کد خبر: 610850
تاریخ انتشار :

ماجرای قتل عمد و قطع اکسیژن در فوت علی انصاریان چیست؟

ماجرای قتل عمد و قطع اکسیژن در فوت علی انصاریان چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سید محمدرضا هاشمیان در گفتگو با ایلنا درباره شایعات پیرامون درگذشت مهرداد میناوند اظهار داشت: من بصورت مستقیم پزشک معالج مرحوم میناوند نبودم چون ایشان در یک بیمارستان دیگر بستری بودند ولی با تماس آقای علی پروین و علی کریمی و پیشکسوتان پرسپولیس به این بیمارستان رفتم و تا جایی که از دستم بر می آمد به تیم آقای دکتر لطفی کمک کردم.

اکسیژن انصاریان را قطع نکردیم

با توجه به نیاز روز افزون ایشان به اکسیژن درمانی بیشتر سیستم‌های بسیار پیشرفته‌تر اکسیژن درمانی را افزایش دادیم و بخاطر درگیری شدید ریوی و فیبروز گسترده با توجه به مشکلات روز افزون ایشان امکانات اکسیژن رسانی را بیشتر کردیم و این اکسیژن رسانی حتی تا بعد از زمان فوت ایشان توسط ونتیلاتور ادامه داشت.

پزشک معتمد از تمامی روند درمان خبر دارد

پزشک معتمد خانواده مرحوم انصاریان در روند درمان ایشان بودند و از تمام مراحل درمانی خبر دارند. همچنین خانواده ایشان و داماد خانواده یعنی آقای اژدری و دوست ایشان آقا محسن و پزشک معتمد ایشان همراه با سایر کادر درمان آی سی یو تا آخرین لحظه در کنار ایشان بودند. واقعا جای تعجب دارد که چطور به آسانی چنین اکاذیبی منتشر می‌شود.

من پزشک مدعو بودم

با توجه به درخواست خانواده بیمار و ریاست بیمارستان و پزشک معالج متخصص عفونی بنده در بیمارستان به عنوان پزشک مدعو حضور یافتم این وظیفه من است که به وضعیت بیماران رسیدگی کنم.

انصاریان دیر به بیمارستان مراجعه کرده بود

بله من این را به عنوان یک بهانه نمی‌گویم. به هر بیماری که دیر به بیمارستان مراجعه کند همین را می‌گویم. هر بیماری که دیر مراجعه کند شانس گرفتاری بیشتر را دارد. آیا ایشان زمانیکه تحت تهویه مکانیکی غیرتهاجمی بود می‌توانست یک لحظه از تختش پایین بیاید؟ ایشان می‌توانست بدون کمک دو پرستار کاری انجام بدهد؟ مردم عزیز این‌ها را ندیدند ولی تمام کادر درمان بیمارستان در جریان بودند. سی تی اسکن ایشان مورد تعجب بنده و اساتید رادیولوژی و فوق تخصص ریه قرار گرفت زیرا درگیری بسیار شدیدی مشاهده کردیم. مشکل این است که فکر می‌کنند به یکباره اینطور شد؛ خیر. امکانات بسیار پیشرفته برای آقای انصاریان فراهم شد چه از لحاظ امکانات و چه دارو یا کادر درمانی برای علی انصاریان کم نگذاشتیم.

چرا باید خبر فوت را دو روز دیر اعلام کنیم؟

واقعا چطور می‌شود که چنین چیزی را پنهان کنیم؟ واقعا مگر شدنی است؟ همراهان آن مرحوم و پزشک معتمد خانواده ایشان بصورت مستقیم در روند کار بودند. اگر چنین خبری درست بود پس باید خانواده ایشان تایید می‌کردند. وقتی خانواده‌ای با از دست دادن یک فردی عزادار و سوگوار است چرا با پخش شایعات به دنبال آزرده خاطر شدن آنها هستند؟ اصلا چرا باید فوت ایشان را دیر اعلام می‌کردیم؟

ما دستگاهی را خارج نکردیم

چطور می‌شود یک آدمی که پزشک هم نیست، مسائل پزشکی را شرح بدهد و شایعه درست کند که دستگاه تهویه مکانیکی را پیش از فوت ایشان خارج کردیم! باورکردنی نیست که از بروز این شایعات جلوگیری نمی‌شود. چرا باید این کار را بکنیم؟ مگر خانواده و اطرافیان و دوستان و سایر پزشکان در بیمارستان نبودند؟ چرا باید یک شخصی که هیچ کس ایشان را نمی‌شناسد شایعه‌ای بنویسد و مردم آن را باور کنند؟ لطفا صحبت‌های آقای دکتر مختاری را خوب گوش دهید. ایشان هم اعلام کردند که ما یک ساعت بعد از فوت آقای انصاریان هم اجازه ندادیم ونتیلاتور را جدا کنند.

بعضی جاها نوشتند که دستگاه تنفسی را خارج کردیم و موجب فوت ایشان شدیم؛ آخر چطور چنین چیزی امکان دارد؟ این یعنی قتل عمد! حداقل 20 پزشک بصورت حضوری و یا مشاوره‌ای ایشان را ویزیت کردند. پزشکی قانونی هم ایشان را ویزیت کرد و سپس برای انتقال بیمار به بهشت زهرا کلیه وسایل از ایشان جدا شد. خواهش دارم که از بروز شایعات جلوگیری کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها