کد خبر: 641974
تاریخ انتشار :

لیزر موهای زائد خوبه یا بد؟

لیزر موهای زائد خوبه یا بد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

وجود موهای زائد روی بدن برای خانم ها و آقایان بسیار آزاردهنده است و اعتماد به نفس آن ها را به شدت پایین می آورد. در حال حاضر روش های بسیار زیادی برای رفع این موهای زائد وجود دارد که محبوب ترین آن ها لیزر نام دارد. رفع موهای زائد با لیزر  یکی از پرطرفدارترین روش ها به حساب می آید که مردان و زنان زیادی به سراغ آن می روند. به همین سبب مراکز لیزر زیادی در سراسر کشور به وجود آمده اند که در این زمینه تخصص دارند و می توانند شما را از شر این موهای زائد خلاص کنند.

لیزر در واقع به نوری گفته می شود که توسط دستگاه های مخصوص به بدن فرد تابانده می شود تا قسمت های تیره رنگ را بسوزاند. به همین سبب موهای زائد که به رنگ تیره هستند با این روش سوزانده می شوند و به  فولیکول مو آسیب رسانده می شود و بسیاری از موهای زائد دیگر رشد نخواهند داشت. برای سوزاندن تمام مو ها و لیزر کردن موهای زائد به چندین جلسه درمان نیاز است که این جلسات باید با فاصله ی زمانی انجام شود.

مزایای رفع موهای زائد با لیزر چیست؟

لیزر رفع موهای زائد یکی از روش هایی است که در بین افراد بسیار محبوب می باشد و افراد زیادی برای رفع موهای زائد صورت و بدن خود به آن روی می آورند. این محبوبیت لیزر مو، به دلیل مزایای منحصر به فردی است که این روش نسبت به روش های مشابه دارا می باشد. از مهم ترین مزایای لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1501

1- یکی از مهم ترین مزایای لیزر بدن، بدون درد بودن آن است. بسیاری از خانم ها نسبت به درد حساس هستند و از روش هایی مانند اپیلاسیون و ... استفاده نمی کنند زیرا این روش ها با درد زیادی همراه است. اما این روش هیچگونه دردی را به همراه ندارد و با خیالی آسوده می توانند آن را انجام دهند.

2- یکی دیگر از مزایای مهم لیزر رفع موهای زائد، دائمی بودن آن می باشد. هیچ کدام از روش های رفع موهای زائد، دائمی نیستند و بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه می توان دوباره موها را روی صورت و بدن مشاهده کرد. اما با انجام چند جلسه لیزر می توانید از شر موهای زائد خلاص شوید.

3- نداشتن عوارض یکی دیگر از مزایای مهم لیزر کردن موهای زائد می باشد. شما این روش را می توانید با خیالی راحت استفاده کنید زیرا این روش هیچ گونه عارضه ای را در پی ندارد.

4- اثربخشی لیزر بدن بسیار بالاست و به سرعت می توانید نتایج آن را مشاهده کنید. شما در کمترین زمان می توانید موهای بدن خود را از بین ببرید و به سرعت نتیجه را روی بدن خود مشاهده کنید.

5- برخی از قسمت های بدن، پوست حساس تری دارند و با دستگاه های لیزر، می توان به راحتی قدرت و شدت لیزر را تنظیم کرد تا آسیبی به پوست وارد نشود.

عوارض لیزر موهای زائد

همانطور که در بخش های قبل بیان کردیم  استفاده از لیزر برای موهای بدن، عوارضی را در پی ندارد اما این مورد در صورتی است که شما به کلینیک های معروف و دارای سابقه بروید که از افراد متخصص استفاده می کنند.

زیرا اگر فرد مهارت کافی در این زمینه نداشته باشد، ممکن است برای پوست شما مشکلی به وجود بیاید و سوختگی موی زائد به بدن شما نیز سرایت کند.  در نتیجه سعی کنید قبل از مراجعه به کلینیک های لیزر، در مورد آن ها اطلاعات لازم را کسب کنید تا با خیالی آسوده لیزر موهای زائد خود را انجام دهید.

چه کسانی نباید لیزر موهای بدن را انجام دهند؟

تمام افراد می توانند برای از بین بردن موهای زائد بدن خود از لیزر استفاده کنند اما در این بین استثنا نیز وجود دارد و بهتر است برخی از افراد از انجام لیزر موهای زائد منصرف شوند و یا اینکه انجام لیزر موهای بدن را به زمان دیگری موکول کنند. از مهم ترین این افراد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1502

  • افرادی که مبتلا به برخی از بیماری های خاص مانند لوپوس هستند.
  • افرادی که در محل لیزر، خال، تاتو، سابقه ی گوشت اضافه، کک و مک و ... دارند.
  • افرادی که عفونت فعال در بدن خود دارند و اینکه سابقه ی تبخال زیاد و مکرر دارند.
  • افرادی که از دارو های خاص و حاوی طلا استفاده می کنند.
  • خانم هایی که باردار هستند نباید در زمان بارداری این کار را انجام دهند.
  • افرادی که برنزه هستند، نتیجه ی خیلی رضایت بخشی از لیزر نمی گیرند.

نکات مهم در مورد قبل و بعد از انجام لیزر

  • برای گرفتن نتیجه ی مناسب از انجام لیزر موهای زائد، باید قبل و بعد از آن اقدامات مهمی را انجام دهید. از مهم ترین این اقدامات می توان به موارد زیر اشاره کرد.
  • قبل از انجام لیزر، حتما قسمت مورد نظر را شیو کنید تا مویی روی آن وجود نداشته باشد.
  • قبل از انجام لیزر پماد و ژلی به شما داده می شود که رسانا می باشد و اجازه نمی دهد که شما دردی را در زمان لیزر احساس کنید.
  • اگر در زمان انجام لیزر موهای زائد احساس ناراحتی داشتید حتما این مورد را به فرد انجام دهنده اطلاع دهید.
  • تا چند ساعت بعد از انجام لیزر مو، در محل لیزر شده، التهاب و قرمزی مشاهده خواهید کرد که طبیعی است و نباید نگران شوید.
  • تا سه روز بعد از انجام لیزر موهای زائد نباید به استخر و یا سونا بروید.
  • اگر محل لیزر شما در قسمتی از بدن است که با آفتاب برخورد دارد باید مراقب باشید تا یک هفته آفتاب به بدن به صورت مستقیم برخورد نداشته باشد و برای بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها