کد خبر: 619349
تاریخ انتشار :

عذرخواهی رئیس دانشگاه شهید بهشتی از خبرنگار مضروب

علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت) در نامه ای به مدیرکل روابط عمومی دانشگاه، مراتب عذر خواهی خود را از خبرنگار مضروب به عمل آورده است.

عذرخواهی رئیس دانشگاه شهید بهشتی از خبرنگار مضروب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

امروز چهارشنبه زالی در نامه‌ای به مدیر روابط عمومی این دانشگاه نوشته است : باتوجه به حادثه تلخ پیش آمده در رابطه با یکی از خبرنگاران رسانه سرکار خانم فائزه مومنی که موجب تکدر خاطر شدید اعضای هیات رییسه دانشگاه گردید، لازم است در اسرع وقت مراتب عذرخواهی و پوزش این دانشگاه از ایشان و همچنین جامعه وزین خبری اعلام شود و ضروریست در اسرع وقت نسبت به دلجویی از نامبرده اقدامات لازم به عمل آید.

با توجه به تعامل سازنده و راهبردی بین زحمت کشان خدوم عرصه سلامت و همکاران عزیز در عرصه خبری که تجلی آن در روزهای سخت مقابله با کرونا بیش از هر زمان دیگری ضرورت آن احساس می گردد حفظ این رابطه وثیق با اصحاب رسانه و استمرار آن بیش از هر زمان دیگری باید مورد توجه قرار گیرد.

خواهشمند است با استفاده از همه ظرفیت های اداری در زمینه تعمیق این روابط بیش از هر زمان دیگری اهتمام ورزید.

از آنجایی که در یکی از بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه و تحت نظر رییس بیمارستان، خدمات درمانی به ایشان ارایه گردیده است تا حصول نتیجه قطعی درمان، پیگیری های لازم انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در  مصاحبه یکی رسانه های تصویری اعلام کرد که متاسفانه حادثه تلخی در یکی از مراکز درمانی اقماری دانشگاه اتفاق افتاد که همه ما را نسبت با این حادثه مکدر شدیم.

وی ادامه داد که من از طرف دانشگاه مراتب عذرخواهی و پوزش خودم را نسبت به این حادثه اعلام می کنم.

فائزه مومنی روزنامه نگار فعال در حوزه شهری "صبح نو" روز 27 اردیبهشت  برای تهیه گزارش از روند واکسیناسیون و کد واکسن ها به مجموعه ورزشی ساعی واقع در میدان سپاه مراجعه کرده و با هماهنگی مشاور وزیر بهداشت مشغول انجام وظیفه خبری خود بود که مورد برخورد فیزیکی قرار گرفت.

حراست این مجموعه در زمان خروج این خبرنگار تصور می‌کرد او اطلاعات و اخباری تهیه کرده که مناسب انتشار نیست، از این رو با خبرنگار درگیر شد و در نهایت انگشتان دست این خانم شکسته  و در حال حاضر عمل شده و در دست او پیچ و مهره کار گذاشته شده است.

مومنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: یک ساعت و نیم در مرکز واکسیناسیون بودم با دکترها و کادر مصاحبه کردم موقع خروج از مرکز مامور حراست مرکز صدایش می‌کند و از او می‌خواهد گوشی‌اش را بدهد تا صداهای ضبط‌شده را پاک کند.

ممانعت فائزه مومنی باعث می‌شود مامور حراست به‌طور فیزیکی با وی درگیر شود و انگشت دست خبرنگار را بشکند.

علی خضریان نماینده تهران در نشست علنی امروز -چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه-) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: متأسفم برای مسئولین دانشگاه شهید بهشتی که تاکنون به صورت رسمی از جامعه خبری و رسانه‌ای کشور عذرخواهی نکرده‌اند. از آقای نمکی وزیر بهداشت درخواست دارم به سرعت به این موضوع رسیدگی کند و با متخلفین برخورد شود، همچنین گزارش شفافی به مجلس و کمیسیون بهداشت ارائه شود در غیر این صورت مجلس با این موضوع به صورت جدی برخورد می‌کند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این تذکر گفت: چنین برخوردی با خبرنگارانی که با مشقت و سختی به دنبال بررسی مسائل و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی هستند، قابل پذیرش نیست. از کمیسیون بهداشت و درمان می‌خواهیم پیگیر این گزارش باشند، همچنین کمیسیون اصل ۹۰ در صورتی که شکایتی در این زمینه دریافت کرد به آن رسیدگی کند.

منبع:ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها