کد خبر: 623190
تاریخ انتشار :

توضیح پلیس درباره دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در توضیح دستگیری عده‌ای از اتباع غیرمجاز توسط پلیس در مقابل سفارت افغانستان گفت: اصل اموضوع با آنچه که در فضای مجازی بازتاب یافته، متفاوت است.

توضیح پلیس درباره دستگیری اتباع غیرمجاز افغانستانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

سردار صادق رضادوست در مورد علل بازداشت تعدادی از اتباع افغانستان در نزدیکی سفارت این کشور افزود: خودروی حامل اتباع خارجی غیرمجاز که در خیابان های اطراف منطقه سفارت دستگیر شده بودند در حال عبور از خیابان مقابل سفارت بود که مأموران داخل خودروی مذکور، با مشاهده تجمع جمعیت و شلوغی در مقابل سفارت افغانستان و با این گمان که ممکن است این شلوغی غیر عادی باشد، توقف کوتاهی کرده و برای بررسی موضوع لحظاتی از خودرو پیاده می شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برخی کارکنان سفارت افغانستان با این تصور که افراد داخل اتوبوس، از اتباع مقابل سفارت که برای انجام امورات اداری و شخصی مراجعه کرده اند در خودروی پلیس هستند با ماموران وارد بحث می شوند و با این سوءتفاهم، مشاجره ای صورت می گیرد که در نهایت مشکل رفع می شود.

سردار رضا دوست تصریح کرد: پلیس در حال بررسی ابعاد موضوع بوده و در صورت وجود تخلف یا هرگونه بی مبالاتی در این خصوص با خاطیان برخورد لازم صورت می گیرد. 

وی تاکید کرد: اتباع حاضر در کشور آنها ارائه کرده و همواره با رایزنی های مستمر با مسئولان آن کشور، سعی در ارائه خدمات بهتر به این عزیزان دارد.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا تاکید کرد: پیگیر جدی این موضوع تا حصول نتیجه هستیم و این گونه موضوعات سطحی نمی تواند به روابط برادرانه و بسیار خوب دو کشورخدشه ای وارد کند. 

به گفته وی، روابط و تعاملات ایران و افغانستان خوب و دوستانه است.

سردار رضادوست ادامه داد: روابط دو ملت افغانستان و ایران که ناشی از پیوندهای عمیق تاریخی، مذهبی و فرهنگی است ناگستنی است و فرصت طلبان نمی توانند با موج سواری رسانه ای و سوءاستفاده از این گونه موضوعات سطحی به اهداف مغرضانه سیاسی خود دست یابند و خدشه ای به پیوند این دو دولت و ملت برادر و همسایه وارد کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها