کد خبر: 462840
تاریخ انتشار :

نشانه های هشداردهنده كه خبر از سكته مغزی می دهند

نشانه های هشداردهنده كه خبر از سكته مغزی می دهند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به طور معمول یک سکته مغزی به واسطه تشابه علائم و نشانه های آن با مشکلات صحت دیگر نادیده گرفته می شود و این شروط درمان را به تاخیر می اندازد.
مهمترین نشانه ها و علائم سکته مغزی چیست؟
مهمترین نشانه ها و علائم سکته مغزی چیست؟
"، در هر دقیقه ای که از سکته مغزی سپری می شود، مغز محدوده ۱٫۹ میلیون سلول را از دست می دهد. گذشت هر ساعت بعد از سکته مغزی بدون دریافت درمان، مغز را به اندازه سه و نیم سال پیر می کند. هرچه مدت زمان بیشتری بگذرد و به بیمار رسیدگی نشود، احتمال مواجهه با مشکلات گفتاری، از دست دادن حافظه، یا تغییرات رفتاری زیاد می شود.
دو مدل سکته مغزی ماهیت و وجود دارند. سکته مغزی ایسکمیک که در نتیجه مسدود شدن رگ های خونی و افت و کاهش جریان خون به مغز شکل می گیرد و سکته مغزی هموراژیک که به واسطه پارگی رگ خونی و نشت خون در مغز روی می دهد. علائم هر دو مدل سکته مغزی می توانند مشابه باشند. تماس با مرکز فوریت های پزشکی در کوتاه‌ترین زمان -ممکن- بعد از تجربه نشانه های تجلی دشوار ارج و ارزش دارد. در ادامه با برخی از نشانه های سکته مغزی که -ممکن- است آنها را نادیده بگیرید، زیاد آشنا می شویم.
فکر می کنید خستگی سبب دوبینی شده است
مهمترین نشانه ها و علائم سکته مغزی چیست؟
مشکلات بینایی مانند دوبینی، تاری دید، یا از دست دادن دید در یکی از چشم ها می تواند الگو ای از علائم سکته مغزی باشند، اما -ممکن- است افراد بسیاری سن بالا یا خستگی را دلیل این شروط در راء ی بگیرند. تجربه دوبینی شرایطی غیر معمول برای خستگی یا مطالعه بیش از حد محسوب می شود. مسدود شدن یک رگ خونی می تواند میزان اکسیژنی دریافتی چشم را افت و کاهش دهد، که سبب مشکلات بینایی می شود و -ممکن- است با دیگر نشانه های سکته مغزی همراهی نشود.
بیشتربخوانید : روشی فوق‌العاده برای پیشگیری از سکته مغزی
فکر می کنید بی حسی بازو به دلیل خواب رفتن آن شکل گرفته است
این نشانه‌های سکته مغزی را جدی بگیرید
اگر بعد از یک چرت کوتاه بیدار می شوید و دست یا پای شما بی حس شده است، در راء ی گرفتن احتمال زیر فشار قرار داشتن عصب و خواب رفتن موقت اندام منطقی است. اما اگر دست شما به ناگاه بی حس یا ضعیف شده و ظرف چند دقیقه به حالت عادی باز نمی گردد با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید. افت و کاهش جریان خون در شریان هایی که به ستون فقرات تا پشت سر منتهی می شوند می تواند سبب بی حسی یا ضعف یک سمت بدن شود.
فکر می کنید مشکلات گفتاری با استفاده داروها مرتبط است
این نشانه‌های سکته مغزی را جدی بگیرید
برخی داروها، مانند مسکن ها، می توانند سبب مشکلات گفتاری شوند و مردم اکثر این مشکلات را با استفاده داروها و نه سکته مغزی مرتبط می دانند. اما اگر تجربه مشکلات گفتاری یک بیماری جانبی است که به طور معمول با آن رو به رو نیستید، -ممکن- است دستخوش سکته مغزی شده باشید و باید هرچه سریع‌تر کمک پزشکی دریافت کنید. یکی از نشانه های خاموش سکته مغزی زمانی است که صورت شما حالت نامتقارن دارد.
فکر می کنید استفاده الکل سبب عدم توازن شما شده است
این نشانه‌های سکته مغزی را جدی بگیرید
عدم توازن می تواند به واسطه افت و کاهش جریان خون به مغز شکل بگیرد. اگر به ناگاه با ناتوانی در حرکت مستقیم رو به رو شده اید و تلو تلو می خورید و یا سرگیجه ناگهانی را تجربه می کنید، بهتر است به جای انتظار برای برطرف شدن آنها هرچه سریع‌تر با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید.
فکر می کنید ناتوانی در استدلال به واسطه خستگی شکل گرفته است
هنگامی که افراد در یافتن واژه های درست با دشوار رو به رو می شوند یا رشته افکار خود را از دست می دهند، فکر می کنند که بیش از اندازه خسته هستند. اما نقص های شناختی ناگهانی از نشانه های اشاعه سکته مغزی هستند. -ممکن- است هر از چند گاهی با فکر کردن درمورد یک واژه دستخوش دشوار شوید، اما فکر کردن درمورد هرچه تصمیم دارید بگویید و از اظهار آن ناتوان هستید نباید مدت زمان زیادی طول بکشد.
در برخی موارد، بیمارانی که سکته مغزی را تجربه کرده اند -ممکن- است از تجلی دشوار آگاه نباشند، از این رو اطرافیان آنها باید زنگ هشدار را به صدا درآورند. بخشی از مغز که به خوبی کار نمی کند درک بیمار و استطاعت فکر کردن وی را تباه می سازد.
فکر می کنید سردردهای شدید یک میگرن هستند
مهمترین نشانه ها و علائم سکته مغزی چیست؟
اگر مستعد تجربه میگرن نیستید، سردردهای شدید می توانند نشانه ای از یک سکته مغزی باشند. سردردهای میگرنی و سکته مغزی -ممکن- است با یکدیگر اشتباه گرفته شوند زیرا دارای علائم عصبی مشابه هستند. بهتر است بدترین حالت را در راء ی بگیرید و تشخیص را به یک کاردان بسپارید.
منبع:وب سایت الف

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها