کد خبر: 583231
تاریخ انتشار :

سکانس جنجالی سریال بچه مهندس + ویدئو

حجم ویدیو: 32.97M | مدت زمان ویدیو: 00:01:50 دانلود ویدیو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سریال بچه مهندس در شب های ماه مبارک رمضان از شبکه دو پخش می شود. سریال بچه مهندس دارای مخاطبان زیادی است. فصل اول سریال بچه مهندس در سال 97 پخش شد. سریال بچه مهندس را علی غفاری کارگردانی کرده است.

درباره سریال

بچه مهندس نام یک مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی است که در سه فصل تولید می‌شود، کارگردان این سریال علی غفاری است و از بازیگران آن می‌توان به ساناز سعیدی، بهناز جعفری، بهاره رهنما و برزو ارجمند اشاره نمود. بنا بر اظهارات تهیه کنندهٔ این سریال، این مجموعه از ابتدا برای ماه رمضان ساخته نشده بود اما با تصمیم مدیران سیما فصل اول آن در ۳۰ قسمت در ماه رمضان ۱۳۹۷ از شبکه دوم سیما پخش شد. فصل دوم این مجموعه نیز از دی ماه ۹۷ پخش آن شروع و در بهمن ۹۷ به پایان رسید، فصل سوم این مجموعه در ماه رمضان ۱۳۹۹ پخش شد.

خلاصه داستان در فصل 1

زنی هراسان و با حالی پریشان کودک خود را با اصرار و التماس زیاد به پرورشگاه می‌سپارد و ادعا می‌کند اگر بچه را نپذیرند پدرش او را خواهد فروخت. در پرورشگاه نام بچه را جواد جوادی می‌گذارند و او با بچه‌های دیگر در خانواده بزرگ پرورشگاه کم‌کم بزرگ می‌شود. صدیقه (ساناز سعیدی) همسر قدرت کم‌کم به او علاقمند شده و رابطه عاطفی میان او و جواد برقرار می‌شود. مدیر پرورشگاه خانم جاهد (بهناز جعفری) شخصی بسیار سخت گیر و خشن است که روشهای تربیتی او موجب ناراحتی بچه‌ها و کارکنان مرکز می‌گردد. از طرف دیگر سر و کله مردی که چهره وحشتناکی دارد و به صورت زخمی معروف است پیدا می‌شود و همه فکر می‌کنند که پدر جواد است (اما در فصل دوم مشخص می‌شود که پدر مژگان است) و با ایجاد وحشت و نگرانی در پرورشگاه، منشأ اتفاقاتی در سریال می‌شود. جواد به کارهای فنی علاقه دارد و استعداد عجیبی در ساختن وسایل با استفاده از مواد بی‌مصرف و دور انداخته شده دارد و به همین دلیل بچه مهندس نامیده می‌شود. او در ۶ سالگی موفق شد به تنهایی دوچرخه ای دیدار کند. جواد دوست صمیمی با نام رسول دارد که در خوشی‌ها و لحظات سخت با اوست. جواد به یکی از دختران پرورشگاه بنام مژگان علاقمند می‌شود و این علاقه یکی از محورهای داستان می‌گردد؛ و آن را به سرپرستی خانم آقای عباسی می‌سپارند و جواد سعی می‌کند تا به او برسد و او را برگرداند. سپس صدیقه (مادر جواد جوادی) می‌میرد و مدیر پرورشگاه خانم جاهد به دلیلی از پرورشگاه می‌رود و آقای لاهوتی (سیاوش چراغی پور) جانشین او می‌شود و به دلیل بزرگ شدن بچه دخترها و کارمندان زن را از هم جدا می‌کنند و…

خلاصه داستان در فصل 2

فصل دوم سریال بچه مهندس روایتگر داستان مقطع نوجوانی جواد جوادی است. قصه این فصل در سال ۸۳ رخ می دهد. جواد که همچون سن کودکیش کنجکاوست و ذهن پرسشگری دارد در این فصل به دنبال هویت اصلی خودست. بنابراین با یافتن سرنخی کوچک از مادرش گلچهره ، و پدرش که گمان می کند صورت زخمی است ، به جستجو می پردازد تا به راز گذشته خود پی ببرد. این راز گشایی فقط محدود به هویت خود نمی شود ، او با زیر نظر گرفتن بابا اسماعیل و نشانه هایی از سرلک پی به هویت اصلی بابا اسماعیل می برد.در میانه کنجکاویهای نوجوانانه و یافتن حقیقت ، بر آن می شود تا سراغ عشق دوره کودکیش مومو ، که فرزند خوانده خانواده متمول عباسی شده ؛ رفته و قول و قرار کودکی را به مژگان و خانواده عباسی یاد آوری کند. جواد با یافتن خانه عباسی و دیدار با مجدد با مژگان ، دوباره با شروط دیگر خانواده عباسی روبرو می شود. او برای رسیدن به مژگان باید به سن قانونی و عقلی رسیده و در دانشگاه معتبری قبول شود. جواد در ۱۸ سالگی پس از قبولی با رتبه خوب در کنکور آن هم در دانشگاه امیر کبیر ، با روزنامه اعلام نتایج پذیرفتگان کنکور نزد مژگان و خانواده اش می رود تا به آنها بگوید که به عهد خود وفا کرده ، حال نوبت آنهاست که به قرار خود پایبند باشند ، اما باز با مانع جدیدی روبرو می شود خانواده عباسی قصد رفتن به کشور آمریکا دارند و جواد و مژگان در فرودگاه با یکدیگر خداحافظی می کنند و مژگان به او قول می دهد که پایان داستان این دو خوش است.

حواشی

سریال فوق بابت به تصویر کشیدن روابط عاطفی دو بازیگر نوجوان سریال که در سن ۱۶ سالگی هستند مورد انتقادات بسیاری بابت ترویج ازدواج زودرس کودکان قرار گرفت. (در سریال بازیگر نوجوان نقش جواد جوادی (مانی رحمانی) تصمیم به ازدواج با بازیگر نوجوان دختر دارد در قسمتی از سریال بازیگر دختر نوجوان نیز شروطی را برای ازدواج تعیین می‌کند) مسئلهٔ کودک همسری پیش از این ضمن مطرح بودن در محافل مجازی و سیاسی-اجتماعی کشور مورد بحث‌های بسیار قرار گرفته و موضوع حساسی بود. کاربران در فضای مجازی سریال را حاوی «بدآموزی»، «ترویج کودک همسری»، «بیدار کردن هیجانات جنسی نوجوانان» دانستند. عوامل سریال و بازیگران نیز از انتقادات مبری نبودند. بهاره رهنما بازیگر تئاتر و سینما و از بازیگران این سریال تلویزیونی که پیشتر سابقه واکنش نشان دادن به مسائل اجتماعی را داشت در خصوص پذیرفتن بازی در این سریال و انفعالش برابر موضوع فوق مورد انتقاد قرار گرفت. موضوعی که واکنش خود او را نیز دربرداشت و مجبور شد تا مخالفتش با کودک همسری را اعلام کند. بازیگران و عوامل مورد انتقاد سریال عموماً از پاسخگویی مستقیم به اتهامات خود داری کردند. علی غفاری کارگردان سریال با رد اتهامات اظهار داشت که سریال چنین قصدی نداشته و در پایان داستان جور دیگری تمام می‌شود. منتقدان اما پاسخ وی را قانع کننده ندانستند و اظهار داشتند فارغ از پایان بندی داستان سریال با به تصویر کشیدن این مسائل با سیاستی خاص قبح این موضوع را شکسته.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها