کد خبر: 624212
تاریخ انتشار :

فریاد دادخواهی تیم گل گهر؛صدای ما را بشنوید

تیم گل گهر دیشب در شرایطی در برابر تیم پرسپولیس شکست خورد که به زعم کارشناسان داوری باید پنالتی به سود تیم امیر قلعه نویی اعلام می شد و شاید اعلام این ضربه پنالتی سرنوشت بازی را تغییر می داد.البته چون اتفاق در نزدیکی خط اما داخل محوطه جریمه افتاد، جایگیری اشتباه داور و کمک داور باعث شد تا صحنه را نبینند والبته پنالتی به سود گل گهر اعلام نشود. در صحنه فریز شده مشخص است که پهلوان، بازیکن گل گهر را داخل محوطه سرنگون کرد. این صحنه نشان داد که نبود سیستم VAR در لیگ برتر، تا چه حد می‌تواند به ضرر تیمها و همچنین داوران باشد و تا زمانی که سیستم کمک داور ویدیویی به ایران نیاید، هر هفته باید شاهد چنین صحنه‌های مشکوکی باشیم. به این نکته هم اشاره کنیم که نوید مظفری کارشناس داوری هم صحنه برخورد پهلوان با بازیکن گل گهر را پنالتی دانسته است.

فریاد دادخواهی تیم گل گهر؛صدای ما را بشنوید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 امیر قلعه نویی در پایان بازی و در گفتگو با گزارشگر برنامه فوتبال برتر طعنه ای هم به داوران زد و گفت، گویی به تازگی قانونی وارد فوتبال ایران شده است که بر اساس آن اعلام پنالتی برای تیم گل گهر ممنوع است. حالا با گذشت چند ساعت باشگاه گل گهر در خصوص اتفاقات رخ داده در بازی با پرسپولیس بیانیه ای را صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه این چنین آمده است: پازل تکمیلیِ اشتباهات ادامه‌دار داوران علیه باشگاه گل‌گهر سیرجان در دیدار در برابر پرسپولیس تهران برجای خود نشست تا بار دیگر فریاد دادخواهیِ این باشگاه که همیشه به اخلاق‌گرایی در ورزش معتقد بوده و هست، شنیده نشود.اوج این اشتباهات که خاطر هواداران و مردم سیرجان را بیش از پیش آزرده کرده است، در دو بازی گل‌گهر، مقابل دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی رقم خورد و بعد از اینکه در مقابل استفلال پنالتی کاملا واضح گل‌گهر دیده نشد، عصر دیروز نیز در مقابل پرسپولیس و به تایید همه کارشناسان داوری فوتبال، پنالتی گل‌گهر در پیش چشمان داور بازی نادیده گرفته‌ شد. صحنه‌ای که مشابه‌ی آن در نیمه اول به سود پرسپولیس پنالتی اعلام شد.

در ادامه همان صحنه نیز داور بازی در مقابل حرکات جنجالی و غیرورزشی سرمربی پرسپولیس به دادن یک کارت زرد اکتفاء کرد تا تلاش بازیکنان گل‌گهر در روزی که حریف صدرنشین خود را تحت‌فشار گذاشته بودند، برای به‌تساوی کشیدن بازی ناکام بماند. جای این سوال نیز هم‌‌چنان باقی است که چرا باید قضاوت این دیدار به آقای اشکان خورشیدی سپرده شود. داوری که در همین فصل و با اشتباهات خود، سه‌امتیاز دیگر را از گل‌گهر گرفته بود.

 

در ادامه ی این بیانیه می خوانیم: با توجه به این اتفاقات و علی‌رغم اینکه باشگاه گل‌گهر همواره به سلامت جامعه‌ی داوری و فوتبال پاک اعتقاد داشته، اما به خاطر منافع باشگاه و احترام به هواداران و مردم سیرجان، مصمم است حقوق از دست رفته خود را مطالبه کند و بداند که دلیل این همه بی‌عدالتی و نادیده گرفته شدن چیست و چرا همیشه باید این بی‌عدالتی‌ها سهم باشگاه گل‌گهر باشد‌.

لذا این باشگاه از مسوولان سازمان لیگ، تقاضای رسیدگی فوری به وضعیت داوری مسابقات را داشته و امید دارد ضمن تلاش برای ورود هر چه سریعتر سیستم VAR به فوتبال ایران، نظارت دقیقی بر انتخاب داوران و عملکرد آن‌ها صورت بگیرد. باشگاه گل‌گهر ضمن  شکایت قانونی از داور بازی و پیگیری از طریق مراجع ذی‌صلاح تاکید می‌کند؛ در صورت عدم برخورد با عملکرد مساله‌دار داوری این دیدار و تکرار چنین اتفاقات تلخی، اتخاذ اقدامات حقوقی شدیدتر را حق قانونی خود می‌داند و مجدانه خواهان آن است تا فضایی در فوتبال ایران به‌وجود بیاید که نتایج مسابقات فقط در زمین فوتبال رقم بخورد.

گل گهرسیرجان

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها