کد خبر: 640736
تاریخ انتشار :

اومیکرون از PCR فرار می‌کند/ علائم شبیه سرماخوردگی

اومیکرون از PCR فرار می‌کند/ علائم شبیه سرماخوردگیعضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹، گفت: اومیکرون، از تست پی سی آر فرار می‌کند و از همین رو، باید به بیماران دچار سرماخوردگی مشکوک شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمید سوری، در گفتگو با شبکه خبر، افزود: آنچه مسلم است، فعلاً از پایان پاندمی کرونا در جهان خبری نیست و شاید تا دو سال دیگر این بیماری با مردم بماند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اومیکرون در مقایسه با سویه‌های قبلی، گفت: علائم اومیکرون شبیه سرماخوردگی است و از همین رو، بایستی به افراد سرماخورده مشکوک بود.

این اپیدمیولوژیست با عنوان این مطلب که اومیکرون PCR گریز است، افزود: با توجه به اینکه اومیکرون در آزمایش‌های PCR، تا حدودی منفی نشان می‌دهد. از همین رو می‌توان متصور شد که در حال حاضر نیز این بیماری در سراسر کشور وجود دارد.

سوری با انتقاد از طرح برخی مباحث همچون فرصت ۱۷ روزه برای نمایان شدن اومیکرون در کشور، گفت: نباید هر آنچه در ارتباط با سویه اومیکرون در جهان مطرح می‌شود، در کشور گفته شود. زیرا، اگر بعد از ۱۷ روز اتفاقی که منتظر آن هستیم، رخ ندهد، فکر می‌کنیم خطر رفع شده است‌. در حالی که اینگونه نیست و ما باید به فکر پیشگیری باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها