کد خبر: 620021
تاریخ انتشار :

ترامپ از خودش تشکر کرد!

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از دولت خودش بابت خریداری واکسن و توزیع آن قدردانی و تشکر کرده است.

ترامپ از خودش تشکر کرد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، ترامپ اعتبار توزیع واکسن کرونا را به دولت خودش نسبت داده و آن را «یکی از بزرگترین معجزه‌های اعصار» خوانده است.

ترامپ با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد بدون کمک دولت او برای خریداری و توزیع واکسن کووید-۱۹ دولت آمریکا قادر به واکسینه کردن نیمی از جمعیت آمریکا نمی‌شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مدعی شده بدون اقدمات دولت او ساخت واکسن کرونا دست‌کم ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد اما این کار در زمان او ۹ ماهه انجام شده است.

او در این بیانیه تصریح کرده است: «موارد جدید ابتلا به کووید به دلیل اقدام فوق‌العاده دولت ترامپ در ساخت واکسن و خریداری زودهنگام و توزیع آن به پایین‌ترین حد در بیش از یک سال رسیده و روند نزولی تندی دارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «می‌خواهم از همه اعضای دولت ترامپ که اینقدر برای ساخت واکسن تلاش کردند و آن را در کمتر از ۹ ماه به سرانجام رساندند تشکر کنم. این در حالی بود که همه می‌گفتند ساخت واکسن دست‌کم ۳ تا ۵ سال طول می‌کشد و ممکن است اصلاً اتفاق نیفتد.»

ترامپ در بخش دیگری از این بیانیه از ارتش آمریکا بابت توزیع واکسن کرونا و برنامه‌ریزی‌های لوجستیکی در این زمینه تشکر کرده است.

در این بیانیه آمده است: «تشکر از ارتش آمریکا بابت توزیع باورنکردنی و برنامه‌ریزی‌های لوجستیک آن. تصمیم ما برای خریداری میلیاردها دلار واکسن، قبل از توزیع آن یکی از بزرگترین معجزه‌های اعصار بود.»

چندی پیش چین، اقدام آمریکا در انبار بخش زیادی از واکسن‌های ضد کرونا در دنیا را مورد انتقاد قرار داد.

«هوا چانیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری جمعه تصریح کرد مردم آمریکا تنها چهار درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند اما آمریکا نزدیک به یک چهارم دوزهای واکسن موجود در دنیا را خریداری کرده است.

او گفت: «آمریکا ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد که معادل تنها چهار درصد جمعیت دنیا است. با وجود این، ۲.۶ میلیون دوز واکسن خریداری کرده که معادل یک چهارم کل دوزهای واکسن موجود در دنیا است.»

او در ادامه گفت: «در حالی که کشورها در تلاش هستند از تمامی ابزارهای موجود برای به دست آوردن واکسن‌هایی که به آن نیاز اضطراری دارند استفاده کنند صدها میلیون دوز واکسن در انبارهای آمریکا است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد مقام‌های آمریکایی خواستار ادامه سیاست «اول آمریکا» که از دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» آغاز شد هستند.

او گفت: «مقام‌های آمریکایی کماکان تأکید دارند که آمریکا باید رویکرد "اول آمریکا" یا اولویت‌دهی به توزیع واکسن در داخل را ادامه دهد. آمریکا علاوه بر این، برای صادرات مواد خام واکسن هم محدودیت ایجاد می‌کند.»

منبع:فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها