کد خبر: 625715
تاریخ انتشار :

کدام گروه از زنان بیشتر در خطر کرونا هستند؟

خبرآنلاین/ نایب رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران گفت: زنان باردار چاق بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند و تب در ابتدای بارداری در مادر باردار می‌تواند ریسک ابتلا به ناهنجاری‌ها را در جنین افزایش دهد بنابراین کنترل تب بسیار حائز اهمیت است.

کدام گروه از زنان بیشتر در خطر کرونا هستند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش انجمن متخصصان  زنان و زایمان، مریم کاشانیان افزود: زنانی که چاق هستند ممکن است بارداری خطرناک تری نسبت به زنان با وزن نرمال داشته باشند زیرا مشکلاتی مانند فشار خون و دیابت آنها را تهدید می‌کند و در حال حاضر نیز چاقی بر اساس تحقیقات جهانی مشخص شده که می‌تواند زمینه‌ساز احتمال بیشترابتلای به بیماری کرونا نیز باشد.
کاشانیان ادامه داد: همچنین ثابت نشده که کرونا در مادر در حین بارداری بتواند مشکل ناهنجاری‌های جنینی ایجاد کند، ولی تب مادر در ابتدای بارداری مثل سایربیماری‌های دیگر تب دار مادر می تواند ریسک ناهنجاری ها ی جنینی را به میزان کمی در جنین افزایش ‌دهد، بنابراین کنترل و پایین نگه داشتن درجه حرارت می تواند این احتمال را بر طرف سازد.
وی تصریح کرد: همایش متخصصان زنان و زایمان ۶ تا ۹ مهر امسال  به صورت همزمان حضوری و مجازی برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماریهای زنان و زایمان و نیز جراحی‌های زنان و مامایی مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت و تبادل اطلاعات میان اساتید و پزشکان برجسته داخلی و خارجی انجام خواهد شد.
نایب رئیس انجمن متخصصان زنان و زایمان ایران افزود: محورهای علمی این کنگره شامل حاملگی‌های پرخطر، طب مادر و جنین، مدیریت اتاق زایمان، باروری و ناباروری، انکولوژی ژنیکولوژی، ژنیکولوژی نوجوانان و کودکان، یوروژنیکولوژی، ژنیکولوژی خوش خیم، منوپوز، تکنیکهای جراحی و جراحیهای کم تهاجمی، چاقی، ژنتیک بالینی، تصویربرداری، سیاستگذاری سلامت زنان و بهبود کیفیت خواهد بود.
وی تصریح کرد: انجمن های پرناتولوژی، انجمن کف لگن، انجمن سرطان های زنان، باروری و ناباروری و انجمن جراحی های کم تهاجمی نیز در این همایش حضور دارند و مباحث جدید مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهند گرفت. بنابراین مباحث باروری و ناباروری، بی اختیاری ادراری و ‌سلامت جنسی از مباحث مورد گفت‌وگو در این همایش خواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها