کد خبر: 619562
تاریخ انتشار :

شستن این خوراکی ها ممنوع!

کارشناسان مرکز بهداشت "کلینیک کلیولند" تاکید می‌کنند که این همیشه شستن مواد غذایی ایده صحیحی نیست، زیرا غذا‌هایی وجود دارند که در صورت شستن یا نشستن می‌توانند کشنده باشند.

شستن این خوراکی ها ممنوع!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که شما باید مرغ، گوشت گاو، گوشت بره یا گوشت گوساله را به صورت خام بشویید، اما در واقع این کار لازم نیست.

زیرا هر نوع باکتری که در آن‌ها باشد در طی فرآیند پختن از بین می‌رود و در واقع ضرر شستن گوشت قبل از پختن بیشتر از فایده آن است.

هنگام شستشوی گوشت خام، باکتری‌ها می‌توانند به سایر وسایل آشپزخانه و سایر مواد غذایی، ظروف و سطوح سرایت کنند. این همان چیزی است که ما آن را آلودگی متقابل می‌نامیم، که ممکن است باعث مسمومیت یا انتقال عفونت شود.

تخم مرغ را نشویید

دلایل مطرح شده در مورد لزوم نشستن گوشت در مورد تخم مرغ نیز صدق می‌کند، زیرا تخم مرغ در طی مراحل تولید تجاری شسته می‌شود و مقررات جهانی رویه‌ها و مواد شوینده قابل استفاده را مشخص می‌کند.

هر روش دیگری مانند شستشو، فقط خطر آلودگی متقابل را افزایش می‌دهد، به خصوص اگر پوسته آن ترک خورده باشد.

میوه‌ها و سبزیجات را بشویید

میوه‌ها و سبزیجات داستان متفاوتی دارند؛ قبل از خوردن یا تهیه میوه و سبزیجات تازه، آن‌ها را زیر آب سرد و و ملایم بشویید تا آلودگی‌ها و باکتری‌های لخته شده از بین بروند. اگر مورد دارای سطح سختی مانند سیب یا سیب زمینی است، ایرادی ندارد سطح آن را با برس مالش دهید.

اما میوه‌ها و سبزیجات را با مواد شوینده یا صابون شستشو ندهید، زیرا استفاده از این محصولات در غذا‌ها ایمن نیست؛ زیرا ممکن است در نهایت آن‌ها را بخورید و شما را در معرض مسمومیت و احتمالا مرگ قرار دهد.

هنگام تهیه میوه و سبزیجات، هر منطقه آسیب دیده یا کبودی را بردارید؛ زیرا این مناطق نواحی رشد باکتری هستند. هر تکه تازه (مانند سالاد یا میوه) را فورا خنک کنید، تا سالم و خوب باشد.

گوشت را در آب نمک خیس نکنید

برخی افراد از ایده خیساندن گوشت در آب سرد برای از بین بردن باکتری‌ها استفاده می‌کنند، اما این کار توصیه نمی‌شود، زیرا در واقع هیچ کاری برای باکتری‌ها یا میکروب‌های موجود در گوشت انجام نمی‌دهد.

اگر تصمیم دارید گوشت را در آب نمک خیس کنید (به هر دلیلی)، برای جلوگیری از آلودگی متقابل تدابیری را اتخاذ کنید و مطمئن شوید که گوشت در یخچال خیس شده است.

دستان خود را بشویید تا پس از دست زدن به گوشت خام از آلودگی متقابل جلوگیری کنید، زیرا شستن دست‌ها پس از دست زدن به گوشت خام یا مرغ یا بسته بندی آن‌ها یک ضرورت مطلق است.

همیشه سعی کنید قبل و بعد از خوردن غذا یا دست زدن به گوشت خام و همچنین بعد از استفاده از دستشویی، تعویض پوشک، مراقبت از فرد بیمار، تمیز کردن بینی، عطسه، سرفه یا دست زدن به حیوانات خانگی دستان خود را با صابون و آب گرم بشویید.

بسته بندی‌های گوشت را دور بریزید

مواد بسته بندی گوشت خام یا مرغ مانند سینی‌های گوشت یا لفاف پلاستیکی نیز می‌توانند باعث آلودگی متقابل شوند؛ بنابراین نباید از آن‌ها در غذا‌های دیگر استفاده مجدد کنید و این مواد و سایر مواد بسته بندی مانند کارتن‌های تخم مرغ باید دور ریخته شوند.

از ظروف آشپزی که روی گوشت خام استفاده شده است استفاده مجدد نکنید

به عنوان مثال، اگر از قاشق برای قرار دادن پای همبرگر خام روی اجاق استفاده می‌کنید، قبل از استفاده مجدد از آن هنگام پخت، قاشق را با آب داغ بشویید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها