کد خبر: 187775
تاریخ انتشار :

سفر با اعجاب‌انگیزترین کشتی‌های تفریحی + عکس

سفر با اعجاب‌انگیزترین کشتی‌های تفریحی + عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، بی‌شک در طول یک سفر گردشگری که بطور متوسط 7 روز بطول می‌انجامد، مسافران تنها نمی‌توانند روی صندلی خود بشینند و از پنجره به مناظر نگاه کنند. امروزه در لوکس‌ترین کشتی‌های گردشگری و تفریحی علاوه‌بر کابین مسافران، تسهیلاتی از قبیل رستوران، سینما و استخر و سایر امکانات لوکس تدارک دیده شده که این کشتی‌ها را به هتل‌هایی شناور مبدل کرده است که بین جزایر یا بنادر جهانگردی تردد می‌کنند.

صنعت گردشگری دریایی در سال 2013 درآمدی بالغ بر 36 میلیارد دلار در سطح جهان به ثبت رساند و انتظار می‌رود این رقم در سال جاری به 37 میلیارد دلار ارتقاء یابد. این صنعت دارای بالاترین نرخ رشد در کل بازار سفرهای تفریحی است و تعداد گردشگران دریایی از سال 1980 تاکنون با رشد سالیانه 7.2 درصد همراه بوده است.

همچنین تعداد گردشگرانی که سفرهای دریایی را انتخاب می‌کنند هر ساله رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تعداد گردشگران دریایی تا سال 2018 از 24 میلیون نفر فراتر خواهد رفت.

آمریکای شمالی بهترین بازار گردشگری دریایی در سال 2014 بوده، به گونه‌ای که بیش از 21.1 میلیارد دلار از سهم این اقتصاد دریایی را به خود اختصاص داده است.

بنابر جدیدترین اطلاعات آماری، تنها درآمد ایالات متحده از محل گردشگری دریایی تا سال 2018 به 50 میلیارد دلار خواهد رسید.

از سال 1990 تا کنون بالغ بر 200 میلیون نفر از کشتی‌های گردشگری استفاده کرده‌اند، این در حالیست که بیش از 70 درصد از این حجم مسافران در 10 سال اخیر شکل گرفته و نزدیک به 40 درصد از این رقم نیز مربوط به 5 سال اخیر است.

کمپانی‌های گردشگری دریایی نیز همواره در تلاش هستند با ارائه جدیدترین و لوکس‌ترین امکانات، تجربه یک سفر رویایی را برای گردشگران عمدتا متمول فراهم کنند تا علاوه‌بر جلب رضایت آنها، سود بیشتری نیز برای خود به ارمغان بیاوردند.

در زیر نگاهی به لوکس‌ترین کشتی‌های گردشگری دنیا می‌اندازیم که امکانات شگفت‌انگیزی را در دل اقیانوس‌ها به مسافران ارائه می‌دهند:

** سایه نقره‌ای

این کشتی تفریحی عظیم به طول ۱۸۶ متر که در سال ۲۰۰۰ ساخته شد، 382 مسافر به همراه 295 خدمه را در خود جای می‌دهد و با سرعتی بالغ بر 34 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. از جمله امکانات این کشتی می‌توان به رستوران با ظرفیت 424 نفر، کافه تراس با ظرفیت 200 نفر، اتاق کنفرانس، کتابخانه، استخر آب شور، مرکز کامپیوتر و ده‌ها ویژگی دیگر اشاره کرد.

** SeaBourn Sojourn

سفارش ساخت این کشتی گردشگری غول پیکر در سال 2008 داده شد و مراحل ساخت و تکمیل آن تا سال 2010 به طول انجامید. این کشتی با طول 198 متر دارای 11 عرشه جداگانه برای 450 مسافر است و به عنوان یکی از لوکس‌ترین کشتی‌های گردشگری دنیا شناخته می‌شود. "Seabourn Sojourn" دارای دو استخر بزرگ با مساخت 1000 متر مربع، دو استخر سرپوشیده،‌ چهار رستوران با مجموع گنجایش 800 نفر و ... است. این کشتی با سرعت 41.3 کیلیومتر در ساعت حرکت می‌کند.

** سمفونی بلورین

این کشتی تفریحی در سال 1995 به آب انداخته شد و پس از بازسازی در سال 2006 با ظرفیت 996 مسافر دستخوش تغییرات فراوانی با هزینه 23 میلیون دلار و فعالیت 750 کارگر شد و در سال 2009 تغییرات نهایی در این کشتی با هزینه 25 میلیون دلار انجام شد. این کشتی 238 متری با سرعت 37 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند. پنت‌هاوس 982 متری بر فراز این کشتی دارای سالن غذاخوری فوق العاده‌ای با پنجره‌های تمام شیشه‌ای است و پایه ستون‌های آن کاملا از کریستال ساخته شده است.

** Seabourn Spirit

هریک از 104 اتاق این کشتی 134 متری دارای بالکن اختصاصی رو به اقیانوس است. این کشتی آلمانی که در سال 1989 ساخته شد، بین قاره آفریقا و اروپا تردد می‌کند و در سال 2005 به عنوان بهترین کشتی گردشگری کوچک جهان شناخته شد.

** هدایتگر هفت دریا

این کشتی با ظرفیت 490 مسافر و 340 خدمه از سال 1999 مشغول فعالیت است و 90 درصد از اتاق‌های بسیار لوکس آن دارای تراس اختصاصی رو به اقیانوس است.

** ناخدای هفت دریا

این کشتی با ظرفیت 700 مسافر و بیش از 400 خدمه یکی از بزرگترین کشتی‌های گردشگری و تنها کشتی در جهان است که تمامی اتاق‌های آن دارای بالکن است که تجربه یک سفر فوق لوکس را برای گردشگران فراهم می‌کند.

** دریانورد هفت دریا

این کشتی که از سال 2003 مشغول فعالیت است، دارای ظرفیت 700 مسافر و 447 خدمه است که در سال 2006 از سوی نشریه فوربس به عنوان گرانقیمت‌ترین کشتی در منطقه آسیا معرفی شد. این کشتی نیز همانند هم‌خانواده‌های خود دارای اتاق‌هایی با بالکن رو به اقیانوس است و امکانات فوق لوکس است.

** کریستال سرینیتی

این کشتی همواره به عنوان بهترین کشتی گردشگری جهان شناخته می‌شود که به طراحی مجددش از قبل هم جذاب‌تر شده است. این کشتی که در سال ۲۰۰۳ ساخته شد، دارای گنجایش 1070 مسافر به همراه 655 خدمه است و می‌توان آن را "شهر روی آب" نامید که تجربه‌ای رویایی و فراموش‌نشدنی را از یک سفر دریایی به گردشگران ارائه می‌دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها