کد خبر: 615109
تاریخ انتشار :

21 میلیون واکسن کرونا برای ایران خریداری شد

21 میلیون واکسن کرونا برای ایران خریداری شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی ربیعی در نخستین نشست خبری خود در سال 1400 با تاکید بر این که دولت برای واردات 42 میلیون دوز واکسن وارداتی کرونا از مسیرهای مختلف اقدام کرده است، گفت: تا امروز تامین بیش از 21 میلیون دوز از سبد کوواکس قطعی شده است و هر روز هم به این تعداد اضافه می‌شود.

سخنگوی دولت ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: متاسفانه برنامه تحویل واکسن‌ها لزوما با توافقات قبلی و وعده تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان آن‌ها منطبق نشده است، چنانچه ما پیش‌بینی تامین 2 میلیون و 800 هزار دوز واکسن کرونا را تا پایان سال 99 داشتیم که عملا محقق نشد.

وی افزود: طبق مذاکرات صورت‌گرفته مشخص شد که تاخیر در تحویل واکسن‌ها یک معضل جهانی است و در هیچ کشوری تحویل واکسن کرونا با برنامه زمان‌بندی‌شده قبلی پیش نرفته است و همین موضوع به اختلافات بین دولت‌ها دامن زده است.

سخنگوی دولت همچنین اعلام کرد: در روزهای آتی محموله‌هایی از چین، روسیه و سبد کوواکس به کشور وارد می‌شوند و این روند با تولید مشترک واکسن با کشورهای دیگر و خرید واکسن‌های دیگر در فصل بهار به صورت تصاعدی ادامه خواهد یافت.

به گفته ربیعی، طبق سند واکسیناسیون، با ورود واکسن‌های خریداری‌شده، جمعیت هدف واکسینه می‌شوند و واکسیناسیون عمومی، همزمان با واکسن‌های وارداتی و تولید داخلی به طور توام آغاز خواهد شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی و تمهید برای درمان به موقع بیماران کرونایی از مهمترین وظایف دولت است که تا آخرین روز کاری خود پیگیری می‌کند.

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها