کد خبر: 626327
تاریخ انتشار :

چگونه سردی جنسی را درمان کنیم؟ / زوج ها حتما بخوانند

کاهش میل جنسی به معنی کم شدن علاقه به فعالیت جنسی است. از دست دادن گاه‌گاه علاقه به رابطه جنسی، امری عادی است و سطح میل جنسی در طول زندگی متغیر است.

چگونه سردی جنسی را درمان کنیم؟ / زوج ها حتما بخوانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با روش های زیر معضل کاهش میل جنسی خود را درمان کنید.

فعالیت جسمی داشته باشید

تحرک، چه به صورت مجازی و چه به صورت واقعی مهم است. تحرک باعث می‌شود افراد بی‌تحرک نشوند. یک ورزش را انتخاب کنید، با یک همراه یا بدون همراه، پیاده‌روی کنید. تحرک باعث ایجاد اعتماد به نفس جسمی و جنسی نیز خواهد شد.

توقعات واقع‌بینانه داشته باشید

به خاطر سپردن این نکته که قرار نیست هر تماس جنسی بی‌نقص باشد، ممکن است فشار ناشی از اضطراب ایجاد شده حین عمل را از شما بردارد. اگر لحظاتی که کارها خوب پیش نمی‌رود بخندید، این احتمال وجود دارد که شریکتان دفعه بعد هم مایل به آزمودن باشد چون این کار باعث می‌شود بار فشار و گناه از او هم برداشته شود.

از تخیلتان استفاده کنید

در حال حاضر کشف فانتزی‌هایتان از سوی درمانگران ازدواج چیز خوبی به شمار می‌آید. پس از صحبت در مورد فانتزی‌هایتان، از شریکتان نیز راجع به فانتزی‌هایش سؤال کنید. اگر او گفت که هیچ فانتزی ندارد بحث را در این نقطه متوقف نکنید. در عوض از او بخواهید فقط یک مورد را نام ببرد که اگر مرد انجام دهد برای او لذت‌بخش خواهد بود.

انتظار ایجاد کنید

ایده برقراری رابطه جنسی کاملاً خودانگیخته - بدون برنامه ریزی، بدون فکر و کاملاً آنی - عالی به نظر می‌رسد. از چیزهای جزئی لذت ببرید- به شریکتان هدیه‌ای کوچک بدهید، موسیقی دلخواهتان از روزهای دانشکده را بگذارید، تلفن‌ها را خاموش کنید- و یک پرستار کودک را استخدام کنید که به اندازه تماشای یک فیلم بلند بچه‌ها را بیرون ببرد تا مزاحمتی در کار نباشد.

روی کل بدن تمرکز کنید

به نظر می‌رسد رابطه جنسی برای مردان به گونه‌ای نامتناسب بر اندام‌های تناسلی متمرکز است. تمرکز بر دیگر نواحی محرک احساس جنسی می‌تواند عمل را تسهیل نماید- و لذت جدیدی ایجاد کند. در جایی که ارضاء جنسی مطرح است نزدیک‌ترین فاصله بین دو نقطه- از تحریک تا ارگاسم- الزاماً مسیر مستقیمی به سمت اندام‌های تناسلی نیست. تمام بدن خود و شریکتان را در رابطه جنسی دخیل کنید. لذت محور باشید نه هدف محور. نوازش و لمس کنید و وقت بگذرانید.

راجع به آنچه می‌خواهید حرف بزنید

حرف زدن در بهترین اوقات سخت است اما اگر از انجام عمل جنسی اجتناب کرده و دچار تنش زیاد شده باشید، صحبت کردن سخت‌تر هم می‌شود. بنابراین اگر نمی‌توانید صحبت کنید، یک کتاب در زمینه رابطه جنسی عالی با خود داشته باشید و به فصلی از آن اشاره کنید. به راحتی تمام آن را با هم بخوانید. به عکس‌ها نگاه کنید، بخندید و به شریکتان اجازه دهید بفهمد شما مایل به بهتر شدن اوضاع هستید.

به متخصص مراجعه کنید

زمانی که به کاهش میل جنسی دچار می‌شوید ممکن است متخصصین زناشویی بتوانند کمک کنند، بنابراین بهتر است درخواست کمک کرده و با یک متخصص تماس بگیرید. برای رفع هر وضعیت پزشکی که ممکن است در این امر دخیل باشد آن را با پزشکتان مورد بررسی قرار دهید. اگر داروهایی مثل داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنید که ممکن است باعث کاهش میل جنسی شوند، روش‌های دیگر برای حل مشکل را با پزشک مورد بحث و بررسی قرار دهید.

منبع: برنا

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها