کد خبر: 632633
تاریخ انتشار :

آیا آمپول تقویتی نوروبیون در همه افراد به یک اندازه عمل می‌کند؟

عضو هیئت علمی دانشکده دارو سازی شهید بهشتی گفت: آمپول تقویتی نوروبیون به دلیل عوارضی که دارد به یک اندازه در همه افراد عمل نمی‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 بهادر میر رحیمی، عضو هیئت علمی دانشکده دارو سازی شهید بهشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آمپول‌های تقویتی اظهار کرد: تقویت سیستم ایمنی تک فاکتوری بوده و به نوع زندگی، فعالیت بدنی و نوع تغذیه بستگی دارد. عواملی مانند نداشتن استرس، فعالیت بدنی  و تغذیه مناسب از گروه‌های مختلف غذایی باعث ایجاد تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

او افزود: ویتامین‌ها و مولتی ویتامین‌هایی مثل ویتامین B که منبع اصلی آن میوه و سبزیجات تازه، تخم مرغ و گوشت است سریع در بدن جذب شده و مجموعه‌ای از مواد غذایی سالم را به بدن می‌رساند.

عضو هیئت علمی دانشکده دارو سازی شهید بهشتی بیان کرد:  ویتامین‌های B۱، B۶ و B۱۲ به راحتی از طریق خوراکی هاقابل جذب هستند و نیازی نیست افراد به صورت تدریجی از آمپول‌های تقویتی مثل نوروبیون که باعث عفونت و واکنش‌های حساسیتی می‌شود استفاده کنند.

او با اشاره به قرص و شربت‌های تقویتی گفت: افرادی که بدنشان به ویتامین و دارو‌های تقویتی احتیاج دارند می‌توانند از شربت، قطره ویا قرص تقویتی استفاده کنند.

میر رحیمی اظهار کرد: کسانی که بیماری‌هایی مثل دیابت، بیماری‌های گوارشی و کسانی که از قرص‌های اسید معده استفاده می‌کنند می‌توانند از آمپول‌های تقویتی به عنوان تامین کننده ویتامین برای بدن استفاده کنند.

او با اشاره به کاربرد آمپول تقویتی نوروبیون گفت: آمپول تقویتی نوروبیون به عنوان جذب ویتامین، برای بدن بیماران تجویز و برای تقویت سیستم ایمنی عصبی آنها تزریق می‌شود، برای بیمارانی مانند بیماران دیابتی که دچار گزگز دست و پا می‌شوند، تجویز می‌شود. آمپول نوروبیون در مقاومت ویروس کرونا در برابر سیستم ایمنی بدن هیچ نقشی ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها