کد خبر: 616311
تاریخ انتشار :

هند بار دیگر رکورد ابتلا به کرونا را شکست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی زبان استریت تایمزِ سنگاپور، گزارش ها و اطلاعات وزارت بهداشت هند نشان می دهد روز چهارشنبه ( ۱۴ آوریل) هند با ثبت ۱۸۴ هزار و ۳۷۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و هزارو بیست و هفت مورد مرگ در شبانه روز گذشته به بالاترین آمار خود از آغاز این همه گیری رسید.

در ادامه این گزارش آمده است این افزایش در پی برگزاری مراسم مذهبی هندوها که در رودخانه گنگ با حضور صدها هزار نفر که مقررات مربوط به فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نکرده بودند اتفاق افتاد. رئیس پلیس حاضر در این مراسم اعلام کرد ۶۵۰ هزار نفر چهارشنبه صبح داخل رودخانه گنگ مراسم مذهبی را به جا آوردند. وی افزود قرار بود افرادی که از مقررات حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک پیروی نکنند جریمه شوند اما در رویارویی با چنین جمعیتی چنین کاری غیرعملی بود.

براساس اطلاعات دولتی ، بیش از هزاران مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در منطقه هاریدوار در دو روز گذشته گزارش شده است . با اعلام روزانه ۱۰ هزار مورد جدید هند از تاریخ ۲ آوریل به درگیرترین کشور با این ویروس تبدیل شده است و دولت مردم را به خاطر این اتفاق سرزنش می کند.

ایالت ماهاراشترا که کانون شیوع موج دوم این همه گیری بود و یک چهارم موارد گزارش شده از این منطقه است برای کنترل این بیماری از روز چهارشنبه محدودیت های سختگیرانه تری اعمال می کند.

رسانه های محلی از تکمیل ظرفیت بیمارستان ها و صف های طولانی آمبولانس خارج از بیمارستان احمدآباد خبر دادند. به علاوه بیمارستان های خصوصی به دلیل نداشتن امکانات لازم از جمله کپسول های اکسیژن مردم را به بیمارستان های دولتی می فرستند.

به گزارش ایرنا، شمار مبتلایان ویروس کرونا از آغاز این همه گیری در هند به ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسیده و ۱۷۲ هزار و ۸۵ نفر نیز تا کنون جان خود را از دست دادند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها