کد خبر: 630256
تاریخ انتشار :

خبر خوب برای بازنشستگان زندانی / بزودی آزاد می شوید !

با امضای تفاهم نامه ای میان صندوق بازنشستگی کشوری، ستاد دیه کشور و بانک صادرات ایران از بازنشستگان زندانی و درگیر جرائم غیرعمد حمایت می شود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تفاهم نامه صندوق بازنشستگی کشوری با ستاد دیه کشور و بانک صادرات ایران، برای نخستین بار و به منظور آزادسازی حداکثر 100 بازنشسته زندانی جرائم غیرعمد با سقف هر فرد 2میلیارد ریال و با استفاده از امکانات این سه نهاد اجرا  می شود. صندوق بازنشستگی در این تفاهم نامه، بازپرداخت اصل و کارمزد تسهیلات ارائه شده از سوی بانک به فرد زندانی را تعهد کرده است. همچنین این صندوق به همکاری و کمک برای تامین بخشی از هزینه آزادسازی زندانیان براساس مسئولیت اجتماعی صندوق و با کمک حامیان و خیرین و حمایت روحی و روانی از بازنشسته زندانی پس از آزادی از زندان متعهد شده است.در این تفاهم نامه مقرر گردید از ظرفیت تشکل های بازنشستگی و مدیران استانی صندوق برای حمایت از بازنشستگان زندانی استفاده شود.

در آیین امضای این تفاهم نامه که صبح امروز (دوشنبه) انجام شد، دکتر اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با قدردانی از مدیرعامل، مدیران و کارکنان ستاد دیه کشور برای همکاری در عملیانی شدن این تفاهم نامه، اظهار داشت: این طرح یک کار خداپسندانه است و سبب شادی خانواده عزیزان بازنشسته خواهد شد.

افتخاری با بیان اینکه اجرای طرح های رفاهی و اجتماعی از جمله اقداماتی است که صندوق برای نخستین بار در یک سال و نیم اخیر آنها را اجرا کرده است، گفت: تلاش شد در این مدت مجموعه ای خدمات در دسته بندی های مختلف به بازنشستگان ارائه شود و این مهم از تقویت حوزه معیشت به عنوان یک اقدام اولویت دار و فوری شروع و تاکنون 14بسته طرح یاری ارائه شده که ابعاد مختلف معیشت این عزیزان را پوشش می دهد.

افتخاری گفت: اکنون و در بسته چهاردهم طرح یاری، شکل جدیدی از این قرارداد با افق کوروش اجرایی شده که تسهیلات 15میلیون ریالی بدون کارمزد و در سه قسط برای خرید کالا از 2800 فروشگاه در سراسر کشور ارائه می شود.

وی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی تا پیش از این به غیر از پرداخت حقوق طرح هایی را برای اینکه پشت بازنشسته باشد و این عزیزان را حمایت جدی کند رویه و طرح خاصی نداشت. صندوق در تمامی طرح ها که نیازمند ضامن و اعتبار از سوی خریدار است به عنوان ضامن عمل کرده است و همین رویکرد سبب موافقت و مشارکت شرکت های خدمات دهنده شده است که این رویه به ادبیات جدیدی در صندوق بازنشستگی تبدیل شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها