کد خبر: 614112
تاریخ انتشار :

تصاویری خشن از جنگ داخلی در آتن

تصاویری خشن از جنگ داخلی در آتن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آتن پایتخت یونان دیشب نیز شاهد درگیری میان معترضان به خشونت پلیس و تظاهرکنندگان بود.

راهپیمایی و برگزاری اجتماعات و اعتراض به ریاضت‌های اقتصادی و سیاست‌های دولت در یونان یک موضوع عادی است، اما این بار قضیه فرق می‌کند.

هزاران نفر در یونان در اعتراض به اعمال خشونت پلیس علیه چند جوان معترض دیشب به خیابان‌های آتن پایتخت این کشور آمدند و علیه ناکارآمدی دولت در دوران همه گیری کرونا و سرکوب مخالفان و خشونت پلیس شعار دادند.

هفته قبل ویدیوئی در فضای مجازی منتشر شد که یک جوان معترض بدون آنکه اقدام به کاری تحریک آمیز کرده باشد از سوی پلیس یونان با باتوم و مشت و لگد مورد ضرب و شتم قرار گرفت و فریاد‌های دردناک جوان و عابران هم نتوانست موجب توقف خشونت پلیس شود.

بیش از پنج هزار معترض دیشب در کوچه و خیابان‌های اطراف میدان نئاسیمیر که نزدیک اداره پلیس آتن قرار دارد دست به اعتراض زدند و افرادی که ماسک بر صورت داشتند، به سوی تیم‌های نیروی ویژه پلیس سنگ پرتاب کردند و لاستیک آتش زدند، راه‌ها و خیابان‌های منتهی به میدان را بستند و به چند بانک و ساختمان دولتی هم در جریان اعتراض خشونت بار دیشب خسارت مادی وارد کردند.

پلیس هم برای متفرق کردن معترضان و کنترل اوضاع از گاز اشک آور و بمب صوتی استفاده و ۳۵ معترض را بازداشت کرد. در اعتراضات دیشب آتن، یک پلیس نیز زخمی شد. معترضان اعلام کردند تا مجازات پلیس مورد نظر و آمران وی به اجتماع اعتراضی خود ادامه خواهند داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها