کد خبر: 628150
تاریخ انتشار :

جزئیات واکسیناسیون در مراکز هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، گفت‌: تمامی شعب هلال احمر در تهران و ۱۳ شهرستان‌های آن ظرفیت و توان انجام واکسیناسیون را دارند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شاهین فتحی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، در مورد روند واکسیناسیون در مراکز هلال احمر استان تهران، گفت: هلال احمر بارها اعلام کرده است که توانایی مشارکت در بحث واکسیناسیون را در اختیار دارد چرا که در تمامی شعب هلال احمر  مراکز انجام واکسیناسیون را در اختیار داریم.

وی ادامه داد:دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران از ما خواستند که مراکزی که در آن‌ها امکان واکسیناسیون وجود دارد را معرفی کنیم که در نهایت پس از جلسات متعدد شعبه هلال احمر انقلاب در مرکز شهر تهران با هدف واکسیناسیون جامعه فرهنگیان انتخاب شد و اکنون این مرکز به انجام فعالیت واکسیناسیون مشغول است.

وی در مورد ظرفیت این مرکز و میزان واکسن تزریقی در آن اعلام کرد: این مرکز روزانه به واکسیناسیون ۲۵۰ نفر از فرهنگیان می‌پردازد که البته  با توجه به توان  هلال احمر روز به روز این ظرفیت در حال افزایش است.

فتحی گفت دیگر مرکز فعال واکسیناسیون هلال احمر در تهران مجتمع درمانی هلال در تهرانپارس است که با توجه به فضا و ظرفیت روزانه ۱۰۰ هزار  نفر در این مرکز واکسینه می‌شوند.

وی ادامه داد: این درحالی است که تمامی شعب ما در تهران و ۱۳ شهرستان‌های آن ظرفیت و توان انجام واکسیناسیون را دارند، علاوه بر این در شهر تهران نیز قادر هستیم با کمک خیرین مراکزی را ویژه واکسیناسیون تامین و تجهیز کرده و بر سرعت واکسیناسیون در کشور بیفزاییم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر تهران در مورد اقدامات این سازمان برای کمک به کاهش بار وارده به بیمارستان‌ها در شرایط پیک پنجم بیماری کرونا گفت:ما از ابتدای شیوع بیماری در کنار وزارت بهداشت بوده ایم و هر زمان این وزارت خانه درخواست کمک داشته است در بحث پیش گیری و درمان به انجام خدمت رسانی پرداخته ایم.

وی ادامه داد: در پیک‌های مختلف بیماری جمعیت هلال احمر به ایجاد نقاهتگاه‌های دائم و موقتی اقدام کرده است برای مثال در حال حاضر شهرستان دماوند برای ایجاد نقاهتگاه اعلام نیاز کرده است که قرار شده است یکی از ورزشگاه‌ها را برای این موضوع تجهیز نماییم، از این پس نیز در صورت توافقات جدید با وزارت بهداشت برای انجام ماموریت‌ها با هماهنگی این وزارت خانه به موضوعات ورود کنیم.

فتحی در مورد اقدامات هلال احمر تهران در ماه محرم گفت:یکی از دیگر فعالیت‌های ما همچون سال گذشته بحث پایش (بررسی نشانه‌های اولیه بیماری از جمله تب) و کمک به رعایت و ایجاد فاصله گذاری اجتماعی، توزیع ماسک، و مواد ضدعفونی بین عزاداران است. از این رو چنانچه هم هیئاتی قصد داشتند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به انجام مراسم عزاداری بپردازند می‌توانند با هماهنگی با شعب ما با هدف کمک به کاهش شیوع بیماری اقدام کنند.اما به طور کلی حضور نیروهای هلال احمر در ماه محرم برای کمک به کنترل بیماری همچون سال  قبل برقرار است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها