کد خبر: 461394
تاریخ انتشار :

دمپایی‌ هوشمند هم ساخته شد+عکس

دمپایی‌ هوشمند هم ساخته شد+عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دمپایی‌هایی که خودشان به گوشه اتاق می‌روند!+عکس
نیسان تکنولوژی خودران خود موسوم به "ProPilot" را برای کار روی دمپایی راحتی و سایر وسایل مسافرخانه‌های سنتی ژاپنی به نام "ریوکان" به کار گرفته است.
به گزارش نامه نیوز ریوکان یا مسافرخانه ژاپنی نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که ساختار ژاپنی دارد و معمولا برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می‌شود. ریوکان‌ها عموما در مناطق سیاحتی یا اطراف چشمه‌های آبگرم ساخته می‌شوند، اما ریوکان‌هایی نیز در اطراف ایستگاه‌های قطار شهرهای بزرگ، برای مسافران کاری یا تحصیلی وجود دارد.
دمپایی‌هایی که خودشان به گوشه اتاق می‌روند!+عکس
فناوری "ProPilot" نیسان یک روز پشتوانه اصلی خودروهای خودران این شرکت خواهد بود، اما برای رسیدن به این هدف باید گام به گام حرکت کرد.
در حال حاضر از این فناوری برای ایجاد دمپایی‌های خودران و دیگر اشیائی استفاده می‌شود که وقتی از آنها استفاده نمی‌شود، از سر راه کنار رفته و به گوشه‌ای می‌روند.
بیشتر بخوانید: ربات خیاط ساخته می‌شود
به گفته خودروساز ژاپنی، فناوری "ProPilot" از سال 2020 به طور کامل خودروهای خودران این شرکت را پشتیبانی خواهد کرد. در عین حال، نسخه‌های ابتدایی این سیستم در انواع مختلفی از اشیا از جمله صندلی‌های اداری، صندلی‌های انتظار و البته خودروهای نیمه‌خودرانی که در حال حاضر در توکیو آزمایش می‌شوند، از جمله نیسان "لیف"(Leaf) مجهز به پارک خودکار به کار گرفته شده‌اند.
اکنون نیسان فناوری "ProPilot" خود را برای کار در دمپایی‌های راحتی همراه با سایر وسایل "ریوکان" سازگار کرده است.
در این پروژه، میزها، بالشت‌ها و دمپایی‌ها به یک نسخه ویژه از تکنولوژی "ProPilot" مجهز شده‌اند. این بدان معنی است که هنگامی که استفاده مهمانان از آنها به پایان رسید، فشردن یک دکمه که در دیوار تعبیه شده، می‌تواند آنها را به نقاط تعیین شده بازگرداند.
نیسان یک رقابت توییتری برگزار کرده مبنی بر این که یک زوج مسافر خوش شانس یک شب رایگان در ریوکان مخصوص نیسان در شهر هاکونه ژاپن اقامت داشته باشند.
منبع:ایسنا
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها