کد خبر: 641510
تاریخ انتشار :

اُمیکرون به اردستان رسید

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: پس از شناسایی سویه جدید امیکرون در سطح بسیاری از کشورهای دنیا، ۲ مورد ابتلا به امیکرون در شهرستان اردستان شناسایی قطعی شد.

اُمیکرون به اردستان رسید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسن ذبیحی  اظهار کرد: امروز دو مورد از نمونه‌هایی که تحت عنوان نمونه مشکوک به اُمیکرون به استان ارسال شده بود قطعیت اُمیکرون بودنش ثابت شد و اردستان نیز به جمع شهرستان‌هایی که سویه جدید کرونا در آن وجود دارد، اضافه شد.

وی افزود: موارد مبتلا به سویه جدید کرونا شامل مردی ۸۶ ساله ساکن مهاباد و خانمی ۶۹ ساله بدون سابقه سفر و ساکن اردستان هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تصریح کرد: شناسایی دو مورد اُمیکرون در شهرستان اردستان حاوی این پیام است که احتمالاً با توجه به‌سرعت بالای انتشار این ویروس افراد بسیار بیشتری که آلوده به این ویروس هستند در شهرستان وجود دارند.

ذبیحی با بیان اینکه در این شرایط، الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن کرونا ضروری‌تر است، تاکید کرد: مردم به هیچ‌ عنوان نوبت سوم واکسن کرونای خود را به تعویق نیندازند. همچنین افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند خیلی سریع نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی مهم‌ترین علت نگرانی نسبت به سویه امیکرون را قدرت بسیار بالای سرایت این سویه جدید اعلام کرد که موجب تشدید زنجیره‌های انتقال آن در سطح جامعه می‌شود و در این میان لازم است به نحو هوشیارانه و آگاهانه، بیش از همیشه به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با تاکید بر اینکه دریافت نوبت سوم واکسن کرونا در شرایط کنونی می‌تواند کمک بزرگی به افراد برای افزایش ایمنی در برابر سویه جدید باشد، افزود: مشارکت عمومی افراد جامعه در زمینه گسترش پوشش واکسیناسیون عمومی و به ویژه تکمیل چرخه واکسیناسیون با دریافت نوبت سوم واکسن، اکنون یک ضرورت و یک مسئولیت همگانی است.

ذبیحی با بیان اینکه افرادی که هنوز واکسن نزدند همچنان نقطه آسیب‌پذیر جامعه هستند، گفت: شهروندانی که دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند تا ۹۰ درصد ایمنی در مقابل کرونای امیکرون دارند. 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است

وی تصریح کرد: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مردم از ۹۰ درصد به کمتر از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است که این ساده‌انگاری می‌تواند معضلاتی را به دنبال داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: در سویه جدید نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در تمام مواقع، حضور نیافتن در مکان‌های عمومی و ارتباط با دیگران، پرهیز از هرگونه مهمانی خانوادگی و دورهمی، ایجاد تهویه مناسب در محیط، شستشوی منظم دست‌ها و پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری، مهم‌ترین راهکارهای محافظتی و پیشگیرانه از بیماری است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها