کد خبر: 594421
تاریخ انتشار :

گریم ترسناک حامد بهداد +عکس

گریم ترسناک حامد بهداد +عکس
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حامد بهداد

 به گزارش سایت خبری خوندنی آنلاین، حامد بهداد یکی از بازیگران توانمند بعد از انقلاب است. حامد بهداد با ویژگی‌های خاصی که در بازیگری ارائه می‌دهند به شهرت رسید. حامد بهداد معمولا نقش‌های متفاوتی را می‌پذیرد. حامد بهداد در فیلم‌های معروفی چون بوتیک، روز سوم، پرتقال خونی، آرایش غلیظ و... بازی کرده است. حامد بهداد برنده جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر است.

کودکی حامد بهداد

حامد بهداد متولد 26 آبان ماه سال 1356 در مشهد است اما تا اوایل جوانی در نیشابور زندگی کرده است.

حامد بهداد دوران کودکی و نوجوانی اش را به ترتیب در شهرهای مشهد، تهران و نیشابور زندگی کرده است و در دوران دبیرستان دوباره به همراه خانواده اش به مشهد بازگشته است. او دارای تحصیلات لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی تهران است.

نوجوانی حامد بهداد

وی برای نخستین بار با فیلم آخر بازی به سینمای ایران معرفی شد و برای آن کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر شد. وی بعدها در قالب نقشهای مکمل بازی های به یادماندنی در سینمای ایران ارائه کرد.

معرفی حامد بهداد به سینمای ایران با فیلم آخربازی

او در فیلم «روز سوم» (محمدحسین لطیفی، 1385) در نقش یک افسر عراقی که در بحبوحه محاصره خرمشهر عاشق دختری خرمشهری می شود، ظاهر شد و برای دومین بار پس از «آخر بازی» کاندیدای سیمرغ بلورین از دوره بیست و پنجم جشنواره فیلم فجر شد. بازی او در روز سوم بسیار چشمگیر بود و نظر همه منتقدان و سینماگران را به خود جلب کرد.

حامد بهداد در جشنواره فیلم فجر

موفقیت بهداد در فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر نداره به کارگردانی بهمن قبادی، موجب راه یابی او به جشنواره فیلم کن شد. او در سال 89 با نقش آفرینی در فیلم جرم به کارگردانی مسعود کیمیایی، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل را از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

بیوگرافی حامد بهداد بازیگر سینما و تلویزیون

او در طول فعالیت هنری اش امکان همکاری با بسیاری از کارگردانان بنام سینمای ایران از جمله ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و... را داشته است که متأسفانه برخی از این همکاریها به دلایل مختلف هیچ گاه به اکران نرسیده اند. یک رئالیست فوق العاده که معمولاً تکنیک فاصله گذاری برشت را رعایت نمی کند و سیستم استانیسلاوسکی را پیروی می کند.

از دوبله تا تهیه کنندگی

بهداد در عرصه دوبله انیمیشن و مستند نیز تجربه های موفقی داشته است و در سال 1386 تهیه کننده فیلم کوتاه ایران 66 و مجری طرح فیلم کوتاه فصل خاک بود.

شعر نویسی

او در این باره گفته است که من مدتی شعر نوشتم اما شعرها خوب از آب درنیامد. ساز یاد گرفتم و شروع کردم به مطالعه و در کنارش نقاشی و چند کار دیگر کردم، من زحمت زیادی کشیدم که به شرایط سالم‌ تری درون خودم برسم

خوانندگی

از همان بچگی به موسیقی علاقه داشته و گهگاه ترانه هایی هم می خواند اما به عنوان فعالیت جدی، سال 93 برای گروه دارکوب چند ترانه خواند بعد از آن در آلبوم ساعت 25 رضا یزدانی هم با او همراهی کرد

یک تیتراژ هم برای سریال مثل یک کابوس خواند در سریال دندون طلا هم به عنوان خواننده آهنگ های قهوه خانه ای حضور پیدا کرده و تمام ترانه هایی که با توجه به نقش اش را با صدای خودش خواند

علاقه به عکاسی

عکاسی یکی از علایق اوست که در طول سال های بازیگری دنبال کرده است او در سال 1387 اولین نمایشگاه عکس خود را با 35 موضوع کادر و اتفاق در سینما را در گالری شیرین به نمایش گذاشت

عمق دوستی با رامبد

حامد بهداد درباره رفاقتش با رامبد جوان گفته است: یک‌ بار احساس کردم، دیگر مثل قبل با رامبد دوست و رفیق نیستیم به او پیامک دادم که می دانم دیگر بهترین دوست و رفیق تو نیستم و می دانم که فلانی را از من بیشتر دوست داری، پس از این به بعد رفتارم را بر این اساس تنظیم می کنم در جواب این پیامک من او جواب داد که احمقی اگر فکر کنی که بین دوست‌ هایم کسی را به اندازه تو دوست داشته باشم و باز من جواب دادم : پس من رفتارم را براساس آخرین پیامک تو تنظیم می کنم

نظرات عجیب بهداد درباره زنان ایرانی

بهداد در مورد سوالی در مورد ازدواج می گوید : زن های ایرانی خیلی خشن هستند، تازه وقتی کتکشان می زنی شکایت می کنند و در مورد حقوق زنان حرف می زنند. به جای اینکه مثل زنان مالزی بعد کتک خوردن دستشان را به روی سینه شان جفت کنند و تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می کنند که مهریه ام را به اجرا می گذارم و پدرت را در می آورم ! با آن مادر حسودت! بعد هم بچه را با خودشان می برند و تو را می اندازند زندان (خنده)

رفاقت با باران کوثری

باران کوثری درباره رفاقتش با بهداد گفته است: بیش از 15 سال است که با حامد بهداد دوست هستم به دلیل رفاقتی که با هم داریم می توانیم در زمان کار درک بسیار خوبی نسبت به هم داشته باشیم و زوج خوبی برای بازی در نقش های مختلف هم هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها