کد خبر: 619665
تاریخ انتشار :

در روزهای تابستان این خوراکی‌ها ممنوع!

در روزهایی که هوا به اصلاح گرم است عمده ترین مشکلی که در بحث تغذیه‌ای با آن روبه رو هستیم مسئله فساد مواد غذایی با آلودگی‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی است که بسیار افزایش می‌یابد.

در روزهای تابستان این خوراکی‌ها ممنوع!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

خوشبختانه امسال بحث سفرها به دلیل شیوع ویروس کرونا کمتر به چشم می‌خورد اما بازهم هستند افرادی که در روزهای گرم‌تر اقدام به سفر رفتن می‌کنند در این خصوص باید این افراد توجه بیشتری نسبت به مصرف غذا به خصوص ممنوعیت غذاهای کنسرو شده توجه ویژه ای داشته باشند.

 عدم رعایت بهداشت و صرف غذا در مکان‌های نامناسب که منجر به تولید سم در غذاها می‌شوند می‌توانند مسمومیت غذایی را در پی داشته باشند گفتنی است؛ در این زمان مصرف آنتی بیوتیک ها هیچ گونه کمکی به فرد نخواهد کرد اما مصرف مایعات گرم مناسب توصیه می‌شود.

 ظاهر غذا نشانه سالم بودن آن نیست بنابراین احتمال مسمومیت غذایی وجود دارد اما یکی دیگر از نکات مهم در روزهای گرم مصرف آب به میزان مناسب و کافی برای بدن است که در خصوص توصیه می‌شود در بیرون از منزل از آب‌های معدنی مرغوب استفاده شود.

 در خصوص مصرف میوه و سبزیجات نیز باید دقت شود که در سبزیجات بحث آلودگی‌های انگلی و قارچی مطرح است بنابراین باید نسبت به بهداشت سبزیجات توجه ویژه ای داشت همچنین در خصوص میوه‌ها چنانچه بدون پوست مصرف شوند بسیار بهتر و سالم‌تر است.

منبع :mehrnews.com

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها