کد خبر: 634014
تاریخ انتشار :

تست پی‌ سی‌ آر پنج درصد زائران ورودی به مرز مهران مثبت بود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تست پی سی آر پنج درصد زائران اربعین که از مرز بین المللی مهران وارد کشور شده اند، مثبت بوده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جمیل صادقی فر روز یکشنبه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: از حدود ۶۰ هزار زائر وارد شده به کشور از طریق مرز بین المللی مهران ۲۰ هزار تست کرونا انجام گرفت که حدود یک هزار نفر از آنان تست مثبت بودند.

وی افزود: به منظور کنترل موج ورودی زائران با کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و لرستان تلاش شد سلامت افراد بررسی و افراد دارای تست مثبت از بقیه جدا شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: به منظور انجام تست کرونا در این فاصله زمانی محدود برای جلوگیری از تجمع افراد در پایانه مرزی مهران از کلیه نیروهای شبکه های بهداشتی استان استفاده و خوشبختانه به صورت شبانه روزی وضعیت سلامت افراد کنترل و ارزیابی شد.

 صادقی فر تاکید کرد: افراد مشکوک و مثبت از بقیه جدا و به صورت جداگانه به استان های محل سکونت اعزام شدند و به مسئولان استانی تعداد افراد بیمار و اطلاعات آنها نیز اعلام شد.

اعلام آمادگی برای تزریق ۱۵ هزار دز واکسن در روز

وی در خصوص وضعیت واکسیناسیون در استان نیز گفت: تاکنون ۶۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا در استان را تزریق کرده اند و ۲۵ درصد نیز هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون روزانه هشت تا ۱۰ هزار دز واکسن  کرونا در ۱۸ مرکز استان تزریق می شود و آمادگی داریم که این میزان را به ۱۵ هزار دز در روز افزایش دهیم.

صادقی فر تاکید کرد: اکنون ۱۰۰ هزار دز موجودی واکسن داشته و هیچ مشکلی از نظر تامین واکسن نداریم تنها واکسن برکت به دلیل محدودیت به استان وارد نشده و تعداد محدودی برای تزریق دز دوم فردا وارد استان خواهد شد.

وی با تقدیر و تشکر از مجموعه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان که در کنار سایر گروه های درمانی به رصد وضعیت سلامت آب و غذا و بهداشت محیط در پایانه مرزی مهران پرداختند نیز گفت: در نمونه گیری انجام شده از آب و غذا موکب ها غذاهای با کیفیت عرضه شده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها