کد خبر: 620287
تاریخ انتشار :

تصویر اتومبیل پیکان سلطنتی در رومانی

پیکان محمدرضا شاه را چه کسی خرید؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کلکسیونرهای ایرانی نتوانستند در مناقصه فروش یک دستگاه خودروی پیکان عتیقه برنده شوند.

اخیرا یک دستگاه خودرو پیکان که از سوی شاه ایران به دیکتاتور رومانی در دهه ۵۰ هدیه داده شده بود، به مناقصه گذاشته شد و برخی کلکسیونرهای ایرانی تلاش کردند تا این خودرو را از آن خود کنند.

این خودرو در سال ۵۳ از سوی محمدرضا پهلوی به نیکولای چائوشسکو، دیکتاتور سابق رومانی به عنوان هدیه داده شده بود و اخیرا برای فروش به مناقصه گذاشته شده است.

چند کلکسیونر ایرانی تلاش کردند تا با ارائه پیشنهاد نرخ در این مناقصه این پیکان خاص را از آن خود کنند، اما نهایتا یک کلکسیونر رومانیایی برنده مناقصه شد.

این خودرو دیروز با نرخ ۹۵ هزار یورو در مناقصه به فروش رسید که ۲۴ برابر نرخ پایه این خودرو بوده است و آلینا پانیکو برنده این مناقصه بود.

قیمت پیشنهادی پانیکو فقط ۵ هزار یورو بالاتر از پیشنهاد یک شهروند ایرانی بود.

وی می‌گوید، حدود ۱۰۰ نفر در این مناقصه حضور داشتند که اکثرشان ایرانی بودند و می‌خواستند این خودرو را که نماد ملی ایران است به کشورشان باز گردانند.

این خودرو پیکان یک لیموزین بود که دارای یک موتور ۴ سیلندر ۱٫۵ لیتری با قدرت ۵۴ اسب بخار و حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعت بود.

نیکولای چائوشسکو به همراه همسرش در سال ۱۳۶۸ و در پی بالا گرفتن اعتراضات گسترده در رومانی با یک هلی‌کوپتر اقدام به فرار کردند اما نهایتا به‌دست معترضان افتاده و اعدام شدند.

برنده این مناقصه می‌گوید یک هواپیمای دیگر هم متعلق به نیکولای چائوشسکو با نرخ پایه ۲۵ هزار یورو به مناقصه گذاشته شده اما نتوانسته آنگونه که پیکان نظر کلکسیونرها را جلب کرده بود برای مشتریان جالب باشد.

منبع: فارس

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها