کد خبر: 635285
تاریخ انتشار :

معرفی خدمات نوین آنلاین در حوزه پزشکی

در حال‌ حاضر با فراگیر شدن فضای اینترنت، بسیاری از کسب و کارها، خدمات خود را از طریق اینترنتی و آنلاین در اختیار مراجعین و مخاطبان قرار می‌دهند.

معرفی خدمات نوین آنلاین در حوزه پزشکی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 از جمله این خدمات می‌توان به فعالیت‌هایی اشاره کرد که در حوزه پزشکی به متقاضیان ارائه می‌گردد. این خدمات شامل موارد مختلفی است و زمینه‌های متعددی را نیز در بر می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی خدمات نوین آنلاین در حوزه پزشکی اقدام نماییم.

خدمات آنلاین پزشکی

در دنیای امروز، ردپای فناوری در تمامی حوزه‌ها و کسب و کارها قابل‌ مشاهده است. در شرایط فعلی، بسیاری از فعالیت‌های روزمره ما، با استفاده از اینترنت و تنها در عرض چند دقیقه انجام‌ شدنی است. بنابراین در وقت و انرژی و هزینه‌هایمان صرفه‌جویی‌های قابل‌ توجهی به وجود می‌آید. خدمات آنلاین پزشکی از جمله این فعالیت‌ها است که تا حد زیادی تماس و ارتباط با متخصصان  حوزه پزشکی و درمانی را راحت‌تر نموده‌ است. از جمله این خدمات می‌توان به خدماتی مانند مشاوره آنلاین پزشکی اشاره کرد و یا خدماتی مانند نوبت‌ دهی آنلاین دکتر را نام برد.

قبل از این که بخواهید نوع ارتباط آنلاین با دکتر را انتخاب کنیم و این که از طریق چه شیوه‌ای می‌خواهید با دکتر ارتباط برقرار کنید اول باید بهترین دکتر را در تخصصی که نیاز دارید پیدا کنید در زیر چند مورد را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

استفاده از نظراتی که دیگران در سایت‌های مختلف گذاشته اند) در سایت‌های مختلف مانند دکترتو پروفایل پزشکان را چک کنید بیماران قبلی نظرات خود را در قسمت نظرات گذاشته اند)

تحقیق و پرسیدن از افراد مختلف (در این روش شما می‌توانید از افرادی که قبلاً به آن پزشک مراجعه کردند یا دکترهای مختلفی را می‌شناسند راهنمایی بگیرید)

مشاوره آنلاین با پزشکان

انجام مشاوره‌های آنلاین با پزشکان مختلف، یکی از خدمات نوینی است که در حوزه پزشکی انجام می‌گیرد. بنابراین کاربران و بیماران مختلف می‌توانند در بسیاری از زمینه‌های مربوط به پزشکی و سلامتی، با افراد متخصص به مشاوره اقدام نمایند. افراد از این طریق، قادر است در هر مکانی و در هر زمان و موقعیتی، مسئله و یا دغدغه خود را پیرامون سلامت بدن خود و یا اطرافیانش با پزشک متخصص در میان بگذارد و از خدمات نوین آنلاین در این حوزه بهره‌مند گردد.

در حال حاضر بسیاری از موارد پزشکی هستند که نیازی به حاضر شدن در مطب یک پزشک ندارند و یا نیازی نیست تا حتماً به یک مرکز درمانی مراجعه نمایید. در چنین شرایطی می‌توانید از خدمات نوین و آنلاین در حوزه پزشکی استفاده کنید. در این‌ صورت نیازی نیست حتما از قبل با پزشک مربوطه تماس بگیرید و سپس نوبتی دریافت کنید. به مطب پزشک مراجعه کنید و چندین ساعت از وقت خود را به یک معاینه و مشاوره ساده اختصاص دهید. از طرف دیگر هزینه بسیار بالایی را نیز پرداخت نمایید. در حال‌ حاضر این امکان فراهم‌ شده است که شما بتوانید تمامی این کارها را تنها با چند کلیک ساده انجام دهید و پاسخ مورد نظر خود را دریافت نمایید.

1203

در روش مشاوره آنلاین، هم‌چنین این امکان وجود دارد که از روش‌های مکمل نیز استفاده کنید. از جمله این روش‌ها می‌توان به برقرار کردن ارتباط تصویری با پزشک اشاره کرد. در بعضی از مواقع نیز پزشکان به ارائه خدمات به‌ صورت تلفنی نیز اقدام می‌کنند و یا در صورت لزوم از روش مراجعه حضوری نیز بهره‌مند می‌گردند.

مشاوره آنلاین پزشکی در چه زمینه‌هایی انجام می‌شود؟

لازم است بدانید که برای بهره‌مند شدن از خدمات نوین آنلاین در حوزه پزشکی از قبیل مشاوره‌های آنلاین به شرایط خاصی نیاز ندارید. در بسیاری از مواقع افراد، یک پرسش کوتاه در خصوص یک نوع بیماری دارند و یا با سوالی در زمینه میزان مصرف یک دارو مواجه هستند. این دسته از افراد می‌توانند به‌ راحتی از خدمات مشاوره‌ای پزشکی به‌ صورت آنلاین بهره‌مند گردند. در بعضی از مواقع نیز افراد علائمی را در بدن خود مشاهده می‌کنند که نیاز به مشاوره جهت تشخیص یک نوع بیماری دارد. در حقیقت و به‌ طور کلی می‌توان گفت مشاوره‌های آنلاین پزشکی این امکان را برای افراد فراهم کرده‌اند تا جز در مواقع و موارد ضروری، نیازی به حاضر شدن در مطب یک پزشک را احساس نکنند. لذا می‌توان گفت برای هر نوع مشکلی و در هر زمینه‌ای می‌توانید از خدمات آنلاین پزشکی برخوردار شوید.

چه کسانی نیاز به مشاوره آنلاین پزشکی دارند؟

خدمات آنلاین پزشکی در حوزه مشاوره می‌تواند برای تمامی افراد، مفید و کاربردی باشد. به‌ ویژه برای افرادی که دچار نوعی بیماری و یا شرایطی هستند که از صحبت کردن رو در رو و حضوری در مورد آن، خجالت‌ زده می‌شوند. در حال‌ حاضر بسیاری از افرادی که در زمینه‌های اختلال در روابط زناشویی، مشکلات جنسی، اختلالات دستگاه تناسلی، داشتن روابط جنسی پر خطر و… دچار مشکلاتی هستند از خدمات مشاوره آنلاین پزشکی بهره‌مند می‌گردند. از طرف دیگر این امکان برای افرادی است که در مکان‌هایی دور از مراکز شهرها، زندگی می‌کنند و به پزشکان متخصص دسترسی ندارند و یا دسترسی به این پزشکان، برای آنان هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کند. این دسته از افراد نیز می‌توانند از خدمات آنلاین و نوین‌ پزشکی در زمینه مشاوره بهره‌مند گردند.

برای معرفی تفاوت های نوبت حضوری و آنلاین، با توجه به مزایای گفته شده برای خدمات آنلاین پزشکی و نوبت دهی، استفاده از این روش کاملا منطقی است. اما این روش تا چه حد می تواند جایگزین مراجعه حضوری شود؟ در بسیاری از بیماری ها ممکن است همچنان روش مراجعه حضوری لازم و ضروری باشد اما با پیشرفته شدن تکنولوژی های خدمات آنلاین پزشکی، این خدمات بیماری های بیشتری را شامل می شوند.

نوبت‌ دهی آنلاین 

خدماتی از قبیل نوبت‌ دهی آنلاین دکتر از دیگر خدماتی است که در حال حاضر توسط بسیاری از پزشکان و کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها انجام می‌گیرد. ارائه این نوع از خدمات نوین، موجب می‌شود تا در وقت مراجعه‌ کننده و وقت پزشک، صرفه‌جویی قابل‌ ملاحظه‌ای اتفاق بیفتد. استفاده از این نوع از خدمات، برای هر دو طرف بسیار سودمند است. 

در این شرایط بیماران و مراجعه‌ کنندگان می‌توانند با استفاده از نوبت‌ دهی آنلاین و یا دریافت مشاوره‌های اینترنتی، بسیاری از مشکلات پزشکی خود را به شکل غیر حضوری برطرف سازند. روش تماس با پزشک از طریق خدمات آنلاین پزشکی، به راحتی انجام شدنی است. به نحوی که با وارد شدن به وب‌سایت هر کدام از پزشکانی که مورد نظرتان است و یا ورود به وب‌سایت های خدمات پزشکی مانند doctoreto.com، می‌توانید به‌ راحتی صفحه مربوط به پزشک مورد نظر را پیدا کنید و تصویر وی، آدرس و شماره‌ تلفن مطب او را به دست آورید. در این شرایط می‌توانید شماره نظام‌پزشکی پزشک را مورد بررسی قرار دهید و یا حتی دیدگاه‌های ثبت‌شده کاربران در مورد پزشک مربوطه را مطالعه کنید و شناخت بسیار بالاتری از نحوه درمان او به دست آورید. 

1204

از این طریق علاوه‌ بر نوبت گرفتن، می‌توانید روزهای کاری پزشک مورد نظرتان را در وب‌سایت شخصی او و یا درمانگاه مشاهده نمایید و سپس با خیال آسوده نوبت بگیرید و یا به مشاوره آنلاین با پزشک اقدام نمایید. در صورتی‌ که نیاز به مراجعه حضوری باشد نیز می‌توانید بنا بر توصیه و تجویز پزشک معالج در زمان مشخص‌شده به مطب و یا کلینیک وی مراجعه کنید و روند درمان و یا مشاوره‌ای خود را تکمیل کنید.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها