کد خبر: 623868
تاریخ انتشار :

قتل همکلاسی بخاطر استوری شب یلدا!+جزئیات بیشتر

پسر نوجوان که در درگیری با همکلاسی اش او را کشته بود با حکم قضایی و نظر پزشکی قانونی به پرداخت دیه و پنج سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد.

 قتل همکلاسی بخاطر استوری شب یلدا!+جزئیات بیشتر
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

 

چاقوکشی یکی از دلایل شایع قتل در ایران است. این روز ها چاقوکشی بین جوانان و نوجوانان رواج یافته است به طوری که عواقب جبران ناپذیری را متحمل می شوند. پسر جوان در درگیری با همکلاسی اش دست به چاقوکشی زد. چاقوکشی او موجب مصدومیت عمیق و خونریزی شدید همکلاسی اش شده بود و این چاقوکشی باعث رقم خوردن مرگ تلخ همکلاسی شد.

پسرنوجوان در کل کل به خاطر استوری شب یلدا دست به جنایت زد.

 رسیدگی به این پرونده از یکم دی ماه سال ۹۸ به دنبال درگیری خونین چند همکلاسی در پارک بهاران در جنوب تهران آغاز شد. در این درگیری پسر ۱۵ ساله ای به نام ارشیا که چاقو خورده بود به بیمارستان منتقل شد اما پسر نوجوان به خاطر شدت خونریزی تسلیم مرگ شد .

بررسی‌ها نشان می‌داد ارشیا در درگیری با یکی از همکلاسی هایش به نام سامیار ۱۶ ساله کشته شده است.

ردیابی پسر جوان چاقوکش روی همکلاسی اش

 تلاش  برای ردیابی پسر نوجوان آغاز شده بود که صبح روز بعد وی به پلیس آگاهی رفت و تسلیم پلیس شد و به قتل همکلاسی‌اش اعتراف کرد .

وی گفت: من و ارشیا با هم در کلاس دهم همکلاسی بودیم اما او و دوستش مانی رفتارهایی داشتند که دیگر خانواده ام اجازه نمی دادند با آنها رفت و آمد داشته باشم.من رفت و آمدم را با آنها کم کردم و همین موضوع باعث دلخوری آنها شده بود. آنها چند بار در اینستاگرام کری خوانی کردند و آخرین‌بار از من خواستند تا برای تسویه حساب به پارک بهاران بروم .من از ترسم چاقو همراه برده بودم که در آن درگیری ناخواسته ارشیا کشته شد .

به دنبال اعتراف های پسر نوجوان چهار دوست وی نیز  به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل بازداشت شدند و همگی  در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران پایه میز محاکمه ایستاد.

 در ابتدای جلسه پدر و مادر ارشیا برای سامیار حکم‌قصاص خواستند.

 سپس نماینده کانون اصلاح و تربیت که در دادگاه حضور داشت گفت:  کمیسیون ۳ و ۵ نفره پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کرده است  سامیارهنگام ارتکاب جرم از رشد  و کمال عقلی برخوردار نبوده است. از این رو تقاضا دارم طبق ماده 91 قانون مجازات اسلامی با وی برخورد شود.

سپس سامیار به  تشریح جزئیات ماجرا  پرداخت و گفت :من و اشیا با هم دوستهای صمیمی بودیم .اما از وقتی رفت و امدهایم را با او کم کرده بودم  با هم کل کل داشتیم. شب یلدا بود و من عکس سفره یلدا را در اینستاگرام استوری کرده بودم .اما دوست مشترک من و سامیار به نام  مانی برایم پیغام فرستاد و مرا مسخره کرد.  او می گفت تو به درد این کارها نمیخوری . من می دانستم او به هواخواهی سامیار با من درگیر شده است.من جوابش را ندادم اما گفت اگر راست می گویی و نمی ترسی  به پارک بهاران بیا.او با من قرار ملاقات گذاشت. من که می دانستم مانی همراه دوستانش به محل قرار می آید از ترسم چاقو برداشتم .وقتی به پارک رسیدم مانی به همراه سامیار سهیل و دوستان دیگرش به آنجا آمده بودند .آنها به سمتم حمله کردند و من برای ترساندن آنها چاقوکشیدم. من چاقو را در هوا می چرخاندم که چاقو ناخواسته به صورت ارشیا برخورد کرد .دوستانش همگی به من حمله کردند و مرا از پشت سر گرفتند. من تلاش می کردم تا خودم را از دست آنها نجات دهم که  ناخواسته چاقو به گردن ارشیا برخورد کرد و من که ترسیده بودم فرار کردم .

وی در حالی که اشک می‌ریخت ادامه داد: باور کنید من با اشیا دوست بودم و نمی خواستم او را بکشم .ضربه اتفاقی و در درگیری با گردن او برخورد کرد.

من از ترسم  به پارک رفتم و شب را آنجا ماندم .حتی  با خانواده‌ام هم تماس نگرفتم .گرسنه بودم و در پارک گریه میکردم که یک رهگذر سر صحبت را با من باز کرد و برایم ساندویچ خرید. وقتی  واقعیت را به او گفتم و او مرا تشویق کرد تا به پلیس آگاهی بروم و حقیقت را بگویم .

سپس چهار متهم دیگر که همگی زیر ۱۸ سال دارند اتهام شرکت در درگیری منجر به قتل را پذیرفتند.

 در پایان جلسه قضات دادگاه با توجه به نظر پزشکی قانونی و ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی سامیار  را از قصاص معاف کرده و وی را به پرداخت دیه و پنج سال نگهداری در قانون اصلاح و تربیت محکوم کردند. مانی نیز یک سال به یک سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم شد . قضات دادگاه برای سایر متهمان نوجوان جزای نقدی در نظر گرفتند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها