کد خبر: 629433
تاریخ انتشار :

مرکز آمار ارائه گزارش مرگ افراد واکسینه شده بعد از دز دوم را رد کرد

مرکز آمار ایران اعلام کرد که هیچ گزارش و آماری توسط این مرکز در رابطه با موضوع واکسیناسیون کووید-١٩ و مرگ افراد پس از تزریق دز دوم ارائه نشده است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مرکز آمار اعلام کرد که در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی منتشر شده است که در این خبر به آمار واکسیناسیون بیماری کووید -١٩ در کشور به نقل از این مرکز پرداخته شده و باعث تشویش افکار عمومی شده است.

در اطلاعیه این نهاد آمده است: هیچ گزارش و آماری توسط مرکز آمار ایران در رابطه با موضوع واکسیناسیون کووید-١٩ ارائه نشده است و انتشار این گزارش از طرف مرکز آمار ایران، به طور کامل تکذیب می‌شود و این مرکز حق پیگیری حقوقی در رابطه با خبر کذب فوق را بر ای خود محفوظ می‌داند.

به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته خبری در رسانه‌ها مبنی بر ارائه گزارش تجمیعی و تحلیلی سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات در مورد میزان بستری و فوتی کرونا بعد از تزریق واکسن به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد. 

براساس گزارش ارائه شده از ۲ میلیون و ۷۴۹ هزار نفر جمعیت، ۱۶ هزار و ۷۸۴ نفر دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن ناشی از کرونا بستری شده اند. در شاخص مرگ ناشی کرونا بعد از دو هفته بعد از دریافت دز دوم واکسن ۲۰۷۲ نفر فوت کرده اند که تست ۱۱۸۳ نفر مثبت، تست ۵۴۲ نفر منفی و ۳۴۷ نفر نامشخص است و از هر یک میلیون نفر ۷۵۳ نفر فوت شده اند؛ در واقع از هر صد نفر حدود ۰.۷ نفر (کمتر از یک نفر) با دریافت ۲ دز واکسن فوت کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها