کد خبر: 637241
تاریخ انتشار :

گفتاردرمانی و کاردرمانی و تست هوش در تهرانپارس و پیروزی

گفتاردرمانی و کاردرمانی و تست هوش در تهرانپارس و پیروزی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی دکتر صابر با دو شعبه فعال با مساحت درمانی تقریبی بر 600 متر مربع تمامی نیازهای بیماران شمال و شرق تهران را در زمینه توانبخشی پوشش داده و با گرد هم آوردن ابزار و تجهیزات روز دنیا به عنوان یک مرکز جامع توانبخشی کودکان و بزرگسالان شناخته شده است. استفاده از تکنیک های نوین درمانی در کنار تخصص و تجربه همکاران کاردرمان، گفتاردرمان و روانشناس مرکز باعث گردیده بیماران نه تنها از منطقه شمال تهران بلکه از سراسر کشور جهت دریافت خدمات توانبخشی به مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در تهرانپارس و پیروزی مراجعه نمایند.

کلینیک توانبخشی پایا

مرکز توانبخشی دکتر صابر در ابتدای پاسداران واقع شده است و با دراختیار داشتن 54 متخصص کاردرمانی و گفتاردرمانی  و روانشناسی کودک به یک مرکز جامع توانبخشی در منطقه شرق تهران تبدیل شده است. بخش های مختلف این مرکز شامل بخش کاردرمانی جسمی، کاردرمانی ذهنی، مکانوتراپی و کاردرمانی تعادلی ،کاردرمانی یکپارچگی حرکتی(SI) ، سنسوری روم، اتاق تاریک و توجه بینایی، اتاق تقویت مهارت های شنیداری، تعدیل حسی، ماساژ درمانی، بخش بازی درمانی و رفتاردرمانی، بخش تست های هوش و آموزش دبستانی می باشد. شعبه دوم مرکز در منطقه سعادت آباد با کادری مجرب در حال فعالیت می باشد.

توانبخشی کودکان و بزرگسالان در تهرانپارس و پیروزی

توانبخشی در حیطه بزرگسالان در زمینه بیماران با مشکلات نورولوژیک مانند سکته مغزی، ضربه مغزی، آسیب های نخاعی، تومورهای مغزی، بیماری ام اس، پارکینسون و یا دیستروفی های عضلانی فعالیت می نماید.  کاردرمانی تعادلی با ارائه تمرینات مختلف حرکتی تلاش دارد رفلکس های تعادلی بیمار را تقویت نموده و با افزایش قدرت عضلانی و هماهنگی حرکتی استقلال فردی بیمار را حفظ نموده یا مجددا به او بازگرداند. گفتاردرمانی بزرگسالان در زمینه اختلالات بلع ، افزایش حجم تنفسی و بهبود مشکلات گفتاری و تلفظی بیماران بعد از آسیب مغزی و بهبود روانی گفتار در بیماران کمک کننده می باشد. در زمینه کودکان توابخشی در حیطه کودکان با نیازهای خاص نظیر اوتیسم، بیش فعالی، اختلالات یادگیری، سندرم های ژنتیک و فلج مغزی فعالیت می نامید. تمرینات کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان موجب بهبودی در مهارت های شناختی، ذهنی، توجه، حافظه، قدرت استدلال و مهارت های کلامی و درک کلام کودکان می شود.

کاردرمانی برای کودکان در منزل در تهرانپارس و پیروزی

با توجه به سابقه بالینی جناب آقای دکتر صابر و ارائه مقالات معتبر علمی در حیطه توانبخشی، وعلم به استمرار توانبخشی جهت رسیدن به بهترین نتیجه درمانی، دکتر صابر به ارائه خدمات کاردرمانی در منزل توسط  کاردرمان و گفتاردرمان و روانشناس کودک در مرکز توانبخشی پایا نموده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی مرکز و نزدیکی آن به اتوبان های اصلی دسترسی به امکانات مرکز برای بیماران این منطقه بسیار آسان بوده و در کنار خدمات پیشرفته کاردرمانی در منزل و گفتار درمانی در منزل این امکان را برای بیمارانی که توانایی مراجعه به مرکز را ندارند فراهم می نماید تا از خدمات توانبخشی تخصصی در محیط منزل بهرمند گردند.

1445

کاردرمانی برای بزرگسالان در منزل در تهرانپارس و پیروزی

کاردرمانی در منزل در بیماران بزرگسال از خدمات دیگر کلینیک توانبخشی پایا می باشد که با وجود همکاران دوره دیده و با تجربه ما ، نه تنها برای مراجعین در منطقه بلکه در تمامی تهران ارائه می گردد. 32 مربی متخصص با گذراندن دوره های تکمیلی برای انجام برنامه های توانبخشی در کنار خدمات مرکز آماده خدمت رسانی بوده و روند درمان را برای مراجعین آسان تر می نمایند. پس از ارزیابی دقیق مشکلات بیمار و طرح برنامه درمانی توسط دکتر صابر، متخصصان مرکز با مراجعه به منزل بیماران تمرینات کاردرمانی را زیر نظر شخص دکتر انجام و گزارشات لازم را ارسال می نمایند.

گفتاردرمانی برای کودکان وبزرگسالان در منزل در تهرانپارس و پیروزی

در بیماران با آسیب مغزی که امکان جا به جایی آنان برای هر جلسه درمانی وجود ندارد و یا کودکان با سنین کم که در محیط درمانی مراکز گفتاردرمانی همکاری لازم را نشان نمی دهند. راه حل مناسب استفاده از خدمات گفتار درمانی در منزل می باشد. همچنین در کنار خدمات کلینیک توانبخشی پایا انجام تمرینات گفتاردرمانی در محیط منزل به عنوان درمان مکمل می تواند سرعت درمان را نیز افزایش داده و موجب تسریع بهبودی گردد. وجود درمانگر در منزل  این امکان را فراهم می کند تا والدین را در روند درمان کودک مشارکت داده و ارتباط مناسبی را بین کودک و والدین ایجاد نماید. همچنین برای بیماران بزرگسال امکان آموزش مراقبین جهت انجام تکنیک های درمانی به صورت صحیح را بوجود می آورد.

مرکز روانشناسی کودکان در تهرانپارس و پیروزی

بخش روانشناسی کودک مرکز توانبخشی پایا دکتر صابر از بخش های فعال این مرکز می باشد که در هر دو شعبه غرب و شرق تهران با همکاری متخصصین روانشناسی کودک ، بازی درمان و رفتار درمان، روانسنج و متخصص تست های هوش، روانشناس آموزشی مشغول به فعالیت می باشد. کودکان با مراجعه به مرکز و ویزیت تخصصی توسط دکتر صابر ارزیابی شده و در صورت نیاز برای انجام تست های استاندارد تشخیصی ارجاع داده می شوند. پس از مشخص شدن اختلالات و شدت آنان، کودکان در بخشهای مختلف بازی درمانی، رفتار درمانی، بخش اموزش و مشاوره مورد درمان قرار می گیرند.

تست هوش در تهرانپارس و پیروزی

در مرکز دکتر صابر تست های هوش استاندارد نظیر تست هوش وکسلر، تست هوش استنفورد بینه توسط متخصصین روانسنج انجام می گیرد و بهره هوشی کودک مشخص می شود. همچنین دیگر تست های تشخیصی نظیر تست های توجه بینایی، تست های دقت شنیداری، تست مهارت های حرکتی و سرعت عکس العمل در این بخش انجام می گیرد. با مشخص شدن نقاط ضعف کودکان می توان به صورت تخصصی به درمان پرداخت و نتیجه بهتری را در زمان کوتاه تری بدست آورد. مرکز تست هوش دکتر صابر با انجام چک لیست های مختلف رفتاری مانند چک لیست بیش فعالی، چک لیست اختلالات اضطرابی و... والدین را در تشخیص زودهنگام اختلالات کودکان یاری می رساند.

1447

بازی درمانی در شهرک تهرانپارس و پیروزی

بازی اولین راه ارتباطی کودکان برای بیان احساسات می باشد. بازی درمانی تلاش می کند با استفاده از این راه ارتباطی علت اختلالات و مشکلات کودکان را کشف و روند درمان را آغاز نماید. اختلالاتی نظیر مشکلات اضطرابی، پرخاشگری، افسردگی، گوشه گیری ، لجبازی و ... در کودکان با تکنیک های مختلف بازی درمانی در جهت ابراز عوامل و تخلیه روانی کودک مورد درمان قرار می گیرد. بازی های موازی و اشتراکی در ایجاد ارتباط اجتماعی مناسب به کودکان کمک می کند و در روند درمان کودکان گروه درمانی موقعیت هایی را فراهم می نماید که کودک مهارت های آموزش دیده را در محیطی واقعی با همسالانش تجربه و تمرین نماید. مهارت های مانند دوست یابی، نحوه صحیح نه گفتن، بیان احساسات و ... در بخش بازی درمانی آموزش داده می شود.

رفتاردرمانی در تهرانپارس و پیروزی

علم کنترل رفتار به بررسی عوامل تشدید و یا خاموشی یک رفتار، نحوه ایجاد رفتار های مناسب و حذف رفتار های مخرب در فرد می پردازد. در بخش رفتار درمانی با استفاده از تکنیک ها و روش های مختلف رفتاردرمانی نظیر ، پاداش، تقویت کننده، خاموشی، استمرار و ... تلاش می شود رفتار های مخرب کودک مانند پرخاشگری، پرخوری، ناخن جویدن و... را کاهش داده و در کنار آن رفتار های مناسب اجتماعی را آموزش و جایگزین نماید. ایجاد رفتار با استفاده از تکنیک های رفتار درمانی نیاز به استمرار و تلاش همه جانبه درمانگر و والدین دارد و برنامه های رفتاردرمانی زمان به موفقیت کامل می رسند که در تمام محیط های زندگی کودک یعنی مدرسه، منزل و محیط درمان ارائه گردد. مشاوران مرکز روانشناسی شرق تهران والدین را در تحقق این اهداف یاری می رسانند.

دکتر اوتیسم در تهرانپارس و پیروزی

دکتر اوتیسم در زمینه تشخیص اختلالات طیف اوتیسم و ارزیابی شدت بیماری توسط تست های تخصصی مناسب و درمان پیشرفته وتخصصی این کودکان فعالیت می نماید. درمان های نوین نظیر سنسوری روم، اتاق توجه دیداری، اتاق شنیداری ، ماساژ درمانی و تعدیل حسی ، بخش کاردرمانی در یکپارچگی حرکتی و کاردرمانی ذهنی، بازی درمانی و رفتار درمانی اوتیسم از موارد مورد استفاده در درمان این کودکان می باشد که با تشخیص پزشک انتخاب و انجام می شود.

دکتر بیش فعالی در تهرانپارس و پیروزی

در زمینه درمان کودکان بیش فعالی و نقص توجه یافتن نقاط ضعف کودکان وتشخیص علت آن بسیار حائز اهمیت است. پس از ارزیابی دقیق کودک توسط پزشک برنامه درمانی در زمینه افزایش توجه، بهبود حافظه و بهبود تحمل کاری در کودکان ارائه می شود. تمرینات حسی و ماساژ درمانی از دیگر خدماتیست که موجب بهبود روند درمانی کودکان بیش فعال می گردد. مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی پیروزی د این حیطه به طور ویژه فعالیت می کند.

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها