کد خبر: 621011
تاریخ انتشار :

با ثبت نام در این سامانه صاحب خانه شوید + جزییات

با اتصال سامانه املاک و اسکان به سامانه های سایر دستگاهها، هرکس وارد شود می تواند تمامی اطلاعات خود را مشاهده کند. اگر کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند می بینند که تمام اطلاعات هویتی و مالکیتی وجود دارد

با ثبت نام در این سامانه صاحب خانه شوید + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد تمدید زمان ثبت نام در سامانه املاک و اسکان تا پایان مهرماه را به ستاد ملی کرونا داده ایم که انشاءالله فردا یا پس فردا در این خصوص تصمیم‌گیری و اعلام خواهد شد.

زمان ثبت ‌نام در سامانه املاک تمدید شد 

 

محمود محمودزاده اظهار کرد: پس از اعلام زمان آغاز ثبت اطلاعات ملکی خانوارها از ۱۹ فروردین ماه، دو ماه فرصت داده شد تا ساکنین نسبت به ثبت نام اقدام کنند. اما بسیاری از خانوارها نیاز دارند تا به کافی‌نت‌ها مراجعه کنند. با توجه به تفاهم نامه ای که با دفاتر خدمات الکترونیک منعقد کرده ایم ظرفیت پذیرش این دفاتر محدود است و به همین دلیل به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد دادیم زمان ثبت نام را تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ تمدید کند.

وی با بیان اینکه استقبال مناسبی از سوی خانوارها بر ثبت اطلاعات سکونتی شده است افزود: در بسیاری از موارد خانوارها با استثنائاتی مواجه بودند که نیاز بود تک به تک بررسی شود و این موضوع زمان زیادی برد. البته ما از سه طریق شامل تلفن ۲۴ ساعته به شماره ۰۲۱۵۹۱۹۸ و شماره پیامکی ۰۲۱۱۹۳ و پاسخگویی آنلاین جوابگو هستیم که همچنان ادامه دارد.

 خبر خوش مسکنی برای روستایی ها

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: مجموعه سوالات و تحلیلهایی که صورت گرفت باعث شد تا وحدت رویه‌ای شکل بگیرد. زمانهایی صرف شد تا همه خانوارهای شهری و روستایی در سطح کل کشور اطلاعات خود را ثبت کنند.

به گفته محمودزاده، با توجه به اینکه لازم است تکالیف سنگینی که بر عهده سامانه املاک و اسکان است درخواست تمدید مهلت ثبت نام را دادیم تا کسی دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه آمار تعداد خانوارها محل اختلاف است افزود: تعریف خانوار یکی از موضوعاتی است که برای برنامه ریزی درخصوص وضعیت سکونتی خانوارها لازم است و در قانون به آن اشاره شده است. وزارت تعاون پیشنهادی را در این زمینه ارایه کرده که در کمیسیونهای تخصصی دولت در حال بررسی است و متعاقبا اعلام می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: با اتصال سامانه املاک و اسکان به سامانه های سایر دستگاهها، هرکس وارد شود می تواند تمامی اطلاعات خود را مشاهده کند. اگر کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند می بینند که تمام اطلاعات هویتی و مالکیتی وجود دارد. فرصتی داده شده که اگر ویرایشی لازم است انجام شود. مثلا ممکن است محل سکونت تغییر کرده یا یکی از اعضای خانواده ازدواج کرده باشد که باید این تغییرات به ثبت برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها