کد خبر: 620362
تاریخ انتشار :

استایل باورنکردنی روزبه بمانی در استرالیا + عکس لو رفته

عکسی که روزبه بمانی از سفرش به شهر سیدنی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است.

استایل باورنکردنی روزبه بمانی در استرالیا + عکس لو رفته
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزبه بمانی  متولد ۷ آذر ۱۳۵۷ است.روزبه بمانی شاعر، ترانه‌سرا و خواننده ایرانی است.روزبه بمانی ازدواج کرده است.روزبه بمانی در جوانی فوتبال رابه طور جدی دنبال میکرد تا جاییکه بـه اردوی تیم ملی جوانان ایران دعوت شد. اما او فوتبالش را ادامه نداد.روزبه بمانی در خانواده‌ای متولد شد که هیچ پیشینهٔ هنری ندارد.

از سن خیلی کم بـه شعر علاقه پیدا کرد و از شاعر های کلاسیک بیشتر شعر می‌خواند، از 12 سالگی بـه‌ صورت جدی با خواندن شعرهای حافظ و بعد ها سعدی شروع کرد و رفته رفته بـه اشعاری از صائب، فریدون مشیری و سهراب سپهری هم علاقمند شد تا این کـه بـه کارهای شاملو، نصرت رحمانی و مولانا نیز درگیر شد.

 

نوشتن را از سن 17 سالگی با شعر نو آغاز کرد، ابتدا بواسطه ذهنیت خود بـه شاعران از سبک انها پیروی می کرد، میگوید دوره ای شعرهایم شبیه سهراب بود، یک دوره شبیه فروغ و دوره ای دیگر شبیه شاملو، کـه بعد از مدتی بـه شعر سپید علاقه پیدا کردم تا این کـه رسیدم بـه ژانر ترانه سرایی.

خوانندگی روزبه بمانی

روزبه بمانی

بـه گفته خودش علاقه‌ای بـه خوانندگی ندارد و تنها در جوانی وسوسه برخی ترانه‌ها او را بـه خوانندگی ترغیب میکرد. درسال ۱۳۸۵ ترانه منو زیر سایه خودت بگیر «سروده خودش» رابا همکاری نیما مسیحا و مهدی یراحی اجرا نمود.

درسال ۱۳۸۶ تیتراژ برنامه شب شیشه‌ای با ترانه‌ای از خودش اجرا نمود. هم چنین پس از زمین لرزه سال ۱۳۹۱ آذربایجان دکلمه آوار رابه مردم این استان تقدیم کرد. وی در فیلم سینمایی ربوده شده نیز چند اثر از ترانه‌های خودرا اجرا کرده‌اسـت.

برخی از آهنگ های روزبه بمانی

خسته شدم

کجا باید برم

حالم خوش نیست

خون بس

چالوس

خودم خواستم

بدون تاریخ، بدون امضا

مـن حافظم

خِرقه

 

در فاصله ‌شروع بـه نوشتن ترانه تا انتشار این آلبوم هم بارها با پیشنهادهایی برای خواندن مواجه شدم کـه یا مشکلات مانع تحققش شد یا ‌نتوانستم خودم را قانع کنم کـه بخوانم. خود ترانه هم آن‌قدر کشش درمن ایجاد کرده بود کـه نفس کشیدن در آن فضا رابه حضور ‌در عرصه خواندن کـه اقتضائات خاص خودش را دارد، ترجیح بدهم‎.

‎یکی از بخش‌های جالب آلبوم شـما این اسـت کـه تمام قطعات در «کجا باید برم» با دکلمه شروع میشوند. انگار این اثر دراین ‌زمینه یادآور کارهای قدیمی اسـت کـه با عنوان صدای شاعر منتشر می ‌شد.

روزبه بمانی

درباره دکلمه‌های قطعات آلبوم باید بگویم سعی‌ام بر این بود تاحد ممکن بـه زبان پارسی معیار بنویسم. هرچند در بخشی از ‌دکلمه‌ها شـما شنونده ترانه‌ای هستید کـه دو خطش معیار اسـت و دو خطش محاوره. اینبخش از آلبوم ازآن دست بخش‌هایی اسـت ‌کـه شاید امکانش بود کمتر خودش را نشان دهد یا در تمام قطعات از انها استفاده نکنم.

علاقه‌مند بودم شنونده از دریچه نگاه یک ‌شاعر، قطعات را بشنود. برایم جالب بود کـه مخاطب را ببرم بـه فضایی کـه خود شاعر تجربه کرده. اینکه بدانند وقتی معشوق کنار ‌اوست، چطور حرف میزند. در قطعه بعد وقتی از او دور میشود، چطور. در قطعه بعد وقتی میـــخواهد بگوید چطور آدمی ‌می تواند او را مسحور خودش کند کـه این اتفاق در قطعه «خانه قدیمی» می‌افتد:

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها