پایگاه خبری خانه فوتبال:

فروش بدون قرعه کشی خودرو با تغییر همراه شد.جدیدترین خبر از زمان شرکت در بزرگترین فروش بدون قرعه کشی خودرو .فیلتر جدید در قرعه کشی خودرو.قرعه کشی خودرو شاید به طور کامل حذف نشود. جزئیات جدید از قرعه کشی خودرو را بخوانید.

از سرگیری ثبت‌نام و فروش بدون قرعه کشی خودرو از هفته آینده

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز زمان ثبت نام خرید خودرو در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی را تمدید کرد.
ثبت‌نام خرید خودرو برای جاماندگان طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی تمدید شد.
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره بر اینکه سایت سامانه یکپارچه خودروهای داخلی امروز بسته می‌شود و ثبت‌نام به پایان می‌رسد، از فعال شدن مجدد آن برای ثبت‌نام طی روزهای ١۶ لغایت ١٨ فروردین خبر داد.
همانطور که وعده داده شده بود، برای تعدادی از جاماندگان ثبت‌نام طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی که به دلایل مختلف از جمله عدم به‌موقع ارسال اسامی افراد حائز شرایط توسط بانک‌ها، نتوانسته‌اند طی چهار روز موعد ثبت‌نام پیش از سال (٢۶ تا ٢٩ فروردین ماه) ثبت‌ درخواست خودرویی خود را انجام دهند، سایت سامانه یکپارچه مجدد از روز گذشته (دوشنبه هفتم فروردین ماه) بازگشایی شد و مقرر شد تا امروز (سه‌شنبه هشتم فروردین) این امکان فراهم باشد که افراد دارای حساب وکالتی به‌نام سازمان حمایت که وجه ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب مذکور مسدود کرده‌اند، بتوانند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.
امروز امید قالیباف- سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت- در صفحه توییتر خود از بازگشایی مجدد سایت سامانه در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه به سبب اینکه هنوز برای بانک‌ها اسامی افراد دارای حساب وکالتی را اعلام نکرده است، خبر داد.

طبق آنچه که وی اعلام کرده است:

ثبت‌نام خودروهای داخلی امروز به پایان می‌رسد، اما باتوجه به اینکه برخی بانک‌ها هنوز لیست افرادی که در موعد مقرر (٢٠ تا ٢٣ اسفند ماه) حساب وکالتی به‌نام سازمان حمایت ایجاد کرده‌اند، را اعلام نکرده‌اند، مقرر شد در روزهای ١۶ تا ١٨ فروردین ماه، سامانه فقط برای ثبت‌نام این متقاضیان باز شود.

این دو مرحله بازگشایی سایت سامانه (در روزهای ۷ و ۸ فروردین و مجدد ۱۶ تا ۱۸ فروردین) برای افرادی این امکان ثبت‌نام را فراهم می‌کند که حساب وکالتی به‌نام سازمان حمایت و واریز وجه داشته‌اند و با کوتاهی بانک‌ها در ارسال اسامی، منجر به این تمدیدها شده است؛ اما نکته قابل توجه این است که به سبب اینکه قبل از این موعد برای تعریف حساب وکالتی (٢٠-٢٣ اسفند)، مشتریان تعریف حساب وکالتی داشتند و با اطلاعات اشتباه دادن برخی بانک‌ها، تصور کردند با همان حساب وکالتی ایران‌خودرو می‌توانند در طرح یکپارچه خودروهای داخلی هم شرکت کنند؛ اما باتوجه به اینکه مقرر شده بود حساب وکالتی تنها باید به نام سازمان حمایت باشد، از لیست افراد مجاز به ثبت‌نام حذف شدند.
این افراد که بعضاً سکه، طلا و… فروخته تا وجه لازم برای ثبت‌نام را تامین کنند، اما از لیست حذف شده‌اند، حالا نمی‌دانند باید چه کنند و چرا باید همچون سایرین شانسی برای خرید خودرو در این طرح نداشته باشند!؛ برهمین اساس این افراد خواستار این هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجدد زمانی را برای ویرایش این حساب وکالتی در نظر بگیرد و سامانه مجدد فعال شود تا این افراد هم بتوانند ثبت‌نام خود را انجام داده و از این فرصت استفاده کنند.

اسامی خودروهایی که در طرح فروش بدون قرعه کشی خودرو می توانید بخرید


قرعه کشی خودروسازوکار طرح یکپارچه فروش بدون قرعه کشی خودرو داخلی بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی:

 

وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاعیه طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای فرآینده نوبت دهی را منتشر و جزییات این طرح را اعلام کرد.
اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش و تثبیت جریان تولید خودرو در سال جاری و همچنین برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش مستمر تولید در سال ۱۴۰۲ اعلام کرده است.
در ادامه اطلاعیه آمده است: به اطلاع عموم متقاضیان خودروهای داخلی می‌رساند، طرح یکپارچه عرضه بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی برای محصولات خودروسازان داخلی با شرایط مندرج در اطلاعیه، از امروز شنبه آغاز می‌شود.

فرایند طرح یکپارچه فروش بدون قرعه کشی خودرو بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی شامل سه مرحله زیر است:
قرعه کشی خودرو

مرحله اول: پیش ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی فروش بدون قرعه کشی خودرو

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط طرف تقاضا مندرج در همین اطلاعیه که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌اند امکان ثبت نام اولیه برای قرارگرفتن در لیست نوبت‌دهی و یا حق‌تقدم خرید خودروهای داخلی بر مبنای لیست انتظار را خواهند داشت؛ بنابراین پیش نیاز ثبت نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی، وکالتی کردن حساب شخصی متقاضی به نفع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدودکردن وجه اعتبار است.زمان پیش‌بینی شده برای وکالتی کردن حساب شخصی به نفع سازمان حمایت برای این طرح و مسدود کردن وجه اعتبار لازم در حساب مذکور از روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ است. در این بین تا زمان ثبت نام اولیه، لیست افراد مجاز برای پیش ثبت نام در سامانه بر مبنای اطلاعات واصله از بانک‌ها تهیه می‌شود.
صرفاً متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خود اقدام کرده‌اند، می‌توانند از روز جمعه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ تا روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ نسبت به ثبت نام اولیه به منظور قرارگیری در لیست نوبت‌دهی خودروهای داخلی اقدام کنند.تبصره ۱: موجودی لازم برای انجام ثبت نام در لیست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی "صد میلیون تومان" است و این وجه اعتبار صرفاً لازم است تا زمان اعلام نتایج نوبت‌دهی در حساب شخصی وکالتی مشتریان وجود داشته باشد لازم به ذکر است که وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی در نظر گرفته شده است و برای کلیه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت الزامی است.تبصره ۲: ضروری است وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی شخص متقاضی، از زمان ثبت نام اولیه تا اعلام اولویت‌های تخصیص (حداکثر تا پایان فروردین ماه) مسدود گردد و قابل برداشت نمی‌باشد. انصراف از حساب وکالتی و یا برداشت وجه توسط متقاضی در طی این مدت، به منزله انصراف از طرح تلقی می‌شود و از لیست انتظار حذف می‌شود.تبصره ۳: امکان ثبت نام صرفاً در یک خودرو وجود دارد و ثبت نام از کسانی که پیش از این در لیست نوبت‌دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده‌اند، وجود ندارد. شود. ثبت نام وی ملغی می‌شود.

تبصره ۴: ثبت نام مرحله اول در لیست نوبت‌دهی هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی برای دریافت خودرو ایجاد نمی‌نماید و تعهد خودروساز صرفاً بر اساس قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز در مرحله سوم اجرای طرح، شکل می‌گیرد.

تبصره۵: ضروری است علاوه بر دارا بودن حساب شخص وکالتی با وجه اعتبار لازم، کلیه شرایط طرف تقاضا، توسط متقاضیان رعایت گردیده و چنانچه در هر مرحله تا قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروساز، مشخص گردد که متقاضی حایز شرایط ثبت نام نبوده، ثبت نام وی ملغی می‌شود.

مرحله دوم: نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی به‌ازای هر محصول مشخص

پس از نوبت‌دهی لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت نام اولیه، بر اساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان برنامه‌ریزی شده برای تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو، اعلام می‌شود.

تبصره ۱: اعلام زمان‌بندی بر اساس لیست انتظار در فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سامانه https://www.esalecar.ir انجام می‌شود.

تبصره ۲: قرارگرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمان‌بندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و بر اساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و بر اساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.

تبصره ۳: در این مرحله و پس از اعلام نتایج زمان‌بندی متقاضی می‌تواند نسبت به برداشت وجه اعتبار از حساب وکالتی اقدام کند و در صورت تمایلِ متقاضی واجد شرایط برای تحویل خودرو مطابق با زمان‌بندی اعلامی در این مرحله، می‌تواند تا نسبت به قطعی کردن ثبت نام بر اساس فراخوان خودروساز و با تکمیل وجه در حساب خودروساز و بر اساس قیمت روز، اقدام کند و یا آنکه با اعلام انصراف پس از اعلام نتایج زمان‌بندی، از لیست انتظار خودروی مدنظر خارج شود.

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت نام متقاضیان بر اساس فراخوان خودروساز

در این مرحله و پس از اعلام زمان‌بندی وعده فروش به متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هر محصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را بر اساس نوبت‌دهی انجام شده، اعلام کند؛ بنابراین خودروسازان به‌مرورزمان و صرفاً بر مبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هر محصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند کرد.تبصره ۱: قطعی نمودن ثبت نام توسط خودروسازان در این طرح بر اساس لیست نوبت‌دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل شورای رقابت است.
تبصره ۲: در صورتی که در طول فراخوان مشتری در زمان تحویل و یا انجام ثبت نام قطعی مشخص گردد که مشتری از خودروسازان داخلی خودرو خریداری نموده‌اند ثبت نام در این طرح کن لم‌یکن تلقی می‌شود.

منبع: ایسنا

 

 
با دوستان خود به اشتراک بگذارید: