کد خبر: 625550
تاریخ انتشار :

آلودگی هوای زاهدان به ۴۰ برابر حد مجاز رسید

​ایسنا: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد امروز یک توده عظیم گردوغبار به زاهدان نفوذ کرد و بیشینه غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۶۱۶۵ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۴۰ برابر حد مجاز رساند.

آلودگی هوای زاهدان به ۴۰ برابر حد مجاز رسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن حیدری اظهار کرد: محدوده نرمال غلظت ذرات معلق در هو مترمکعب هوا کمتر از ۱۵۴ میکروگرم برمترمکعب است اما امروز این عدد با نفوذ گسترده غبار به زاهدان به ۶۱۶۵ واحد افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردوغبار گسترده شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را نیز به ۵۰۰ متر و میرجاوه در شرق زاهدان را به ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی افزود: گردوغبار امروز زاهدان نیز مانند روز گذشته در نتیجه خیمه سنگین ابرهای همرفتی و همرفت شدید هوا و وزش تندبادهای شدید و تشکیل توده عظیم گردوغبار در دشت های نواحی مرزی در جنوب میرجاوه و مرز پاکستان روی داده است که به تدریج به این شهر نفوذ کرده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر قدری از غلظت غبار در هوای زاهدان کاسته شده و شعاع دید افقی در فرودگاه بین المللی زاهدان به ۱۲۰۰ متر بهبود یافته است.

عضو ستاد مدیریت بحران گفت: پیش بینی می شود در ادامه روز و به تدریج از غلظت گردوغبار در هوای زاهدان کاسته شود و شرایط کیفی هوا به حالت عادی برگردد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها