کد خبر: 620662
تاریخ انتشار :

شناسایی باند خرید و فروش نوزادان

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: با اقدامات انجام‌شده عامل خرید نوزادان در فضای مجازی شناسایی و با صدور قرار منتهی به بازداشت راهی زندان شد.

شناسایی باند خرید و فروش نوزادان
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

محمدحسین درودی دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی از دستگیری باند فروش نوزاد در فضای مجازی خبر داد و گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای مرکز خراسان رضوی، گروهی که در فضای مجازی مبادرت به واسطه‌گری و خریدوفروش اطفال و نوزادان می‌کردند، شناسایی شدند.

او با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت موضوع مراتب بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و دستورات لازم به ضابطین صادر شد، افزود: روز گذشته تعداد سه نفر از متهمین که در مشهد قصد فروش نوزاد تازه به دنیا آمده را داشتند در قرار صوری دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی ادامه داد: متهم اصلی که اقدام به راه‌اندازی پیج اینستاگرامی کرده بود، همچنان تحت تعقیب است، ولی عامل این گروه در مشهد با صدور قرار منتهی به بازداشت راهی زندان شد.

درودی بیان کرد: این گروه با راه‌اندازی پیج اینستاگرامی، نوزادان را از والدین آن‌ها خریداری کرده و با مبالغ هنگفتی به فروش می‌رساندند.

او با بیان اینکه قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی و برای آن تا پنج سال حبس پیش‌بینی کرده است، تصریح کرد: مجرمین حتی در فضای مجازی یقین داشته باشند که اقدامات آنان ازنظر همکارانم در دادسرای فضای مجازی دور نخواهد ماند و در اقصی نقاط کشور به آن‌ها دسترسی پیدا خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی تأکید کرد: لازم به ذکر است تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها