کد خبر: 622121
تاریخ انتشار :

هشدار؛ این خوراکی ها سیستم ایمنی بدنتان را ضعیف می کند

همه ما مواد غذایی و معجون های مختلفی را برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود امتحان کرده ایم. در حالی که اغلب ما همه کار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام می دهیم، اما در ادامه مواردی توضیح داده می شود که شاید نادیده گرفته شده باشند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ضمن تمرکز بر آنچه برای حفظ سلامت خود می خوریم غالبا مواد غذایی ممنوعع را برای تامین سلامتی فراموش می کنیم. به گزارش تایمزسوفاندیا، در ادامه درباره چند ماده غذایی رایج که برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن باید از آنها پرهیز شوند صحبت می شود.

قند و شکر

محدود کردن مصرف قند و شکر در رژیم روزانه برای سلامتی کلی بدن معجزه می کند. مواد غذایی حاوی قند اضافه ضمن افزایش سطح قند خون تولید پروتئین های التهابی مانند نکروز توموری آلفا، پروتئین واکنش دهنده C و اینترلوکین -6 را افزایش دهند که همه این موارد بر سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی می گذارند، همچنین قند خون بالا می تواند به عملکرد باکتری های روده آسیب برساند، باعث عدم تعادل شود که بعدها روی پاسخ ایمنی بدن تاثیر می گذارد و بدن را مستعد ابتلا به عفونت می کند.

نمک

چیپس بسته بندی شده، انواع نان های آماده و غذاهای آماده و نیمه آماده سرشار از نمک هستند. نمک زیاد در بدن ضمن ایجاد التهاب خطر ابتلا به بیماری های خودایمنی را افزایش می دهد. نمک می تواند عملکرد طبیعی سیستم ایمنی بدن را مهار کند، پاسخ ضدالتهابی را سرکوب کرده و باکتری های روده را تغییر دهد، بنابراین بهتر است میزان مصرف نمک را در رژیم روزانه خود محدود کنید.

غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده حاوی مقادیر زیادی از گروهی از مولکول ها به نام محصولات نهایی پیشرفته گلیکاسیون (AGE) که هنگام واکنش قند با پروتئین یا چربی ها هنگام پخت با درجه حرارت بالا مانند هنگام سرخ کردن تشکیل می شوند است. مقادیر بسیار بالای AGEs می تواند به التهاب و آسیب سلولی منجر شود.

اینها می توانند به سیستم ایمنی بدن به روش های مختلف از جمله التهاب، تخریب مکانیسم های آنتی اکسیدانی بدن از جمله اختلال عملکرد سلولی و تاثیر منفی باکتری های روده تاثیر بگذارند. مصرف غذاهای سرخ شده مانند سیب زمینی سرخ شده، چیپس سیب زمینی، مرغ سوخاری، استیک تابه ای، بیکن سرخ شده و ماهی را کاهش دهید.

مصرف بیش از حد کافئین

مقادیر بالای آنتی اکسیدان موجود در قهوه و چای باعث می شود نوشیدنی های محافظ سلامت باشند، اما مصرف زیاد کافئین ضمن ایجاد اختلال در خواب پاسخ التهاب را افزایش داده و سیستم ایمنی بدن را به خطر می اندازد. برای حمایت از عملکرد سیستم ایمنی بدن نوشیدنی های کافئین دار حاوی مواد مغذی بدون قند و شیرین کننده های مصنوعی بنوشید. 6 ساعت قبل از خواب برای داشتن خواب بهتر چای / قهوه ننوشید.

الکل

نتایج مطالعات نشان می دهد نوشیدن بیش از حد الکل به طور قابل توجهی بر پاسخ ایمنی بدن تاثیر می گذارد و حساسیت فرد نسبت به بیماری ها مانند ذات الریه و سایر مشکلات تنفسی را افزایش می دهد.

منبع: الو دکتر

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها