کد خبر: 645678
تاریخ انتشار :

افزایش مرگ و میرهای کرونایی تا دو هفته آینده / محدودیت‌های جدید بزودی اعمال می شود

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت:‌میزان مرگ و میرها در کشور تا یکی دوهفته آینده افزایشی خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 محمد هاشمی، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت در شبکه خبر با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی کشور، بیان داشت:‌با توجه به اینکه امروز نیز کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گزارشی که امیکرون از ایران و جهان ارائه داد مشخص شد تعداد مبتلایان کاهش داشته اما مرگ و میر افزایش یافته است.

وی ادامه داد:‌البته طبق پیش بینی‌ها افزایش مرگ و میر قابل تصور بوده است،گفت:‌میزان مرگ و میرها در کشور تا یکی دوهفته آینده افزایشی خواهد بود و از اواسط اسفند سیر نزولی آن شروع خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت متذکر شد:‌علت اینکه در برخی کشورهای اروپایی میزان مرگ و میر کاهش داشته به این دلیل است که این کشورها زودتر از ایران درگیر اُمیکرون شدند.

هاشمی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در کشور، افزود:میزان واکسیناسیون براساس جمعیت هدف 90 درصد  است؛ به طوری که 83 درصد جامعه هدف دوز دوم و حدود 30 درصد دز سوم را تزریق کرده اند.

وی ابراز کرد:‌از لحاظ آماری از نظر واکسیناسیون از بسیاری کشورهای پیشرفته جلوترهستیم؛ ضمن اینکه به شکل اسفناکی سال گذشته در خصوص مرگ و میرها نخواهیم شد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان اینکه با توجه به اتفاقات رخ می دهد نظرات همه ارگانها و وزارت بهداشت موضوع بررسی و به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه می شود، تصریح کرد:‌ممکن است مصوبات جدید  یا محدودیت‌هایی اعمال شود که در روزهای آینده مشخص می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها