کد خبر: 623652
تاریخ انتشار :

چرا نباید هرروز مرغ بخورید؟

مرغ یکی از پر کاربردترین انواع گوشت ها است. کاملاً درست است که ما بیشتر اوقات در بسیاری از وعده های غذایی از مرغ استفاده می کنیم. حتی مرغ معمولا بیشتر بعنوان یک انتخاب سالم شناخته می شود ،اما این به این معنی نیست که انتخاب خوبی برای مصرف روزانه است.

 چرا نباید هرروز مرغ بخورید؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

 

افراد زیادی مرغ را به طور منظم سرو می کنند. نه تنها برای مصرف در بسیاری از غذاها مناسب است ، بلکه تهیه آن نسبتاً آسان است و بسیاری از مردم آن را دوست دارند. دلیل دیگر اینکه بسیاری از مردم مرغ را انتخاب می کنند ، این است که این نوع گوشت، بدون چربی است و حاوی مقدار زیادی پروتئین است. به نظر می رسد دلایل خوبی برای خوردن زیاد مرغ وجود دارد ، درست است؟ خب نه. این می تواند منجر به چند مورد از مشکلات زیر شود.

ما می دانیم که یک رژیم غذایی متنوع ، کلید سبک زندگی سالم است. مصرف بیش از حد یک نوع غذا مفید نیست ، زیرا می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود و مصرف بیش از اندازه مرغ برای وزن و قلب شما مضر است .

1. پروتئین بیش از حد

در حالت ایده آل ، حدود 10 تا 35 درصد کالری دریافتی روزانه شما باید از پروتئین تشکیل شود. خوردن بیش از حد پروتئین باعث می شود بدن شما این ماده را به عنوان چربی ذخیره کند. این به این معنی است که منجر به افزایش وزن شما شده و سطح چربی خون افزایش میابد. خوردن یک قطعه بزرگ مرغ ، به دریافت بخش زیادی از پروتئین کمک می کند ، بنابراین حتماً مراقب باشید.

2. خطر بیشتربرای بیماری های قلبی

خوردن بیش از حد مرغ می تواند منجر به افزایش سطح کلسترول می شود. به این ترتیب ، خوردن مرغ و سایر محصولات غنی از پروتئین به طور غیر مستقیم خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد - مشکلات سلامتی که می تواند باعث مرگ شود.

3. احتمال مسمومیت غذایی

دست زدن به مرغ همیشه دردسر ساز است. اگر گوشت را نپخته اید و یا اگر سبزیجات شما به طور تصادفی با مرغ خام تماس پیدا کند ، ممکن است وعده غذایی خود را در معرض سالمونلا یا کمپیلوباکتر قرار دهید. این باکتری ها به دلیل تأثیرات ناخوشایند خود بر بدن انسان مشهور هستند ، زیرا می توانند منجر به بیماری شدید شوند. به ویژه برای گروه های آسیب پذیر مانند افراد مسن ، کودکان و زنان باردار بسیار مهم است که به هر قیمتی از این نوع آلودگی جلوگیری کنند.

4- احتمال مقاومت به آنتی بیوتیک

در بین مرغداران مرسوم است که به دام های خود آنتی بیوتیک می دهند ؛بنابراین انسان با خوردن این مرغ ها ، در برابر آنتی بیوتیک ها می تواند مقاوم شود. البته ، این شرایط هنگامی که با عفونت روبرو هستید و مجبور به مصرف آنتی بیوتیک هستید ، یک خطر واقعی است. به احتمال زیاد داروها آنطور که باید اثرگذار نخواهند بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها