کد خبر: 630538
تاریخ انتشار :

توزیع داروی درمان قارچ سیاه در داروخانه های منتخب

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع داروی "آمفوتریسین بی" در داروخانه های منتخب سراسر کشور خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حیدر محمدی با اشاره به کمبود مقطعی داروی آمفوترسین بی که به دلیل افزایش بیماران مبتلا به موکور (قارچ‌سیاه) گفت: در گذشته میزان نیاز ماهانه کل کشور به این دارو تنها ۸ الی ۹ هزار عدد بود اما با افزایش موارد ابتلا به قارچ سیاه در بیماران مبتلا به کرونا دلتا، میزان مصرف دوماهه کشور طی یک هفته به اتمام رسید.

وی افزود: سازمان غذا و دارو بلافاصله نسبت به واردات فوریتی این دارو اقدام و داروی مورد نیاز روز گذشته وارد کشور شده و پس از شناسه گذاری تحویل شرکت‌های پخش شد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: آمفوتریسین بی از روز گذشته(۹ شهریور) در داروخانه‌های منتخب سراسر کشور توزیع شده و در دسترس بیماران قرار دارد.

بابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، به گفته وی واردات داروی آمفوترسین تا رفع نیاز کامل بیماران ادامه خواهد داشت و به صورت مستمر وارد و توزیع خواهد شد، اگرچه منطق و قوانین جاری کشور حکم می‌کند به منظور مدیریت هرچه بیشتر منابع، تجویز این اقلام با نهایت دقت و مطابق دستورالعمل های ابلاغی معاونت درمان انجام شود و دانشگاه های علوم پزشکی نیز باید در اجرای این راهنماهای الزامی نظارت کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها