کد خبر: 630518
تاریخ انتشار :

۲۰ درصد زنان باردار ایلام واکسن کرونا تزریق کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از تزریق واکسن کرونا به ۲۰ درصد زنان باردار در استان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۵۱۶ مادر باردار شناسایی شده که تعداد ۳۰۰ نفر از آنها واکسن کرونا دریافت کرده اند.

وی افزود: به منظور حفظ سلامت این مادران باردار مکان تزریق واکسن آنها جدا از سایر افراد است و در یک مکان بخصوص برای آنها واکسن کرونا تزریق می شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: همه تلاش مجموعه بهداشت کنترل و رصد سلامت مادران باردار است تا با مشکلی مواجه نشوند.

فوت چهار مادر باردار در سال ۱۴۰۰

صادقی فر از فوت چهار مادر باردار در استان در سال جاری خبر داد و گفت: این آمار سال قبل تنها یک نفر بود اما متاسفانه امسال افزایش داشت.

وی اضافه کرد: افزایش فوت مادران باردار به دلیل کرونا تنها مختص به استان ایلام نبوده و در استان‌های دیگر این آمار حتی ۲ رقمی نیز بوده است.

وی تاکید کرد: از آنجایی که مادران باردار جزو افراد در خطر هستند، به همین خاطر کارشناسان بهداشتی وضعیت سلامت آنها را به صورت مرتب پایش کرده و سلامت آنها را به دقت رصد می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هرچند وضعیت تزریق واکسن کرونا در استان شتاب گرفته اما برای دانشگاه علوم پزشکی مهم است که افراد پرخطر زودتر از بقیه واکسینه شوند.

صادقی فر اظهار داشت: افراد مبتلا متاسفانه قرنطینه را رعایت نمی کنند و با حضور در میان جمع موجب انتشار بیماری می شوند.

وی افزود: باید محدودیت تردد این افراد برای مهار بیماری بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حفظ سلامت زنان باردار یکی از مهمترین شاخص های سلامت و بهداشت جامعه محسوب می شود که متاسفانه آمار مرگ زنان باردار روند افزایش داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها