کد خبر: 621689
تاریخ انتشار :

معرفی پروتز بعد از جراحی سرطان سینه

آیا گذاشتن پروتز بعد از تخلیه سینه محدودیت هایی دارد؟ در ادامه در نظر داریم به طور کلی به بررسی برخی از مهمترین بایدها و نبایدهای پروتز بعد از عمل سرطان سینه بپردازیم و راهنمای کامل در اختیار شما قرار دهیم، با ما همراه باشید.

معرفی پروتز بعد از جراحی سرطان سینه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اجرای پروتز بعد از جراحی سرطان سینه یکی از عمل های شناخته شده برای افرادی است که سینه های خود را از دست داده اند.  اگر چه در حال حاضر به دلیل بکارگیری روش های درمانی مطلوب و شناسایی زودهنگام سرطان سینه ، اغلب نیازی به برداشتن سینه در طول درمان نیست ولی در مواقعی که این اتفاق بیفتد با بهره مندی از پروتز سینه می توان راهکارهای مناسبی را برای برگشت به حالت قبل باشد. تشخیص دیرهنگام بیماری سرطان و دنبال نکردن دقیق روش های درمانی از اصلی ترین دلایل برای پیشروی این بیماری بوده که در برخی از مواقع به دلیل گرفته شدن بافت زیاد سینه با سلول های سرطانی، چاره ای جز برداشتن سینه نیست.

 

مراحل پروتز بعد از دست دادن سینه

اجرای پروتز به دلیل اینکه یک جراحی بزرگ محسوب می شود حداقل به بازه ی زمانی دو روزه یا بیشتر برای بستری در بیمارستان مجهز نیاز دارد. بازسازی با استفاده از بافت بدن بیمار یا بکارگیری پروتز قابل انجام است. بهترین جراح پلاستیک در این زمینه می تواند با بررسی دقیق شرایط بیمار بهترین راهکار را انتخاب کند. به همین دلیل تاکید ما مراجعه به مراکز و کلینیک های شناخته شده است. در صورت داشتن هرگونه سابقه ی بیماری ، سابقه ی رادیولوژی و ... حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

لازم به ذکر است که برای پروتز بعد از جراحی سرطان سینه هر روشی برای هر فردی مناسب نیست و سهل انگاری در این موضوع می تواند عواقب سنگین به همراه داشته باشد. بانوانی که پستان خود را از دست داده اند به قدری می توانند دچار بحران و افسردگی باشند، به همین دلیل هر گونه تصمیم آنی می تواند مشکل ساز باشند. با انتخاب یک پزشک کاردان و ماهر، سعی کنید ابتدا در جلسه های مشاوره شرکت کرده و انگیزه ی لازم برای اجرای چنین جراحی را به دست آورید. دیگر نگران بازسازی سینه نباشید زیرا امروزه علم و طب پزشکی توانسته است موفقیت های بسیار قاب قبولی در این حیطه ثبت کند. توجه به دستورالعمل های قبل و بعد از جراحی می تواند کیفیت کار را افزایش دهد.

 

بهترین زمان انجام جراحی پروتز سینه

بهترین زمان برای اجرای عمل  به عوامل مختلفی وابسته است به همین دلیل نمی توان یک زمان مشخص در نظر گرفت. گسترش بیماری و نوع عمل اجرا شده می تواند نحوه ی اجرای پروتز را تحت کنترل قرار دهد. به عنوان مثال بیمارانی که کل سینه برداشته شده و همچنین در طول بیماری غدد لنفاوی درگیر بوده است ، معمولا پروتز بعد از  کامل شدن دوره ی درمان پیشنهاد می شد. لازم است اثرات مربوط به رادیولوژی یا برق گذاشتن به طور کامل از بین رود تا بتوانیم از این روش برای بازسازی سینه استفاده کنیم.

پزشک معالج با دریافت اطلاعات لازم به مراتب به راحتی می تواند بهترین زمان برای جراحی سینه را ارائه دهد. برای این امر به بهترین دکتر پروتز سینه و کلینیک های معتبر مراجعه کنید تا بتوانید از خدمات ارائه شده به طور کامل مطمئن باشید.

 

شرایط لازم برای انجام پروتز سینه

برای پروتز بعد از جراحی سرطان سینه داشتن شرایط خاص الزامی است در غیر این صورت نمی توان از مزایای این روش بهره مند شد. از اصلی ترین شرایط لازم برای اجرای پروتز می توان موارد زیر را نام برد:

  • داشتن سلامت جسمی
  • داشتن انتظارات معقولانه
  • بلوغ کامل سینه ها
  • آشنایی با این روش

در صورتی که نگرانی یا استرس خاصی در به کارگیری این روش دارید، حتما در جلسه ی مشاوره ای که به همراه پزشک تان برگزار خواهد شد، سعی کنید اطلاعات لازم را به دست آورید در این صورت می توانید نگرانی های بعد از پروتز را به مقدار زیاد کاهش دهید.  بکارگیری پروتز بعد از جراحی سرطان سینه محدودیت های خاصی دارد. استفاده از این روش معمولا همراه با افتادگی سینه است به همین دلیل جراحی دیگری تحت عنوان لیفت سینه نیز انجام می شود که معمولا در فاصله ی زمانی خاصی با این جراحی در اولویت قرار می گیرد.

سوالات متداول در مورد پروتز سینه

آیا پروتز سینه بعد از سرطان دردناک است؟

این روش درمان و بازسازی سینه با مقداری درد همراه است .ممکن است بیمار به مدت 5 روز درد محسوسی را احساس کند. که برای تسکین یافتن آن در بیشتر مواقع داروهای مسکن قوی توسط پزشک معالج تجویز می شود. بعد از گذر بازه ی زمانی به مدت یک هفته شاهد بهبودی قابل توجهی در علائم و نشانه ها خواهید بود. قابل ذکر است هر گاه در دوره ی درمان، شاهد علائم غیر طبیعی بودید حتما با پزشک خود در تماس باشید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

آیا تمام مراحل پروتز سینه بعد از سرطان در یک جلسه انجام می شود؟

جلسه ی درمان متناسب با شرایط موجود می تواند متفاوت باشد. در حالت کلی یک جلسه ی درمانی اولیه انجام می شود که نسج سینه به وسیله ی پروتز جایگزین می شود، در مرحله ی سربالایی دیگر، قسمت رنگی سینه با استفاده از پیوند پوست یا روش های دیگر دنبال می شود.

آیا بازسازی سینه فقط با پروتز سینه بعد از سرطان قابل انجام است؟

خیر . بازسازی سینه می تواند با روش های دیگری نیز دنبال شود ولی به مراتب به کارگیری پروتز بهترین نتیجه را برای این امر خواهد داشت.

برداشتن سینه در بیماران سرطانی سینه تا چه مقدار شایع است؟

در صورتی که عفونت های شدید ایجاد شود که غیر قابل درمان باشد  و بیماری به مقدار قابل توجهی تشدید یابد که هیچ راهکار دیگری برای بهبودی نباشد در این صورت چاره ای جز برداشتن سینه نیستو البته روش های بازسازی مختلفی در حال حاضر ابداع شده اند که بسیار کارساز هستند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها