کد خبر: 675788
تاریخ انتشار :

شیوع بی‌سابقه یک تب جدید + علائم

صد آنلاین| آرژانتین در هفته‌های اخیر با شیوع بی‌سابقه تب دنگی دست و پنجه نرم می‌کند و این بیماری تاکنون جان بیش از ۴۰ نفر را در این کشور گرفته است.

شیوع بی‌سابقه یک تب جدید + علائم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آرژانتین در هفته‌های اخیر با شیوع بی‌سابقه تب دنگی دست و پنجه نرم می‌کند و این بیماری تاکنون جان بیش از ۴۰ نفر را در این کشور گرفته است.

همچنین در شیوع اخیر این بیماری دست‌کم ۶۰ هزار نفر و عمدتا در غرب کشور به این ویروس آلوده شده‌اند.

پشه تب زرد، ناقل این بیماری عفونی است که یک بیماری ویروسی محسوب می‌شود و به آن تب استخوان‌شکن هم می‌گویند.

آخرین شیوع گسترده تب دنگی در آرژانتین در سال ۲۰۲۰ گزارش شد. وزارت بهداشت آرژانتین در شیوع اخیر نیز هشدار داده که موارد ابتلا به تب دنگی در حال افزایش است.

به گفته متخصصان، حدود ۷۵ درصد موارد بدون علامت هستند و تشخیص داده نمی‌شوند و فقط حدود ۱ تا ۵ درصد از بیماران به نوع کشنده و تب خونریزی‌دهنده ناشی از آن مبتلا می‌شوند.

دو ماه پیش نیز رسانه‌ها از شیوع تب دنگی در پرو خبر دادند. دولت پرو اواخر فوریه گذشته به دلیل شیوع بیماری تب دنگی در ۱۳ بخش شمال، مرکز و جنوب شرق این کشور وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرد.

دولت بولیوی همچنین در ماه فوریه از مرگ ۲۶ نفر در اثر ابتلا به تب دنگی در این کشور خبر داد. به گزارش وزارت بهداشت بولیوی، در مجموع بیش از ۶۸۰۰ مورد ابتلا به این ویروس ثبت شده است.

از سوی دیگر، هفته گذشته پس از آنکه یک زن ۴۴ ساله بریتانیایی در سفر به "نیسِ" فرانسه به ویروس حاد تب دنگی مبتلا شد، نگرانی از شیوع تب دنگی در اروپا در خبر‌ها انعکاس یافت. نشریه "مدیسین اکسپرس" نیز هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد این نگرانی وجود دارد که تب دنگی در حال ورود به اروپا باشد.

تب دنگی خود را با علائمی مانند تب، سردرد، حالت تهوع و درد مفاصل نشان می‌دهد. کارشناسان می‌گویند: با وجود تغییرات آب و هوایی، بالا رفتن دما، بارندگی بیشتر و افزایش سفر‌های بین‌المللی ممکن است بخش‌های بیشتری از جهان درگیر بیماری تب دنگی شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها