کد خبر: 581643
تاریخ انتشار :

صحبت های محمدرضا زائری در برنامه باغ رمضان درباره تتلو + ویدئو

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تتلو خواننده جوان ایرانی است. تتلو یکی از خواننده‌های بسیار پرحاشیه است. تتلو بیش از وجه موسیقایی‌اش بیشتر به رفتارهای غیرمتعارف شهرت دارد. تتلو علاقه خاصی به خالکوبی دارد به‌طوری که تمام بدنش مملو از خالکوبی است. تتلو در کنسرت‌هایش جوانان را به استعمال مواد مخدر تشویق می‌کند. تتلو هر چندوقت یک بار ادعاهایی را مطرح می‌کند که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود.

اخیرا لایو اینستاگرامیِ او با ندا یاسی از اینفلوئنسر‌های مشهور با ۴۳۶ هزار نفر دنبال‌کننده، رکورد پربیننده‌ترین لایو اینستاگرامیِ جهان را شکست. رکورد قبلی به دِرِیک، رپر معروف تعلق داشت. همچنین در اتفاقی غیرمنتظره داگلاس کاستا؛ بازیکن تیم یوونتوس در لایو ایسنتاگرام تتلو حضور یافت که پس از چند دقیقه لایو تتلو ۴۳۶ هزار بیننده پیدا کرد و رکورد دِرِیک رپر مشهور کانادایی را شکست. این اولین بار نیست که تتلو در اینستاگرام رکوردشکنی می‌کند. در شهریور ۱۳۹۸ تتلو از هوادارانش خواست تا اقدام به گذاشتن ده میلیون کامنت زیر پست او در صفحهٔ اینستاگرام‌اش کنند. در نهایت این اتفاق رخ داد و چندین میلیون نظر از سوی کاربران به صفحهٔ تتلو فرستاده شد و این رویداد واکنش افرادی مانند عمادالدین باقی، صادق زیباکلام و دیگر تحلیل‌گران و رسانه‌ها را در پی داشت. فعالیت‌ها اخیر اینستاگرامی او نیز دوباره مورد توجه تحلیلگران قرار گرفته و ناظران استقبال از تتلو در شبکه‌های اجتماعی را نگران کننده ارزیابی می‌کنند.

فعالیت‌های تتلو

محتوای لایو‌های تتلو عموما بسیار زننده، زشت و حاوی الفاظ رکیک است با این حال بینندگان زیادی دارد. او در اکثر گفت‌وگوهای خود حالت نامتعادلی دارد. چند شب پیش نیز پخش زنده گفت‌وگوی او با ساشا سبحانی، ژن خوب سرشناس و جنجالی بحث برانگیز شد. این ارتباط زنده نیز ۲۰۰ هزار نفر بینننده آنلاین داشت. ساشا سبحانی متولد ۱۳۶۷ در تهران و فرزند احمد سبحانی سفیر سابق ایران در ونزوئلا است که در شبکه‌های اجتماعی تصویر از زندگی لاکچری خود منتشر می‌کند. البته پدر او پیشتر اعلام کرده بود رفتار‌های پسرش هیچ ارتباطی با او ندارد.

تتلو همچنین شب دیگری در گفت‌وگویی با یک خبرنگار خارج از ایران از روابط خود با برخی بازیگران سینما از جمله سحر قریشی و تینا آخوند تبار سخن گفت. او همچنین درباره چند تن از خوانندگان موسیقی رپ نیز اظهارنظر‌های جنجالی داشت و گفت که کار‌های آن‌ها ضعیف شده است.تتلو همچنین از مافیا در موسیقی ایران سخن گفت.

این حاشیه سازی‌ها در حالی رخ داده که تتلو اخیرا آهنگی تازه منتشر کرده که با اقبال هوادارانش همراه بوده است. ظاهرا او قرار است آلبوم تازه‌ای منتشر کند. امیر تتلو در سال ۱۳۸۲ آغاز به کار کرد و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهایش پرداخت. اندک اندک نامی در میان خوانندگان جوان آن روزها پیدا کرد. در سال ۲۰۱۲، تتلو نخستین آلبومش را با نام «زیر همکف» منتشر کرد. او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال ۲۰۱۳ ارائه کرد که حاوی ۱۵ ترانه بود. همچنین او پس از خداحافظی جنجالی خودش دوباره به دنیای موسیقی بازگشت.

تتلو در ۱۲آذر۱۳۹۲ توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت شد. که پس از مدتی در ۱۴آذر۱۳۹۲ آزاد شد. او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای از طرفدارانش عذرخواهی کرد. امیر تتلو پس از دستگیری و آزادشدن در صفحهٔ رسمی فیس‌بوک خود این اخبار را منتشر کرد. چند بار نسبت به اشتباهاتش اقرار کرد و در یک پروندهٔ صوتی خبر از پشیمان شدنش داد. چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد. تتلو ترانه منم یکی از اون یازده تام را در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال۲۰۱۴ برزیل خواند. این آهنگ تمی غمگین دارد و در آن از زمین خاکی، بدبختی و توپ پلاستیکی یاد شده‌است.

امیر تتلو اعلام کرد که پس از آهنگ «مردمان بی عشق» از موسیقی خداحافظی می‌کند و می‌خواهد فوتبالیست شود. امیر تتلو در روز ۲۲مهرماه۱۳۹۳ به‌طور سرزده به تمرین تیم پرسپولیس وارد شد و اعلام کرد می‌خواهد جای علی کریمی را در این تیم بگیرد. طبق نوشته‌های مطبوعات در روزهای بعد اعلام شد امیر تتلو در همان روز توسط حمید درخشان سرمربی وقت پرسپولیس از تمرین این تیم اخراج شده‌است. خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس نیز بیان کرد که محترمانه از امیر تتلو خواسته‌است که برود. بعد از این حواشی امیر تتلو در صفحه فیس‌بوک خودش اعلام کرد نمی‌خواهد برای پرسپولیس حاشیه‌سازی کند و قصد دارد فوتبال را در تیم راه‌آهن آغاز کند اما چند روز پس از این سخنان امید گلمکانی معاون رسانه‌ای باشگاه راه‌آهن اعلام کرد: «با توجه به اینکه از ابتدای لیگ چهاردهم بنای باشگاه راه‌آهن بر مبنای آن قرار گرفته که تمرینات تیم به دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای برگزار شود تا کادرفنی و بازیکنان تمام تمرکز خود را بر روی مسائل فنی قرار داده و مطرح شدن مسائل حاشیه‌ای به ویژه خارج از فوتبال، تمرکز تیم را برهم نزند، ضمن ادای احترام به اظهارنظرهای مختلف در این زمینه، با عرض عذرخواهی، از حضور افراد متفرقه در جریان تمرینات تیم راه‌آهن، ممانعت خواهد شد».

امیر تتلو پانزدهم مهر۱۳۹۴ در موزه صلح تهران حضور یافت و از سوی جانبازان شیمیایی و قطع نخاع برای ساخت کلیپ «شهدا» تجلیل شد و به عنوان سفیر صلح این موزه معرفی شد.

تتلو در ۲شهریور۱۳۹۵ دوباره بازداشت شد. در چند روز قبل از آن وی به دادسرا احضار شده بود. وی پس از ۶۲ روز به قید وثیقه آزاد شد. در ۱۵ آبان ۱۳۹۵، دادستان تهران اعلام کرد یکی از خوانندگان زیرزمینی به اتهام «تشویق جوانان به فساد و فحشا» به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده ولی به دلیل رضایت یکی از شاکیان نصف مجازات او بخشیده شده‌است. رسانه‌ها این خواننده را تتلو عنوان کردند. معاون هنری وزیر ارشاد اعلام کرد محکومیت تتلو به خاطر فعالیت هنریش نبوده‌است.

تتلو در دیدار با حمید رسایی

تتلو در انتخابات سال ۹۶ ابتدا از محمد باقر قالیباف و پس از انصراف او به نفع سید ابراهیم رئیسی، در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ از رئیسی حمایت کرد. همچنین او در پیامی از حسن روحانی خواست از رقابت با رئیسی خودداری و کناره‌گیری کند. تتلو سپس با رئیسی دیدار کرد و پس از بالا گرفتن موج انتقادات و مقایسه‌هایی که با شجریان (هنرمند منتسب به طیف روبرو) صورت می‌گرفت، در پستی در اینستاگرام خود گفت ربنای محمدرضا شجریان تکراری است که منت آن را بر سر مردم گذاشته و او نیز می‌تواند ربنا بخواند.[۳۵] این اعلام حمایت تتلو از رئیسی واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت. علی اکبر رائفی پور در حمایت از او در نامه ای سرگشاده اعلام کرد که به حال تتلو غبطه می‌خورد زیرا که او معیار تشخیص حق از باطل است.

او در شهریور ۱۳۹۶ با انتشار عکسی در صفحهٔ اینستاگرامش گفت می‌خواهد به نفت طلاییه برود. امیر تتلو در ۲۶ اسفند ۹۶ با انتشار پستی در اینستاگرام از دنیای موسیقی ایران به‌طور موقت خداحافظی کرد.

بازداشت

در ۸ بهمن ۹۸ احمد نوریان سخنگوی نیروی انتظامی از بازداشت امیرحسین مقصودلو به درخواست پلیس ایران در ترکیه خبر داد. وی گفت: به علت پرونده‌های قضایی که برای «تتلو» در ایران تشکیل شده بود، اعلان قرمز اینترپل برای این فرد اعلام و وی در ترکیه بازداشت شد. به گفته نوریان «تتلو» در حال حاضر در بازداشت است و بعد از طی مراحل اداری انتقال وی به ایران، وی تحویل پلیس اینترپل ایران می‌شود.

وی در زمان اقامت خود در ترکیه و به درخواست مقامات قضایی جمهوری اسلامی به جرم آنچه «اشاعه فساد» و «تحریک به مصرف روان‌گردان» قلمداد کردند توسط پلیس ترکیه مرتبط با اعلان اینترپل بازداشت شد. پلیس ترکیه اعلام کرده برنامه ای برای انتقال تتلو به ایران ندارد ولی محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در ۱۱ بهمن ۹۸ اعلام کرد به زودی مقدمات بازگردانی تتلو به ایران انجام خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها