کد خبر: 646016
تاریخ انتشار :

اثربخشی واکسن کرونا در برابر عفونت مجدد چگونه است؟

نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا از افراد در برابر ابتلا به عفونت مجدد محافظت می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا بر پیشگیری از بروز عفونت مجدد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۸۳ هزار نفر که حداقل یک دوز از واکسن کووید -۱۹ را از پس بهبودی از عفونت کرونا ویروس قبلی دریافت کرده بودند و تقریباً ۶۶ هزار فرد واکسینه نشده که از عفونت قبلی بهبود یافته بودند را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۳۵۴ نفر (حدود ۰.۴ درصد) از افراد واکسینه شده و دو هزار و ۱۶۸ نفر (حدود ۳.۳ درصد) از افراد واکسینه نشده دچار عفونت مجدد شدند. محققان با انجام ارزیابی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا برای افرادی در گروه سنی ۶۴-۱۶ سال ۸۲ درصد و برای سنین بالای ۶۵ سال بالاتر از ۶۰ درصد بوده است.

به گفته پژوهشگران، تفاوت میزان تأثیرگذاری در گروه‌های سنی مختلف به این معنا است که بازماندگان مسن‌تر کووید -۱۹ باید پس از بهبود یافتن از عفونت اولیه، اقدامات احتیاطی بیشتری در برابر عفونت مجدد انجام دهند. محققان در یک بررسی جداگانه متوجه شدند که اثربخشی واکسن کرونا در برابر عفونت مجدد برای افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و کسانی که دو دوز واکسن را پس از بهبود یافتن از بیماری اولیه دریافت کرده‌اند، تقریباً یکسان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها