کد خبر: 612514
تاریخ انتشار :

تنها پل روستای «آبمورد» را آب برد!+عکس ها

تنها پل روستای «آبمورد» را آب برد!+عکس ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 تنها پل روستای «آبمورد» را آب برد!

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، پل ارتباطی روستای آبمورد با ۱۳۰ خانوار که تنها راه ارتباطی اهالی این روستا با اراضی کشاورزی و رفتن احشام به چراگاه بود به دلیل بارش‌های سیل آسای اخیر ویران شد و آب آن را با خود به برد.

این پل ارتباطی تنها راه درآمد و تأمین معاش زندگی ۱۳۰ خانوار و جمعیتی افزون‌بر ۸۰۰ نفر بود که با تخریب آن قرنطینه دام و احشام، به قرنطینه خانواده‌ها نیز اضافه شد تا درد پل نیمه تمام و رها شده این روستا بعد از ۱۷ سال تازه شود.

رئیس شورای اسلامی روستای آبمورد و عضو شورای بخش لوداب به تسنیم گفت: این پل قدمت تاریخی دارد و بیش از پانزده سال بوده که اداره راه و ترابری سابق دو پایه پل برای این روستا احداث نمود و بعد از آن نیمه کاره رها شد و از منظر مدیران استانی و شهرستانی و حتی کشوری به محاق رفته است.

حکمت جو با اشاره به کم کاری دولت و مسئولان افزود: وقتی هیچ کس به داد مردم نرسید، مردم به صورت خودیاری و با همت شورای اسلامی روستا و دهیاری اقدام به احداث پل چوبی در ۵ حلقه نمودند که متأسفانه در بارندگی اخیر و طغیان رودخانه لوداب، این پل چوبی به صورت کامل تخریب شد تا سردرگمی دامداران و اهالی مظلوم این روستا به مشکلات اضافه شود.

احمد حکمت جو در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دلایل مهاجرت اهالی روستا به شهر‌های اطراف اشاره کرد و ادامه داد: عده زیادی از دامداران و کشاورزان این روستا به دلیل نبود راه ارتباطی که آن‌ها را به چراگاه و یا زمین‌های زراعی برساند، اقدام به فروش دام‌های خود کرده و به تناسب آن با از دست دادن شغل خود، رو به حاشیه نشینی در شهر‌ها و اشتغال در مشاغل کاذب و کم درآمد کرده‌اند.

عضو شورای بخش لوداب همچنین گفت: کشت بیش از ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مردم این روستا بوسیله تردد از مسیر این پل صورت می‌گیرد و دامداران این روستا نیز دارای ۸ هزار راس دام هستند که از این طریق به چراگاه دسترسی پیدا می‌کنند که حالا با تخریب این پل، مردم به شدت نیازمند کمک و همراهی مسئولان هستند.

جمال روحانی بخشدار لوداب نیز گفت: پل چوبی و دست ساز روستای آبمورد بر اثر بارش شدید نزولات آسمانی و طغیان رود خانه تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان و دامداران روستا از این پل استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: ۱۷ سال از آغاز عملیات اجرایی پل روستای آبمورد می‌گذرد، ولی هنوز در حد احداث پایه‌های پل مانده و پیگیری‌ها بی نتیجه بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها