کد خبر: 623196
تاریخ انتشار :

سرقت میلیاردی داماد از پدر زنش

عروس‌خانم وقتی اصرار به طلاق کرد نمی‌دانست داماد توطئه سرقت 14 میلیارد تومان از پدرش را طراحی خواهد کرد. 3 فروردین‌ماه سال جاری ماجرای سرقتی 14 میلیارد تومانی از یک خانه به پلیس 110 مخابره شد.

سرقت میلیاردی داماد از پدر زنش
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

صاحبخانه پولدار به افسر تجسس گفت: گاوصندوق حاوی بیش از یک‌ میلیارد تومان طلا، جواهرات و همچنین اوراق مشارکت و سهام به ارزش 13 میلیارد تومان به سرقت رفته و دزدان جز این گاوصندوق دست به هیچ چیز دیگری نزده‌اند.

با توجه به میزان سرقت بلافاصله کارآگاهان به بررسی صحنه سرقت دست زدند.

این مرد به کارآگاهان گفت: همراه اعضای خانواده و برای شرکت در مراسم عروسی یکی از بستگان نزدیک به تبریز رفته بودیم وقتی بازگشتیم زمانی که قصد برداشتن دسته‌چکم را داشتم به محل نگهداری اسناد و مدارک خودم که گاو‌صندوق بود، رفتم اما در کمال تعجب دیدم گاوصندوق سرجایش نیست و به سرقت رفته است.

کارآگاهان در بررسی‌های صحنه جرم پی بردند سرقت به شیوه داخلی بوده و دزدان با اطمینان از نبودن خانواده ثروتمند در خانه‌شان بدون ایجاد هرگونه شکستگی وارد این خانه در یک مجتمع شده و با اطلاع از ارزش 14 میلیارد تومانی آن اقدام به سرقت گاوصندوق کرده‌اند.

کارآگاهان بلافاصله با شناسایی تعدادی از مجتمع‌های مشرف به خانه مرد پولدار که مجهز به سیستم دوربین مداربسته بودند به بررسی تصاویر پرداخته و موفق به شناسایی یک پژو 206 شدند و خیلی زود دریافتند برادر داماد مرد مالباخته در صحنه سرقت حضور داشته است.

بدین ترتیب، افشای راز دزدان آشنا در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان اطلاع پیدا کردند از چندی پیش، داماد و دختر مرد پولدار قصد داشتند از هم طلاق بگیرند و با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره مشخصات داماد 31 ساله به نام «مسعود» کارآگاهان تحقیقات درباره مسعود و نقش احتمالی وی در سرقت را آغاز کردند.

همزمان با این سرنخ‌ها از یک شعبه بانک به کارآگاهان اطلاع داده شد مرد جوانی با مراجعه به بانک قصد وصول یکی از چک‌های دزدی متعلق به مالباخته را دارد که بلافاصله کارآگاهان با حضور در بانک، این مرد را دستگیر کردند و با راهنمایی‌های وی محل نگهداری گاوصندوق در یک مجتمع  شناسایی شد. با دستور قضایی بازپرس کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه این داماد موفق به کشف گاوصندوق مالباخته همراه همه طلا، جواهرات و اوراق سهام شدند و برادر مسعود را نیز در همان روز دستگیر کردند که اعتراف کرد با برادرش همدست بوده است.

مسعود در بازجویی‌ها گفت: زمانی که اختلافات من و همسرم شدت پیدا کرد و تصمیم برای طلاق قطعی شد، یک روز در پارکینگ دسته‌کلید خانه را از داخل خودروی پدرزنم دزدیدم و منتظر زمان مناسبی برای سرقت شدم. زمانی که اطلاع پیدا کردم پدرزنم همراه همه اعضای خانواده‌اش قصد رفتن به مسافرت را داشته و تا چند روز دیگر در تهران نیستند، با اطلاع از وجود مقدار زیادی طلا، جواهرات، اوراق مشارکت و سهام در داخل گاوصندوق، موضوع سرقت و میزان اموال داخل گاوصندوق را با برادرم در میان گذاشتم که تصمیم به سرقت گرفتیم.

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها