کد خبر: 636299
تاریخ انتشار :

عواقب منفی واکسن‌هراسی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق جامعه از عواقب واکسن‌هراسی، گفت: انجام واکسیناسیون عمومی نیازمند اطلاع‌رسانی گسترده و دقیق از سوی رسانه‌ها است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حبیب الله خجسته پور عصر شنبه در نشست ستاد مدیریت مقابله با کرونا شهرستان شاهرود که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات بسیار ارزشمندی در زمینه مقابله با کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شده است، افزود: با وجود این اقدامات، عادی انگاری مردم و برخی مسوولان درخصوص رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی منجر به تغییر رنگ شاهرود از نارنجی به قرمز شد.

امروز در اعلام رنگ بندی جدید کرونا، شاهرود و دامغان به وضعیت قرمز بازگشتند، سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی، میامی در وضعیت آبی و آرادان، سرخه و مهدیشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

وی با تاکید بر ضرورت انجام واکسیناسیون کامل و شناسایی افراد جامانده از واکسن کرونا، ابراز داشت:عزم و بسیج عمومی در شاهرود برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی درباره برگزارنشدن هر گونه گردهمایی، نشست و دورهمی در مکان های عمومی، رعایت کامل مصوبات ستاد مبارزه کرونا در اداره ها، اعمال محدودیت های صنف های گروه ۲، سه و چهار در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار سمنان، رعایت کامل مصوبات در شهرهای قرمز کرونایی را در نمازهای جمعه و جماعت خواستار شد و گفت: ممنوعیت تردد از ساعت ٢٢ تا سه بامداد و ممنوعیت تردد به شهرهای قرمز و شناسایی کانون‌های انتشار ویروس با جدیت دنبال شود.

 معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود در این جلسه اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: با تمام تلاش و زحمات بسیار در این حوزه شاهد تغییر رنگ در شهرستان هستیم که این امر تلاش بیشتر در رعایت شیوه نامه های بهداشتی را می طلبد.

ابوطالب جلالی با بیان اینکه تولید محتوا در راستای تشویق مردم به واکسیناسیون عمومی اقدام بسیار ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شاهرود بود، اظهار داشت: مطمئن ترین راه برای مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت مردم رعایت کامل نکات بهداشتی و واکسیناسیون است که باید با عزمی جدی در این راه گام برداشت.

فرماندار شاهرود با اشاره به این که پرهیز از عادی انگاری در کنار واکسیناسیون، شاهرود را به سمت وضعیت بهتر هدایت می کند، بیان کرد: آگاه سازی و اطلاع  رسانی های دقیق در راستای پرهیز از عادی انگاری مردم را به سمت رعایت کامل شیوه نامه ها پیش خواهد برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها