کد خبر: 638416
تاریخ انتشار :

داشبورد تحلیلی آمارنامه دارویی ایران به بازار عرضه شد.

داشبورد تحلیلی آمارنامه دارویی ایران با نام "فارما 360" با هدف برآوردن نیاز مدیران شرکت‌های دارویی جهت تحلیل و بررسی صنعت دارو در ایران به بازار عرضه شد. این داشبورد حاوی اطلاعات تجمیعی 18 سال آمارنامه دارویی ایران می‌باشد.

داشبورد تحلیلی آمارنامه دارویی ایران به بازار عرضه شد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آمارنامه دارویی ایران

آمارنامه دارویی ایران مجموعه‌ای از اطلاعات فروش داروها است که توسط سازمان غذا و دارو ارائه می‌شود. تهیه و عرضه این آمار از سال 1363 شروع شده و تا به امروز ادامه داشته است. انتشار آمارنامه دارویی همواره با چالش‌هایی همراه بوده و شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده است. اما این روند از سال 1382 نظم بهتری داشته است.

منابع آمارنامه دارویی ایران در طول زمان متغیر بوده است. این منابع از اطلاعات ارائه شده دستی توسط تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان دارو در سال‌های اولیه شروع شده و امروز به داده‌های سامانه رهگیری و ردیابی و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت‌محور (TTAC)  رسیده است.

1634

فارما 360

آمارنامه‌های دارویی که تاکنون منتشر شده‌اند، عاری از اشتباه نبوده و این موضوع همیشه یکی از دغدغه‌های فعالان صنعت دارو بوده است. اما به نظر می‌رسد با عرضه داشبورد تحلیلی فارما 360 به بازار، بسیاری از مشکلات مدیران دارویی کشور برطرف شده و آنها دسترسی راحت‌تری به اطلاعات بازار دارویی ایران خواهند داشت.

مهران داسگر، مدیر ارشد این پروژه، به خبرنگار ما گفت: "در این داشبورد امکان فیلتر اطلاعات بر اساس تمامی مولفه‌های آمارنامه دارویی از جمله شرکت‌های تامین‌کننده، توزیع‌کننده و اسامی ژنریک وجود دارد. تمامی گزارشات و نمودارها بر اساس اطلاعات موجود در آمارنامه‌های دارویی بوده و امکان مقایسه روندهای مختلف با یکدیگر وجود دارد. در فارما 360 با یکپارچه نمودن اطلاعات، تمامی اشتباهات لغوی و نام‌های تکراری اصلاح شده و این موضوع در نام‌های انگلیسی شرکت‌های تامین‌کننده و توزیع‌کننده نیز در نظر گرفته شده است."

او در مورد تجربه کاربری داشبورد می‌گوید: "گزارشات داشبورد فارما 360 دارای رابط کاربری ساده و کاربردی می‌باشند.  تمام فیلترهای موجود در تمامی صفحات داشبورد به صورت یکپارچه پیاده‌سازی شده و تمامی گزارشات با هر کلیک کاربر، به‌ روزرسانی می‌شوند. همچنین امکان گرفتن خروجی اکسل از تمامی جداول و نمودارها وجود دارد تا در صورت نیاز، کاربر بتواند تحلیل‌های شخصی خود را بر روی اطلاعات انجام دهد."

این داشبورد توسط گروه کالار در سوبازار، اولین مرکز عرضه گزارشات بازار ایران، عرضه شده است. گروه کالار در زمینه تحقیقات بازار فعال بوده و یک تیم تخصصی در این شرکت بر صنعت دارو و تجهیزات پزشکی متمرکز است. این داشبورد تحلیلی، حاصل تلاش شش ماهه این تیم متشکل از کارشناسان فنی و فعالان صنعت داروی کشور بوده است.

دکتر ورقایی، مدیر عامل گروه کالار، مزیت این داشبورد را این‌گونه تشریح می‌کند: "آمارنامه دارویی ایران که با همت سازمان غذا و دارو به طور عمومی منتشر می‌شود، توانسته است خود را به عنوان مرجعی برای اطلاعات بازار دارویی ایران تثبیت نماید. این آمارنامه با همه اشکالاتی که ممکن است داشته باشد، در حال حاضر تنها منبع رسمی اطلاعات بازار دارویی کشور است و شرکت‌های ایرانی و خارجی از اطلاعات آن برای مقاصد برنامه‌ریزی و بازاریابی استفاده می‌کنند. معمولا شرکت‌های دارویی، تحلیل‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود را با صرف وقت و هزینه از داده‌های خام منتشر شده در آمارنامه دارویی استخراج کرده و از آنها بهره‌برداری می‌کنند. مزیت داشبورد فارما 360، تجمیع تمام داده‌های 18 سال اخیر آمارنامه‌های دارویی است، به نحوی که مدیران دارویی می‌توانند در عرض چند ثانیه و فقط با چند کلیک، هرگونه آمار مورد نیاز خود را در لایه‌های مختلف و به شکل کاملا کاربردی مشاهده نموده و حتی از هر یک از گزارشات، خروجی اکسل داشته باشند. همچنین قسمت مقایسه این داشبورد، ابزار بسیار قدرتمندی برای مقایسه رقبا و بررسی دقیق‌تر ترندهای بازار می‌باشد."

شرکت‌ها و مدیران دارویی و علاقمندان به اطلاعات تجاری بازار دارویی ایران می‌توانند از طریق لینک زیر اطلاعات بیشتری در مورد داشبورد تحلیلی آمارنامه دارویی ایران به دست آورند.

مشاهده داشبورد تحلیلی آمارنامه دارویی ایران

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها