشناختی باشد. یک مطالعه تحقیقاتی در دانشگاه تورنتو در سال ۲۰۱۷ روی ۱۰۱۳ دانشجو، ارتباط مستقیمی بین افسردگی و کمردرد پیدا کرد. مدت هاست که روانشناسان و روانپزشکان اعتقاد دارند که مسائل عاطفی می‌تواند باعث درد و درد‌های مزمن شود، اما هنوز در مورد موارد خاص مانند ارتباط افسردگی و پاسخ التهابی بدن تحقیق می‌شود.

سردرد

تقریباً همه افراد، سردرد‌های گاه به گاه را تجربه می‌کنند. ما اغلب سردرد را در موقعیت‌های استرس زا تجربه می‌کنیم. با این حال، ممکن است همیشه سردرد شما ناشی از استرس نباشد، اگر متوجه تغییر سردرد‌های روزانه شدید، می‌تواند نشانه افسردگی باشد. برخلاف سردرد‌های دردناک میگرنی، سردرد‌های مرتبط با افسردگی لزوما عملکرد فرد را مختل نمی‌کنند، این نوع سردرد ممکن است مانند یک احساس ضعف خفیف، به خصوص در اطراف ابرو احساس شود. در حالی که این سردرد‌ها با دارو‌های بدون نسخه رفع می‌شوند، اما به طور مرتب دوباره بروز می‌کنند. گاهی سردرد‌های تنشی مزمن می‌توانند نشانه‌ای از اختلال افسردگی اساسی باشند.

مشکلات چشمی یا کاهش بینایی

در حالی که افسردگی ممکن است باعث دید خاکستری و منفی نسبت به جهان شود، یک مطالعه تحقیقاتی در سال ۲۰۱۰ در آلمان نشان می‌دهد که این نگرانی در مورد سلامت روان ممکن است در بینایی فرد تأثیر بگذارد.

درد معده یا ناراحتی در شکم

درد معده یکی از قابل تشخیص‌ترین علائم افسردگی است. با این حال، هنگامی که شکم شما شروع به گرفتگی و اسپاسم می‌کند نمی‌تواند با سرعت و با یقین گفت درد مرتبط با افسردگی است. محققان دانشکده پزشکی هاروارد معتقدند که ناراحتی معده مانند گرفتگی عضلات، نفخ و حالت تهوع می‌تواند نشانه‌ای از ضعف سلامت روانی باشد. پیوند این دو چیست؟ طبق گفته محققان هاروارد، افسردگی می‌تواند باعث ایجاد التهاب در سیستم گوارشی شود، دردی که به راحتی با بیماری‌هایی مانند بیماری التهابی روده یا سندرم روده تحریک پذیر اشتباه گرفته شود. پزشکان و دانشمندان گاهی اوقات از روده به عنوان "مغز دوم" یاد می‌کنند، زیرا آن‌ها ارتباطی بین سلامت روده و بهزیستی روان پیدا کرده اند. معده ما پر از باکتری‌های خوب است و در صورت عدم تعادل باکتری‌های خوب، علائم اضطراب و افسردگی ایجاد می‌شود. پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و مصرف پروبیوتیک می‌تواند سلامت روده فرد را بهبود بخشد، که ممکن است باعث بهبود خلق و خو نیز شود، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها