کد خبر: 620011
تاریخ انتشار :

دستگیری اعضای ۲ باند کلاهبردار میلیاردی در زنجان

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: چهار نفر از اعضای ۲ باند که مبادرت به کلاهبرداری ۱۷ میلیارد ریالی کرده بودند از سوی ماموران پلیس آگاهی این استان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری اعضای ۲ باند کلاهبردار میلیاردی در زنجان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، افزود: متهمان دستگیر شده به بهانه خرید انواع کالاها و احشام، دست به این کلاهبرداری زده بودند که با درایت و تیزبینی پلیس آگاهی زنجان در دام قانون گرفتار آمدند.  

وی اظهار داشت: با شکایت تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر اینکه ۲ نفر به بهانه خرید کالا اقدام به پرینت آخرین تراکنش دستگاه پوز کرده و با ارایه آن بدون پرداخت هیچ گونه ‌وجهی مبادرت به کلاهبرداری کرده اند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.  

رحمتی تصریح کرد: در تحقیقات و پی جویی‌های پلیس مشخص شد متهمان بامراجعه به مغازه های سطح شهر به بهانه دریافت صورت حساب بانکی خود از فروشنده درخواست دستگاه پوز کرده و آخرین تراکنش فروشنده را چاپ مجدد و به میزان مبلغ فوق اقدام به خرید و سپس محل را ترک کره اند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: در این ارتباط ۲ نفر متهم شناسایی و دستگیر شده و در بازجویی های پلیس به انجام هفت میلیارد ریال کلاهبرداری از ۱۰ نفر به این شیوه اعتراف کردند.  

رحمتی با بیان اینکه احتمال می رود افراد دیگری نیز به همین شیوه و شگرد خاص مورد کلاهبرداری قرار گرفته باشند وجود دارد، اظهار داشت: مالباختگانی که به این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند به منظور پیگیری موضوع به پلیس آگاهی زنجان مراجعه کنند.  

وی همچنین از دستگیری اعضای یک باند ۲ نفره کلاهبرداری دیگر خبر داد و افزود: این متهمان نیز با استفاده از چک افراد غیر معتبر اقدام به خرید با چک های بلامحل به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از شهروندان در سطح استان زنجان کرده بودند که از سوی عوامل پلیس آگاهی زنجان مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.  

رییس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه متهمان به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: شهروندان فریب وعده های دروغین عده ای افراد سودجو و کلاهبردار را نخورده و در صورت مواجهه با چنین افرادی، بلافاصله مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدمات لازم برای برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها